2022-01-31, 21:34
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Tanten har ju helt rätt hela vägen men problemet är att för många äldre fortsätter rösta på S av gammal vana.
Och sen om de faktiskt skulle bli redpilled av yngre släktingar eller liknande, så ska de istället rösta på M
- "That'll show them! Sossarna! Och dessutom är det dags att tänka framåt".

Gäsp. En röst på Sjuklövern är en bortkastad röst.
2022-01-31, 21:34
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Ja precis, det är ju andra generationen som skjuter varandra. Tanten verkar helt ha missat det.
Personligen tycker då jag att om 20 år så skulle det vara schysst om andragenerationsbrottsligheten minskade en smula! Om rätt medicin är att porta slödder! Ja, då är jag för!
2022-01-31, 21:44
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Här är den:

Citat:
I en sändning i Ring P1 uttalade sig en inringare kränkande om invandrare. Granskningsnämnden fäller inslaget eftersom programledaren inte bemötte de olika uttalanden som gjordes.

I inslaget förde inringaren ett resonemang som gav en uppenbart kränkande bild av invandrare, muslimer och afghaner. Nämnden anser att programledaren inte markerade på ett adekvat sätt mot inringarens uttalanden. Inslaget strider därför mot bestämmelsen om radions särskilda genomslagskraft (beslut 21/03669).

Sveriges Radio får inte sända program eller inslag som är uppenbart kränkande bland annat mot människor med viss etnisk tillhörighet. SR har även en skyldighet att markera avståndstagande från - eller bemöta - antidemokratiska uttalanden. Att ett programföretag inte har agerat och bemött kränkande påståenden har i flera tidigare ärenden inneburit att nämnden fällt inslag för att programföretaget inte visat tillräcklig hänsyn till mediets särskilda genomslagskraft.

https://via.tt.se/pressmeddelande/granskningsnamnden-faller-ring-p1?publisherId=3235838&releaseId=3315222

Ett solklart utfall av ryggdunkar-mentalitet hos den eliten, Granskningsnämnden.

Det finns ingen vettig svensk som inte tycker som kvinnan.

Men i de där sällskapen så måste man försöka hålla uppe fasaden lite extra mycket.

Taskigt mot kvinnan, och ett utfall av rent åsiktsförtryckeri, markerat mot folket då de till och med fäller den pk-istiska programledaren.

Har de tänkt på vad sånt här leder till i förlängningen hos de uppretade folkmassorna (svenskar OCH invandrare)?
Senast redigerad av dialektiker 2022-01-31 kl. 21:46.
2022-01-31, 22:03
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icuesofty20
Håller med.

Det ÄR för sent.

Jag har påtalat problemen med massinvandring i 15år, ingen jävel lyssnade. Och nu när det är för sent då inser folk problemen. Då det inte går att förneka skiten längre för att leva i sin jävla fantasibubbla.

Det som är ännu mer irriterande är att man blivit utsatt för diverse jävla personangrepp, som rasist och annan skit. Men nu kommer idioterna ut och säger samma sak som jag gjorde för 15år sen och folk har såklart vetat om problemet ifrån början säger de.

Jag är så jävla trött på människor. De lever i sina jävla fantasivärldar, jag påpekar att deras fantasibild är fel och kommer med fakta. Jag får en massa jävla skit tillbaka, sedan visar det sig att jag har rätt, men då är det för sent. Sedan sitter de och förnekar att de haft fel.

Jag hatar människor av denna anledning. Detta är en av många anledningar till varför demokrati inte fungerar, då majoriteten av människor är funktionellt förståndshandikappade.
Instämmer till fullo. Men visst är det ganska skönt? Att inte behöva känna någon sympati för dumsvensken och andra folkslag som förgör sina egna länder på det här sättet?

Jag tar avstånd från Sverige.
Mitt enda huvudbry är skatten. Den kommer man fan inte undan.
2022-01-31, 22:15
Medlem
staticages avatar
Blev impad av att SVT inte fimpade tanten.Klartänkt och har helt rätt i allt hon sa.
Synd att det inte finns något parti som vill stoppa invandringen helt.
AFS kanske men hur många röster får dom småpojkarna,bor väl inte ens i Sverige längre haha jävla landsförädare.
2022-01-31, 22:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av icuesofty20
Håller med.

Det ÄR för sent.

Jag har påtalat problemen med massinvandring i 15år, ingen jävel lyssnade. Och nu när det är för sent då inser folk problemen. Då det inte går att förneka skiten längre för att leva i sin jävla fantasibubbla.

