2022-01-31, 23:41
Medlem
OM det nu är någon som har läckt ut information om patienten, vilket jag starkt betvivlar om man är vid sina sinnes fulla bruk, så kommer det troligen innebära som minimum sparken och ingen kommer vilja anställa personen igen, åtminstone inte inom sjukvården eller annan inrättning där man följer sekretess. Att bryta mot sekretessen är ett allvarligt brott, särskilt om det pågår en brottsutredning parallellt.
Citera
2022-01-31, 23:52
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
OM det nu är någon som har läckt ut information om patienten, vilket jag starkt betvivlar om man är vid sina sinnes fulla bruk, så kommer det troligen innebära som minimum sparken och ingen kommer vilja anställa personen igen, åtminstone inte inom sjukvården eller annan inrättning där man följer sekretess. Att bryta mot sekretessen är ett allvarligt brott, särskilt om det pågår en brottsutredning parallellt.

Ja men ändå händer det titt som tätt.
Citera
2022-02-01, 00:06
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71

Å i vilken sagovärd lever du i då?
Citera
2022-02-01, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det normala är ju att man i så fall pratar med BVC, och BVC-läkarna (råkar jag veta) brukar då skriva ut sömnmedel när de uppfattar att barnmisshandeln ligger i luften. Det är inte bra, men det är bättre än alternativet. Kanske uppfattade inte BVC-sköterskan allvaret. Eller så gick de inte dit...

Vänta lite nu, vad fan pratar du om. Om en läkare misstänker barnmisshandel så kontaktas polis omgående, och polis anländer direkt. Du ”råkar veta” att man skriver ut sömnpiller, man har läst mycket korkat på Flashback men du tar nog priset, vilken idiot!
Citera
2022-02-01, 00:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
Vänta lite nu, vad fan pratar du om. Om en läkare misstänker barnmisshandel så kontaktas polis omgående, och polis anländer direkt. Du ”råkar veta” att man skriver ut sömnpiller, man har läst mycket korkat på Flashback men du tar nog priset, vilken idiot!

Nu får du läsa min kommentar igen! Såklart att en läkare inte nonchalerar konstaterad barnmisshandel. Jag pratade om när ett uttröttat föräldrapar, eller en ensam mamma, genom BVC-sköterskan får träffa barnläkaren, och det ännu är möjligt att underlätta för de nyblivna föräldrarna.
Citera
2022-02-01, 01:03
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Nu får du läsa min kommentar igen! Såklart att en läkare inte nonchalerar konstaterad barnmisshandel. Jag pratade om när ett uttröttat föräldrapar, eller en ensam mamma, genom BVC-sköterskan får träffa barnläkaren, och det ännu är möjligt att underlätta för de nyblivna föräldrarna.

Ursäkta, menar du att läkaren skriver ut sömnmedicin till den/de uttröttade föräldrarna så de inte ska börja klå upp ungen???
VEM ska då ta hand om barnet som skriker halsen av sig?
Eller menar du att läkaren ger bebisen sömnmedel?

Inget av detta som du påstår låter särskilt sant hörru…😵‍💫

Håhåjaja…
Citera
2022-02-01, 01:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Ursäkta, menar du att läkaren skriver ut sömnmedicin till den/de uttröttade föräldrarna så de inte ska börja klå upp ungen???
VEM ska då ta hand om barnet som skriker halsen av sig?
Eller menar du att läkaren ger bebisen sömnmedel?

Inget av detta som du påstår låter särskilt sant hörru…😵‍💫

Håhåjaja…

Jo, barnläkaren kan skriva ut sömnmedel till bebisen, när han känner att barnmisshandeln ligger i luften. Inte för att det är bra, men för att det är bättre än alternativet. Jag VET att det är så.
Citera
2022-02-01, 01:22
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Men hur sjutton har han kunnat få frakturer tro?
Slagit huvudet mot hårt underlag, eller med ett föremål?
Citera
2022-02-01, 01:42
Medlem
Citat:

Gå och lägg dig, du vet inte vad du pratar om. Du skrev att läkare skriver ut sömnpiller om barnmisshandel ”ligger i luften” Misstänker en läkare att ett barn vanvårdas eller misshandlas så kontaktas olika myndigheter. Misstänks misshandel så kommer polis direkt till akuten eller vårdcentral och griper föräldrarna.
Citera
2022-02-01, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejbinde-streckHej
Så specifik vill jag inte vara tyvärr.
Men jag var tillräckligt gammal för att lista ut att det fanns någon form av störning om jag säger så.

Okej, allmänt störig eller tänker du mera neuropsykiatriska funktionsnedsättningar?
Citera
2022-02-01, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Okej, allmänt störig eller tänker du mera neuropsykiatriska funktionsnedsättningar?

Gå in på @klocksyndrom sida. Kolla vad hen har skrivit om R. Det jag säger är bara att allt den personen har skrivit är väldigt bra skrivet och jag instämmer med allt hen har uttalat.
Citera
2022-02-01, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ja men ändå händer det titt som tätt.
Folk tänker inte på konsekvenserna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto