2022-02-01, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Tull og tøys på deg. Når hun legger trykk på "JEG", så betyr det jo ikke det som du skriver.

Ja, igjen ser vi hvordan noen har et stort behov for å endre på faktiske forhold og fabrikkere sine egne og helt spesielle versjoner av saken, bare for å få "argumentasjonen" til å gå opp. Å kalle dette for "ulike syn" i saken eller meningsutveksling, slik enkelte støttespillere forsøker seg på, blir selvsagt helt meningsløst. Det er bare en konstruksjon.
Citera
2022-02-01, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det viser bare hvor virkelighetsfjern forfatteren var. Hensikten med å skrive dette i brevet var å sette politiet i dårlig lys, uten tanke for hvor knusende denne opplysningen var for hennes og familiens troverdighet.

Om offentliggjøring av brevet, som helt tydelig ble skrevet av et fortvilet og forvirret menneske som var i psykisk ubalanse, og som aldri skulle vært offentliggjort.

Verst ut her kommer bistandsadvokat SK, forsvarsadvokat SH og Tom Hagen selv. Deretter redaktøren(e) i, var det TV2 eller Dagbladet, som offentliggjorde brevet først.

Bistandsadvokat SK skulle ha beskyttet HHB2, i stedet for å kaste henne til ulvene.

Advokatene pluss den redaktøren som offentliggjorde brevet først, er profesjonelle aktører som man forventer skal opptre anstendig og ansvarlig.

Det er rett og slett et fryktelig overtramp mot HHB2. Svik og tillitsbrudd, først og fremst fra SK. Skandale.
Citera
2022-02-01, 10:39
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om offentliggjøring av brevet, som helt tydelig ble skrevet av et fortvilet og forvirret menneske som var i psykisk ubalanse, og som aldri skulle vært offentliggjort.

Verst ut her kommer bistandsadvokat SK, forsvarsadvokat SH og Tom Hagen selv. Deretter redaktøren(e) i, var det TV2 eller Dagbladet, som offentliggjorde brevet først.

Bistandsadvokat SK skulle ha beskyttet HHB2, i stedet for å kaste henne til ulvene.

Advokatene pluss den redaktøren som offentliggjorde brevet først, er profesjonelle aktører som man forventer skal opptre anstendig og ansvarlig.

Det er rett og slett et fryktelig overtramp mot HHB2. Svik og tillitsbrudd, først og fremst fra SK. Skandale.
Jeg kan være enig i at brevet ikke burde vært sendt, men det å være manipulert og dermed ha en forvridd virkelighetsoppfatning leder ikke automatisk til utilregnelighet.

Forfatteren er voksen og fungerer så vidt jeg vet i det daglige, så hun er ansvarlig for det hun selv leverer, selv om det kan sies å være ekstremt uklokt.
Citera
2022-02-01, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, igjen ser vi hvordan noen har et stort behov for å endre på faktiske forhold og fabrikkere sine egne og helt spesielle versjoner av saken, bare for å få "argumentasjonen" til å gå opp. Å kalle dette for "ulike syn" i saken eller meningsutveksling, slik enkelte støttespillere forsøker seg på, blir selvsagt helt meningsløst. Det er bare en konstruksjon.

Fascinerende taktikk fra deg Jayce. Ratter inn med all verdens kunnskap og eierskap til fasit fordi du har fått tittet litt i papirene hos VG. Skal røpe litt her og der og spille viktigper. Svarer kun de du selv mener du kan herse med. Hva med siste innlegg til Lorentsen. Ingen kommentar til den, eller blir det for innviklet for deg?
Citera
2022-02-01, 10:52
Medlem
Citat:
Jeg kan være enig i at brevet ikke burde vært sendt, men det å være manipulert og dermed ha en forvridd virkelighetsoppfatning leder ikke automatisk til utilregnelighet.

Forfatteren er voksen og fungerer så vidt jeg vet i det daglige, så hun er ansvarlig for det hun selv leverer, selv om det kan sies å være ekstremt uklokt.

Hun var helt tydelig i psykisk ubalanse. Brevet burde aldri ha vært offentliggjort. Kanskje ikke skrevet heller.