Det som är ännu mer irriterande är att man blivit utsatt för diverse jävla personangrepp, som rasist och annan skit. Men nu kommer idioterna ut och säger samma sak som jag gjorde för 15år sen och folk har såklart vetat om problemet ifrån början säger de.

Jag är så jävla trött på människor. De lever i sina jävla fantasivärldar, jag påpekar att deras fantasibild är fel och kommer med fakta. Jag får en massa jävla skit tillbaka, sedan visar det sig att jag har rätt, men då är det för sent. Sedan sitter de och förnekar att de haft fel.

Jag hatar människor av denna anledning. Detta är en av många anledningar till varför demokrati inte fungerar, då majoriteten av människor är funktionellt förståndshandikappade.
Håller helt med dej.
Jag har folk i vänkretsen som varit för den här politiken, men som nu börjat vackla.
Numera kan jag inte hålla käft längre.
Brukar fråga om de först nu lärt sej tänka själva och förstått innebörden av ordet konsekvensanalys.
2022-01-31, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Blev impad av att SVT inte fimpade tanten.Klartänkt och har helt rätt i allt hon sa.
Synd att det inte finns något parti som vill stoppa invandringen helt.
AFS kanske men hur många röster får dom småpojkarna,bor väl inte ens i Sverige längre haha jävla landsförädare.
Det var SR alltså Sveriges radio SVT har inget med det att göra
2022-01-31, 22:28
Medlem
-GGs avatar
Från Fria Tider:

Citat:
En 76-årig dam ringde in till radioprogrammet "Ring P1" och riktade kritik mot invandringspolitiken. Nu fälls Sveriges Radio av Granskningsnämnden för att programledaren inte "markerade på ett adekvat sätt" mot kvinnans åsikter.
https://www.friatider.se/ring-p1-falls-ingrep-inte-mot-rasistisk-gammal-tant

Frågan blir onekligen varför man ska markera i ett program som handlar om åsikter?

Detta visar oss att svenskar inte får, enligt etablissemanget, ha vissa åsikter eller känna enligt det mönster människor ofta gör, utan då ska det markeras och man ska styra om det så att den med åsikterna framstår som en ond person utan hjärta. Ett "straff" på något vis finns med i bilden och i bakgrunden.
Konsensus ska inte bygga på fakta eller etik utan på vad kulturmarxister har bestämt som bra och gott. De tar sig alltså moraliska mandat för att förstöra landet och göra om hela grunden med Sverige(=svenskarna).

Det är sinnessjukt! Och med det kan vi följa hur de vill diktera vårt känsloliv och vad vi ska tycka om att bli undanskuffade av etniska enklaver och främmande kulturer, bli utsugna av skatter. På köpet blir många rånade, misshandlade, mördade och våldtagna, också.

Friska människor som vill väl, gör inte så. De behöver inget "narrativ", utan kan förlita sig på annat.

Heja Tanten!
Senast redigerad av -GG 2022-01-31 kl. 22:36.
2022-01-31, 22:36
Moderator
Allaballawallas avatar
Det hon säger är ju varken särskilt kontroversiellt eller uppseendeväckande.
Märkligt att fälla det med tanke på att det där snarare är ett standarduttalande 2022.
2022-01-31, 22:39
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Det hon säger är ju varken särskilt kontroversiellt eller uppseendeväckande.
Märkligt att fälla det med tanke på att det där snarare är ett standarduttalande 2022.
Hur kan detta fällas hos Granskningsnämnden? Det fattar jag inte, tycker Monica levererar, med vissa undantag, men ändå leverans.

Framför allt är det ju ett debattinlägg, och inte SRs åsikt. Hur kan SR fällas för en debattörs åsikt???
Senast redigerad av Mr.Woods 2022-01-31 kl. 22:47.
2022-01-31, 22:41
Medlem
Oucho.Sparkss avatar
Det är sällan Ring P1 har låtit "främlingsfientliga" sluppit igenom men även de i slussen har väl böjt sig för bördan och sett det ogörligt att rata 100 % av invandringskritiker. De kanske utgör 29 av 30 inringare?

Den här gången var det okej att släppa igenom "en hyfsat vältalig äldre dam" med kritik mot Morgan och Damberg. Att hon var äldre och helt vanlig ges för invånarna troligtvis en större tyngd än övriga meriter men gissar att hon bedömdes som "ofarlig" i slussen och därför släpptes fram.
2022-01-31, 22:42
Medlem
Emma18s avatar
Det enda av det hon sa som är det minsta kontroversiellt var väl att de som inte kan anpassa sig till Sverige borde åka till något annat land där de passar in. Även det var ju inte speciellt grovt...

Märklig bedömning av granskningsnämnden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in