2022-01-29, 12:55
Medlem
Alkibiadess avatar
Norska skidskyttarna gillar inte att flyga tillsammans med de norska längdåkarna.
Citera
2022-01-29, 13:49
Bannlyst
Man förlänger med Johannes Lukas till 2026. Ett harmoniskt och framgångsrikt landslag vill ha kontinuitet. Bra gjort.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/nWn59J/succetranaren-forlanger-med-sverige
Citera
2022-01-29, 20:31
Bannlyst
Sebastians ord har nått Kina..

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/bGQwG5/jag-har-helt-tappat-fortroendet-for-iok

.. med 12 grader på rummet och värmeelement och stopp i toan välkomnades Sebbe i Kina.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/5GkA4W/hotellfiaskot-12-grader-pa-natten
Citera
2022-01-29, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Sebastians ord har nått Kina..

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/bGQwG5/jag-har-helt-tappat-fortroendet-for-iok

.. med 12 grader på rummet och värmeelement och stopp i toan välkomnades Sebbe i Kina.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/5GkA4W/hotellfiaskot-12-grader-pa-natten
Intressant med OS i Stockholm. Vart skulle skidtävlingarna arrangeras?
Citera
2022-01-30, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Någon grusgrop i Haninge tror jag. Man skulle bygga konstsnöslinga och få till kuperingen genom att åka upp och ned ur gropen.
Citera
2022-01-30, 15:08
Medlem
Citat:

OS I Kina körs helt på konstsnö, OS 2026 i Cortina kommer helt köras på konstsnö
Citera
2022-01-30, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
OS I Kina körs helt på konstsnö, OS 2026 i Cortina kommer helt köras på konstsnö
Tror jag knappast. Skidloppen i Milano 2026 kommer väl troligen att gå i Antholz/Anterselva och Val di Fiemme. Dessa banor är ju kända sen tidigare. Men vad har Stockholm för skidspår eller skidskyttevall?
Citera
2022-01-30, 15:41
Medlem
Hur förklarar vi Sveriges insatser EM?
Presterade de svenska åkarna på sin normala/förväntade nivå? Om inte, varför? Hur mycket påverkar saker utanför själva åkandet, som vallning, ledarskap/coachning osv?

Jag är samtidigt litegrann ute efter hur vi kan förklara att damernas a-landslag gått såpass bra i vinter. Är det stor skillnad i sånt som inte har med åkarna i sig att göra, typ ledarskap, vallarteam osv?
Citera
2022-01-30, 15:46
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Hur förklarar vi Sveriges insatser EM?
Presterade de svenska åkarna på sin normala/förväntade nivå? Om inte, varför? Hur mycket påverkar saker utanför själva åkandet, som vallning, ledarskap/coachning osv?

Jag är samtidigt litegrann ute efter hur vi kan förklara att damernas a-landslag gått såpass bra i vinter. Är det stor skillnad i sånt som inte har med åkarna i sig att göra, typ ledarskap, vallarteam osv?

Damerna presterade nog inte på den nivå som man kunde förvänta sig. Sedan har det ju varit en del sjukdomar bland dessa åkare så alla var kanske inte heller riktigt på topp formmässigt. Samt att vi inte ställde upp med våra allra bästa utanför våra sex bästa. Och då blir resultaten så här.
Citera
2022-01-30, 16:24
Medlem
Citat:
Tror jag knappast. Skidloppen i Milano 2026 kommer väl troligen att gå i Antholz/Anterselva och Val di Fiemme. Dessa banor är ju kända sen tidigare. Men vad har Stockholm för skidspår eller skidskyttevall?
Inga alls som håller för tävlande på internationell nivå. Man hade i så fall tänkt bygga helt nya anläggningar söder om stan vilket väl iförsig hade varit bra oavsett om det blivit OS eller inte.
Citera
2022-01-30, 22:28
Medlem
Citat:
Stämmer. Längdåkning i Val di Fiemme och skidskytte i Antholtz. Herrarnas alpina i Bormio och damerna i Cortina liksom all kälksport.

Kan tänka mig att man har konstnö i botten iallafall i Val di Fiemme men gott om natursnö och natursköna vyer. Lägg därtill att banorna man använder kommer vara kända av åkarna och testade via mångårigt tävlande så förstår man att OS 2026 kommer bli en riktig höjdpunkt. Förhoppningsvis blir det en trend. München och östra Frankrike på tur är min förhoppning.
Citera
2022-01-30, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Stämmer. Längdåkning i Val di Fiemme och skidskytte i Antholtz. Herrarnas alpina i Bormio och damerna i Cortina liksom all kälksport.

Kan tänka mig att man har konstnö i botten iallafall i Val di Fiemme men gott om natursnö och natursköna vyer. Lägg därtill att banorna man använder kommer vara kända av åkarna och testade via mångårigt tävlande så förstår man att OS 2026 kommer bli en riktig höjdpunkt. Förhoppningsvis blir det en trend. München och östra Frankrike på tur är min förhoppning.

Omgivelsene er jo utrolige i Antholz, men selve løypene er vel etter min mening nokså kjedelige, og har vel vært nokså like lenge nå. Vi vet jo at målgangen blir forandret til OL, så forhåpentligvis fresher de opp løypene litt også.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in