2022-02-01, 17:20
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag vet en skribent som har hatat, hånat och bespottat gruppen sängvätare. Enligt den skribenten så är nattligt urinläckage en mycket utbrett problem i befolkningen.

Japp, speciellt gruppen som tar vaccin. Dvs 85% av befolkningen lider då tydligen av nattligt urinläckage.....
Citera
2022-02-01, 17:26
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Ja jag hoppas verkligen att det blir så!

Ett litet orosmoln finns dock kring att de helt omotiverat skulle behålla vaccinpassen för att jäklas lite extra med ovaccinerade, precis som Macron uttryckte det. Jag har också en oro kring att arbetsgivare väljer att behålla sina krav på att personalen ska vara vaccinerad, vilket egentligen är helt orimligt, men man vet aldrig. De kanske är så indoktrinerade att det framstår som en smidig lösning?

Det är möjligt att vissa länder med sällsynt korkade och/eller fascistiskt lagda politiker har kvar dem ett litet tag till, men i längden är det inte hållbart. Passen kommer inom ett halvår vara förpassade till historiens soptipp där de hör hemma. Österrike kanske envist fortfarande kommer stå där med sitt vaccintvång men då får de också stå ut med att vara Europas laughing stock.

Visst, vi ska väl inte ropa hej riktigt än men det finns goda skäl att vara hoppfull. Jag sätter mina pengar på att vaccinpassen är borta från de flesta europeiska länder absolut senast 1 juli. De flesta förmodligen inom 1-2 månader.
Citera
2022-02-01, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är ju ungefär som förväntat eftersom det främst är de över 50 som vaccinerats, dvs. de som dör, som ingår i kohorten. Egentligen borde det vara närmare 2 av tusen som dör inom 14 dagar efter andra vaccindosen kan jag tycka, men jag kanske tänker fel.
Normalt dör knappt 4000 personer under 14 dagar i Sverige och de flesta som dör är över 50 år.

Jag missuppfattade och tänkte att det var konstaterat döda av vaccinet du menade, men det var det ju inte.

Svaret på frågan är alltså att det är helt förväntat att en av tusen dör inom 14 dagar efter andra vaccindosen eftersom det alltid dör i genomsnitt en av tusen var 14:e dag i kohorten Sverige.

En av tusen dör inom 14 dagar efter första vaccindosen.
En av tusen dör inom 14 dagar efter att de röstat i riksdagsvalet.
En av tusen dör inom 14 dagar efter att de besökt en läkare.
En av tusen dör inom 14 dagar efter att de firat julafton.
Osv, osv.
Ditt hittepå att det normalt dör knappt 4.000 personer i Sverige under 14 dagar, så förhåller det sig inte alls. Då färre än 3.400 dog i hela Sverige under 14 dagarsperioder så skapade 40 % av Sverige (de nyligen dubbelvaccinerade) hela 3.939 döda under 14 dagar. Det är inte alls ett normal antal och berodde på att vaccinet ORSAKADE ett stort antal döda. Finns det annan rimlig förklaring?
Citera
2022-02-01, 17:29
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Fortsätter öka :-(

Stockholm rapporterar 650 idag. Igår var det 646.

https://www.regionstockholm.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-lagesrapporter-covid-19/2022/02/1-februari-lagesrapport-om-covid-19/

Men antalet bekräftade fall sjönk som en sten. Under 20 000 st är tisdagssiffran från c19.se

Minns jag rätt så var det 28 000 förra måndagen.
Citera
2022-02-01, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det är möjligt att vissa länder med sällsynt korkade och/eller fascistiskt lagda politiker har kvar dem ett litet tag till, men i längden är det inte hållbart. Passen kommer inom ett halvår vara förpassade till historiens soptipp där de hör hemma. Österrike kanske envist fortfarande kommer stå där med sitt vaccintvång men då får de också stå ut med att vara Europas laughing stock.

Visst, vi ska väl inte ropa hej riktigt än men det finns goda skäl att vara hoppfull. Jag sätter mina pengar på att vaccinpassen är borta från de flesta europeiska länder absolut senast 1 juli. De flesta förmodligen inom 1-2 månader.

Om de inte svänger till det med att restriktionerna kan tas bort så länge befolkningen vaccinerar sig och därför behåller vaccinpassen.