Jeg ser på brevet mer som et øyeblikks uttrykk for fortvilte følelser. Mennesker må få lov til å sette ord på vanskelige følelser i vanskelige situasjoner. Uten å spre innholdet utover det ganske land, i papiraviser, nettaviser og nyhetssendinger.

Det er offentliggjøringen av brevet som er galt. Det er retten som oppnevner og betaler for bistandsadvokat.

Nå er det muligens ikke vanlig at retten blander seg inn i hvordan bistandsadvokaten utfører jobben sin. Det kunne Nedre Romerike tingrett godt ha gjort i dette tilfellet. Synes jeg.

De voksne barna har det vanskelig nok, om de ikke skal slite med en bistandsadvokat som mest av alt synes mer opptatt av å forsvare Tom Hagen, enn å ivareta barna og deres interesser.

Jeg synes offentliggjøring av brevet er helt skandaløst.

Og helt feil å laste HHB2 på noen måte, fordi hun er henvist til dårlige rådgivere som har en helt annen agenda enn å hjelpe henne.
Senast redigerad av kornblomst 2022-02-01 kl. 10:57. Anledning: skrivefeil
Citera
2022-02-01, 10:52
Medlem
Citat:
Det viser bare hvor virkelighetsfjern forfatteren var. Hensikten med å skrive dette i brevet var å sette politiet i dårlig lys, uten tanke for hvor knusende denne opplysningen var for hennes og familiens troverdighet.

Morsomt at du kaller datteren for virkelighetsfjern når du og flere andre tolker innholdet stikk motsatt av det som faktisk står i brevet.

Det er feil og tabber som politiet har gjort som blir påpekt i brevet, der stortsett alt kan sjekkes mot fakta i saken. Det politiet påstod angående kallenavnet, kan enkelt sjekkes mot opptaket av det aktuelle avhøret, for de som har muligheten til dette.

At noen her i tråden tror de vet bedre enn personen disse episodene faktisk gjelder, og som kan kontrolleres med fakta i saken, blir så virkelighetsfjernt og sprøtt som det går an å bli.
Citera
2022-02-01, 11:14
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Morsomt at du kaller datteren for virkelighetsfjern når du og flere andre tolker innholdet stikk motsatt av det som faktisk står i brevet.

Det er feil og tabber som politiet har gjort som blir påpekt i brevet, der stortsett alt kan sjekkes mot fakta i saken. Det politiet påstod angående kallenavnet, kan enkelt sjekkes mot opptaket av det aktuelle avhøret, for de som har muligheten til dette.

At noen her i tråden tror de vet bedre enn personen disse episodene faktisk gjelder, og som kan kontrolleres med fakta i saken, blir så virkelighetsfjernt og sprøtt som det går an å bli.
Det er neppe mange her inne som tror dette kallenavnet var noe politiet fant på, eller at det var «Lisbeth» som enkelte mener, så jeg tror man bare gjør vondt verre ved å forsøke bortforklare dette.
Citera
2022-02-01, 11:16
Medlem
Citat:
Det er neppe mange her inne som tror dette kallenavnet var noe politiet fant på, eller at det var «Lisbeth» som enkelte mener, så jeg tror man bare gjør vondt verre ved å forsøke bortforklare dette.

Flott at du understreker poenget mitt fra forrige innlegg. Politiet vet hva som er sant.
Citera
2022-02-01, 12:20
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Flott at du understreker poenget mitt fra forrige innlegg. Politiet vet hva som er sant.

Sitter du her, å mener politiet har funnet opp dette "kallenavnet"??
Du ekke noe mensa medlem i allefall........
Citera
2022-02-01, 12:58
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har nettopp sett dokumentaren; "Billy Milligans 24 personligheter".

Det er ikke umulig at en gjerningspersonprofil som BM har utført ugjerningen.
Altså en manipulerende gjerningsperson.

