2022-01-31, 15:35
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Problemet är att barnen inte lär sig svenska. Åtgärderna är föreslagna för att stärka barnens språknivå I svenska. Att ha språksegregerade förskolor är ett rent svek i det avseendet.
Att barnen får lära sig svenska redan i förskolan ger dem ett rejält försprång när det gäller framtida utbildning och möjlighet till yrkesval.
Men KRÄV att personalen talar svenska med barnen!
Citera
2022-01-31, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Du har inte ens förstått det jag skriver. Om jag länkade något som visar det jag påstår, vad är poängen när du inte ens förstår vad jag påstår?
Jag förstår precis vad du skriver, förstår du vad du själv skriver? Var är länkarna?
Citera
2022-01-31, 16:27
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Det bör vara ett absolut krav att personalen talar svenska med barnen.
Samt bör man då och då inspektera verksamheten, får flickor och pojkar leka tillsammans, till exempel?

Precis, har en kompis med dotter snart i förskoleåldern och hon försökte lista ut vilka förskolor har minst antal araber/somalier i personalen, det var inte lätt att hitta. de flesta grupper i Mlamö är helt mena-fierade...

När mina pojkar var små (sent 90-tal--00-tal) så var det rätt illa men inte som det är nu.

Med ökad insyn och fortlöpande kontroller borde detta kunna tillgodoses men politikerna är väl bara glada om mena får jobb (och släpper den bollen utan kräva att de faktiskt måste prata svenska med barnen, många pratar arabiska o somaliska)
I Malmö har det dessutom gått så otroligt långt. Många kanske inte ens KAN lära sig svenska
Citera
2022-01-31, 16:39
Medlem
Åt helvete är det.
De som hamnar på plats 300 i kö där de vill ha sina barn eller får åka till en annan kommun för där får de plats till slut. Ska då araberna komma och få plats direkt på den populära förskola ? Helvete heller
Citera
2022-01-31, 17:09
Medlem
staticages avatar
Varför ska dom ha ungarna på förskola när dom bara går hemma och dräller om dagarna??
Citera
2022-01-31, 17:15
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Att barnen får lära sig svenska redan i förskolan ger dem ett rejält försprång när det gäller framtida utbildning och möjlighet till yrkesval.
Men KRÄV att personalen talar svenska med barnen!
Så min ursprungliga fråga är ännu inte besvarad. Hur fixar du fram svensktalande personal vid brist på förskolepersonal?
Citera
2022-01-31, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Fel, syftet med skolgången är att skapa svaga, lättstyrda idioter som utan att blinka lyder statens minsta vink. Utbildningen är politisk och det viktigaste i skolans värld är värdegrund. Om barnen kan läsa, skriva, räkna, svenska språket osv är totalt oväsentligt så länge de lär sig tycka och rösta rätt. Barnen ska fostras till att bli globalistiska konformister, inget annat. Pojkar tvingas lära sig att det värsta som finns är vita män och dessa pojkar utan starka fäder växer upp som beta-män, kvinnor i manskroppar, med massvis av psykiska problem. Flickor lär sig att de inte har något som helst ansvar för sina egna handlingar eftersom de är förtryckta och att minsta misslyckande alltid är "kvinno-männens" fel, framförallt alltid den vite mannens fel.

Man kan ana att du placerar dig själv bland bland alphahannarna. Tack vare livets hårda skola? Trots detta motgångar med det täckta könet?
Näe du pratar om att lyssna på staten. Pratar vi vaccin då eller?
Du bygger dina antaganden i övrigt mest på några steriotypisks kvinnor och män. Det är ju naturligtvis inte representativt för en hel befolkning. Twitter är inte medelsvensson. Och det är ju för jävla väl det.

Fostran vill jag påstå kommer främst från föräldrar. Sedan dom vänner man växer upp med och sist skolan. Med det sagt så anser jag det finns det en övervägande andel vänsterorienterade lärare framförallt inom universitetsvärlden. Och en skev jävla världsbild från sociala medier bidrar nog hel hel del för dom som använder det för ofta.
Citera
2022-01-31, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Man kan ana att du placerar dig själv bland bland alphahannarna. Tack vare livets hårda skola? Trots detta motgångar med det täckta könet?
Näe du pratar om att lyssna på staten. Pratar vi vaccin då eller?
Du bygger dina antaganden i övrigt mest på några steriotypisks kvinnor och män. Det är ju naturligtvis inte representativt för en hel befolkning. Twitter är inte medelsvensson. Och det är ju för jävla väl det.

Fostran vill jag påstå kommer främst från föräldrar. Sedan dom vänner man växer upp med och sist skolan. Med det sagt så anser jag det finns det en övervägande andel vänsterorienterade lärare framförallt inom universitetsvärlden. Och en skev jävla världsbild från sociala medier bidrar nog hel hel del för dom som använder det för ofta.
Totalt ointresserad av i vilken kategori jag hamnar. Kalla mig vad du vill.
Skolans uppgift är att förneka barn deras naturliga uppväxt och deras naturliga sätt att vara, till förmån för en smal vänsterbliven mall som skapar gråa vilsna lättstyrda själar som ska lalla runt i livet utan mening och mål.

Tyvärr är de flesta föräldrar inte av samma åsikt. Extremt många skiter i sina barns uppfostran och litar på att skolväsendet ska ta hand om deras unga. Det i samband med den skeva värld av sociala medier som du beskriver är grogrunden för oroliga och svaga individer.
Citera
2022-01-31, 17:53
Medlem
Citat:
Totalt ointresserad av i vilken kategori jag hamnar. Kalla mig vad du vill.
Skolans uppgift är att förneka barn deras naturliga uppväxt och deras naturliga sätt att vara, till förmån för en smal vänsterbliven mall som skapar gråa vilsna lättstyrda själar som ska lalla runt i livet utan mening och mål.

Tyvärr är de flesta föräldrar inte av samma åsikt. Extremt många skiter i sina barns uppfostran och litar på att skolväsendet ska ta hand om deras unga. Det i samband med den skeva värld av sociala medier som du beskriver är grogrunden för oroliga och svaga individer.

Min åsikt av skolan aldrig gett ett svagare intryck på individen än vad den gör nu. Det står ju eleven helr fritt att skita I det mesta.
Knappast en förtryckande miljö. Men inte fostrade heller.
Citera
2022-01-31, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Min åsikt av skolan aldrig gett ett svagare intryck på individen än vad den gör nu. Det står ju eleven helr fritt att skita I det mesta.
Knappast en förtryckande miljö. Men inte fostrade heller.
Vi får hoppas att du har rätt, det vore en seger för folket om statens indoktrinering fallerade.
Citera
2022-01-31, 18:02
Medlem
Zvenzzonzs avatar
Jag förstår inte mig på detta, detta land håller på att gå isär. Sök plats som vanligt hederligt folk. Sen så förstår jag inte heller varför de ska ha förskoleplats åt apbarnen när de bara sitter hemma i pisslägenheten om dagarna.
Citera
2022-01-31, 18:13
Medlem
Citat:
Vi får hoppas att du har rätt, det vore en seger för folket om statens indoktrinering fallerade.

Förstår inte vad som är skadligt med lärande.
Att svenska skolan är på dekis är i förlängningen uselt. Se på negrerna I Afrika. Är det utbildningsväsendet det du förespråkar? Eller ska föräldrarna lära sina barn allt dom kan? Snacka om ojämna förutsättningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in