Jag tänker att det skulle vara sämst för alla unga människor som verkligen inte behöver vaccinen. De har också svårast att avstå från bio och liknande. Blir också jobbigt för dem om de söker sommarjobb och arbetsgivaren kräver vaccination.
Citera
2022-02-01, 17:32
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Det finns en hel del vaccinförespråkare också som dött av vaccinet. Förtjänar de också Darwin Awards?

Beror vilka risker de tog.
Citera
2022-02-01, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Beror vilka risker de tog.

Inte sitta hemma i källaren och hyperventilera i en påse?
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Men antalet bekräftade fall sjönk som en sten. Under 20 000 st är tisdagssiffran från c19.se

Minns jag rätt så var det 28 000 förra måndagen.
Jo... Men det är nog pga reducerad testning. Stockholm skriver om det själva i länken jag gav.
Citera
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
1. Jag har hatat, hånat och bespottat den grupp som pga sin egen hysteriska virusrädsla eller andra orsaker vill ta bort mina rättigheter, ja.

2. Det är inte socialt accepterat. De har samhället i ryggen, det har inte jag, vilket var en stor del av poängen som uppenbarligen flög rakt över ditt huvud.

3. Jag hatar, hånar och bespottar ingen så länge de lämnar mig ifred. Jag tror de flesta vuxna människor är intelligenta nog att förstå skillnaden. Men inte du?

Det är väl ingen som sprider så mycket hat som du i denna tråd oavsett om de skrivit något otrevligt till dig eller inte och kanske även i andra trådar, vad vet jag.

Livet under coronapandemin har varit jobbigt för många på olika vis så visst påverkas man, men man behöver inte låta detta gå ut över andra.
Senast redigerad av Surtruten 2022-02-01 kl. 17:42. Anledning: Förtydligat lite.
Citera
2022-02-01, 17:41
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Inte sitta hemma i källaren och hyperventilera i en påse?

Jag har jobbat i princip varje dag sen januari 2020 bortsett från en veckas semester. Jag har inte varit sjuk en enda dag sen januari 2020. Jag har vaccinerat mig. Betyder det att jag tagit noll risker? Nej. Betyder det att jag tagit onödiga risker? Nej. Fanns det risk att jag skulle få covid? Ja. Finns det fortfarande risk att jag får covid? Ja. Ska vi hylla personer som sprider felaktig information och dör i covid? Nej.
Citera
2022-02-01, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag har jobbat i princip varje dag sen januari 2020 bortsett från en veckas semester. Jag har inte varit sjuk en enda dag sen januari 2020. Jag har vaccinerat mig. Betyder det att jag tagit noll risker? Nej. Betyder det att jag tagit onödiga risker? Nej. Fanns det risk att jag skulle få covid? Ja. Finns det fortfarande risk att jag får covid? Ja. Ska vi hylla personer som sprider felaktig information och dör i covid? Nej.

Ska vi leta upp enskilda individer och framställa dom som tokstollar och likställa all kritik med dessa? Nej.
Ska vi lyssna på hysteriker som överdriver riskerna något enormt? Nej.
Citera
2022-02-01, 17:49
Medlem
106 döda rapporterade idag, varav 67 döda från Skåne, 13 döda från Jämtland/Härjedalen och 9 från Uppsala.

ALLA REGIONER IDAG- ti(1/2-22)-
106 döda i 12 av 21 regioner( i 57% )

Skåne 67 döda (1900->1967)
Jämtland/Härjedalen 13 döda (132->145)
Uppsala 9 döda (576->585)
Gävleborg 3 döda (585->588)
Jönköping 3 döda (589->592)
Västra Götaland 3 döda (2615->2618)
Västerbotten 2 döda (208->210)
Västernorrland 2 döda (490->492)
Halland 1 död (348->349)
Kalmar 1 död (271->272)
Stockholm 1 död (4730->4731)
Värmland 1 död (238->239)

Därmed gick 7 dagarssnittet upp till 38 döda/dag, men på grund av alla smittade så fortsätter dödligheten att sjunka och snittet är nu på 0.17 %.
Det syns nu ett tydligt hack nedåt på smittkurvan, ett större hack än vi har sett tidigare, men omöjligt att veta om det bara är testtaket som har nåtts eller om smittan verkligen har minskat.

-JUST NU- (7 dagarssnitt på dagligt inrapporterat)
Antal smittade = 37 274/dag
Antal döda = 38.3/dag
Antal inskrivna på IVA = 11.7/dag (tom 29 jan.. datum)
Dödlighet = 0.17 %

-JUST NU i bild-
https://www.bildtagg.se/file/r1g7rngodhj0sotw459fa0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in