BM var ekstremt manipulerende og svært intelligent. Og likte antageligvis oppmerksomheten han fikk. Ekspertene strides fremdeles om BMs diagnose.
Jeg tror ikke BM hadde MPF/DID.
Tror han skapte alle personlighetene sine selv, med god hjelp fra sine behandlere, Han skjønte at det gjorde ham til en mer spennende pasient for psykiateren(e), og det gav ham særbehandling.
Han var én av de første som fikk diagnosen MPF/DID, og det førte dessuten til at både han og behandlerne ble kjendiser og søkkrike.

Gjerningspersonen kan være omkring samme alder som BM (f 1955), fått psykiatrisk behandling jevnlig, eller periodevis, og lurt sine behandlere trill rundt.
GM kan ha lest om Billy Milligan, saken kan ha vært inspirasjonskilden for ugjerningen i S4.
Motivet tenker jeg først og fremst er oppmerksomhet.

Jeg tror GM har vært svært aktiv i sosiale medier.

Det kan være flere offer.

Dette blir stadig mere likt en parodi.
Den ene klovnen verre en den andre tyr til hva som helst for å konkludere med hva som ser ut som en bestillt stråle av urin, rett inn i dette forum.

En av de andre klovnene fikk nettopp avbestilling på "Borte-jenta" konseptet sitt, solgt inn så manisk, så gjentakende, så i tråd med læreboka fra Hermann Wilhelm Göring, at han kunne smilt i graven.

Så i norske forumer er det ulovlig å mene at TH er skyldig?

Man har altså oppnådd botemiddel mot hva GHB kalte "tapt kontroll".

Over tid vil "paid to post", organisert opplegg for manipulasjon om meni ger, ytringer og til syvende og sist, din og min frihet, røpe seg, etterlate seg en sti av små spor som lar seg nøste opp og gir grunnlag for mønstre som kan analyseres.

Er det ikke rart når noen frenetisk og manisk forsøker å "bombe" et forum over LANG TID, blir litt borte, for så å returnere med plutselig en helt annen variant av samme agenda, nærmest "endret personlighet", fra å ha vært mistenkt for å være et mulig barn, og eller "mindre begavet/ tung-diagnostert, til å stå frem som voksen og språk kyndig.
Citera
2022-02-01, 13:56
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Denne bilen som kom 0856.. Hva om dette var VE som satt igjen bilen og kjørte bilen til TH til futurum med ipad.
For det stod vel at TH hadde logget seg på ipad fra bilen?
Så VE kan ha sittet på TH sin ipad i bilen til TH utenfor futurum, frem til TH kom etter til futurum med bilen som ble satt igjen 0856.
Deg gir han kanskje 10-30 minutter ekstra å utføre drapet på?
Har det vært skrevet når TH ble overservt inne på futurum første gang?
TH parkerer utenfor kameraene på futurum og tusler inn så fort han er klar, VE drar tilbake til SV4 med bilen TH kom i og tar med seg liket?

Dette er nok fullt mulig. Det var snakk om et møte på Futurum som begynte kl. 09.45.
TH kan med andre ord nær sagt ha "snudd i døra" på vei ut hjemmefra, og gjort seg
ferdig med AE før han dro på jobb.

Citat:

Brevet ble vel skrevet mens Holden var bistandsadvokat. Han kan ha rådet dem til å ikke sende det.
Så ble TH siktet, Holden ble forsvarer og Kihle tok over bistandsdelen for resten av familien.
Publiseringen av brevet kan være et desperat forsøk på å sett politiets etterforskning i vanry.
Men som du sier setter det også familien i et grelt lys.
Citera
2022-02-01, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Brevet ble vel skrevet mens Holden var bistandsadvokat. Han kan ha rådet dem til å ikke sende det.
Så ble TH siktet, Holden ble forsvarer og Kihle tok over bistandsdelen for resten av familien.
Publiseringen av brevet kan være et desperat forsøk på å sett politiets etterforskning i vanry.
Men som du sier setter det også familien i et grelt lys.

SH virker som en advokat, der ville have frarådet et sådan brev - men om det var SK, TH, hele familien eller bare hende selv, der ville have det offentliggjort, ved vi jo ikke.

Men uanset hvad, skulle dette brev ikke have været lagt frem for offentligheden - det har helt klart gjort mere skade end gavn for familien…
Senast redigerad av rlk73 2022-02-01 kl. 14:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in