2022-01-31, 16:07
Medlem
Wayaheads avatar
Granskningsnämnden är mer pk än P1 och ger självaste P1 (programledaren) en åthutning!

Scrolla fram 15 min i klippet.
https://sverigesradio.se/avsnitt/forlossningsskador-valrapportering-integration

Har ni några synpunkter på inringarens bergspredikan?
2022-01-31, 16:17
Medlem
seranoskinkans avatar
Yttrande frihet är ju en sak, men var ju lite väl grovt. Vet dock inte vad granskningsnämnden har med saken att göra…
2022-01-31, 16:18
Medlem
icuesofty20s avatar
Håller med.

Det ÄR för sent.

Jag har påtalat problemen med massinvandring i 15år, ingen jävel lyssnade. Och nu när det är för sent då inser folk problemen. Då det inte går att förneka skiten längre för att leva i sin jävla fantasibubbla.

Det som är ännu mer irriterande är att man blivit utsatt för diverse jävla personangrepp, som rasist och annan skit. Men nu kommer idioterna ut och säger samma sak som jag gjorde för 15år sen och folk har såklart vetat om problemet ifrån början säger de.

Jag är så jävla trött på människor. De lever i sina jävla fantasivärldar, jag påpekar att deras fantasibild är fel och kommer med fakta. Jag får en massa jävla skit tillbaka, sedan visar det sig att jag har rätt, men då är det för sent. Sedan sitter de och förnekar att de haft fel.

Jag hatar människor av denna anledning. Detta är en av många anledningar till varför demokrati inte fungerar, då majoriteten av människor är funktionellt förståndshandikappade.
2022-01-31, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icuesofty20
Håller med.

Det ÄR för sent.

Jag har påtalat problemen med massinvandring i 15år, ingen jävel lyssnade. Och nu när det är för sent då inser folk problemen. Då det inte går att förneka skiten längre för att leva i sin jävla fantasibubbla.

Det som är ännu mer irriterande är att man blivit utsatt för diverse jävla personangrepp, som rasist och annan skit. Men nu kommer idioterna ut och säger samma sak som jag gjorde för 15år sen och folk har såklart vetat om problemet ifrån början säger de.

Jag är så jävla trött på människor. De lever i sina jävla fantasivärldar, jag påpekar att deras fantasibild är fel och kommer med fakta. Jag får en massa jävla skit tillbaka, sedan visar det sig att jag har rätt, men då är det för sent. Sedan sitter de och förnekar att de haft fel.

Jag hatar människor av denna anledning. Detta är en av många anledningar till varför demokrati inte fungerar, då majoriteten av människor är funktionellt förståndshandikappade.

Demokrati fungerar inte alls så bra. Men ändå bättre än alternativen.
2022-01-31, 16:23
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seranoskinkan
Yttrande frihet är ju en sak, men var ju lite väl grovt. Vet dock inte vad granskningsnämnden har med saken att göra…
Varför var det grovt menar du? Granskningsnämnden fällde Ring P1 för att programledaren inte ”markerade inte på ett adekvat sätt”!?
2022-01-31, 16:24
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Demokrati fungerar inte alls så bra. Men ändå bättre än alternativen.
Det börjar mer och mer likna ett tvivelaktigt axiom.
2022-01-31, 16:25
Medlem
sommarlovs avatar
Varför ska man inte få föra diskussionen på den nivån, helt normalt tycker jag!
2022-01-31, 16:25
Bannlyst
Äcklad av programledaren..

Man hör på hennes ton att hon tror på någon HELT annan lösning..

Sitter fortfarande där och försöker hitta lösningar på problemen. (som någon annan ska ta itu med) Tänker att den gamla gumman överreagerar. Att det nog inte är så allvarligt trotts allt. Även fast hon förklarar att hon är 70 år och väl medveten om hur säkert Sverige såg ut förr i tiden..

"Men man kanske kan?"

Nej.

"Men olika synsätt?"

NEJ!

"Men olika värdegrund.."

Nej!

"Men alla måste väl hjälpa?"

Nej! Varför skulle jag behöva hjälpa för att ni vill ta hit en massa brottslingar och våldtäktsmän från tredje världen?

Var bara snäll o håll käften. Ja, det är det enda sättet. Nej. Det blir inte bättre bara för att ni fortsätter. Ni kan inte knulla afghaner fram till någon slags utvecklad logik.. Dom våldtog ungar redan hemma i sitt hemland. Vi har ingen skyldighet överhuvudtaget att ta något mer sånt hit.
Senast redigerad av HBMorantis 2022-01-31 kl. 16:35.
2022-01-31, 16:31
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icuesofty20
Håller med.

Det ÄR för sent.

Inför alla senkomna uppvaknanden känner man sig som papegoja, vad var det jag sa? vad var det jag sa? vad var det jag sa? vad var det jag sa? vad var det jag sa? vad var det jag sa?
2022-01-31, 16:35
Medlem
Jon.Holmss avatar
Finns det någon länk till granskningsnämndens åthutning?

Inringaren var en mycket klok kvinna med kloka åsikter tycker jag. Programledaren skötte sig också bra, åtminstone för att jobba på P1.

Förstår inte problemet här.
2022-01-31, 16:37
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Granskningsnämnden är mer pk än P1 och ger självaste P1 (programledaren) en åthutning!

Scrolla fram 15 min i klippet.
https://sverigesradio.se/avsnitt/forlossningsskador-valrapportering-integration

Har ni några synpunkter på inringarens bergspredikan?

Hon representerar de flesta svenskars åsikter

Kudos till programedaren också. Är objektiv och lite lagom ifrågasättande. Känns som att hon delar åsikten
2022-01-31, 16:42
Medlem
icuesofty20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Hon representerar de flesta svenskars åsikter

Kudos till programedaren också. Är objektiv och lite lagom ifrågasättande. Känns som att hon delar åsikten

Nej, det gör hon verkligen inte. Hennes åsikter är inte ens majoritet än. Lever du också i en fantasivärld?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in