2022-01-28, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mister-fass
1st 250mg vial är 500 enheter. 500x2000 vialer= 1 milj enheter. Som du räknar kommer alla undan med dagsböter och samhällstjänst. Hade du varit domare så hade alla kriminella röstat dig som statsminister.
Läste bara vad föregående person skrev. Läste själva artikeln nu det står "minst 1 miljon enheter"
Vad har domare med att bli röstad som statsminister att göra

Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Är inte 5mg aktiv substans 1 enhet längre?
Jo, men du räknade fel. Dom har ju redan räknat ut att det är minst 1 miljon enheter. Alltså 1 miljon x 5mg. dvs minst 1 års fängelse.
Citera
2022-01-28, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Läste bara vad föregående person skrev. Läste själva artikeln nu det står "minst 1 miljon enheter"
Vad har domare med att bli röstad som statsminister att göra

Jo, men du räknade fel. Dom har ju redan räknat ut att det är minst 1 miljon enheter. Alltså 1 miljon x 5mg. dvs minst 1 års fängelse.

1milj enligt dig ger 1 år var i lagen står det? 50k enheter ger 6 mån, 100k 1 år enligt lagen men sen tittar dom omständigheterna kring brottet också om gärningsmannen är sedan tidigare straffad, hur länge brottet har pågått eller om det har varit organiserad osv… Dom här grabbarna får minst + 4 år med tanke på att det är narkotika inblandat.

Du får gärna berätta hur 1 milj enheter motsvarar 1 år och din generösa sosse rabatt för oss alla.
Senast redigerad av mister-fass 2022-01-28 kl. 21:56.
Citera
2022-01-29, 01:47
Medlem
Såååå vilken shop va det?
Citera
2022-01-29, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael.001
Kan det vara så att det även sträcker sig ner till personer under 18år och därför får polisen att agera hårdare mot det?

Citat:
Ursprungligen postat av torminven
De jag har sett plockats från lokala gym under senaste året har framförallt varit låga åldrar, under 20 och även under 18 år.

Att minderåriga inte ska syssla med doping, alkohol eller andra droger är en helt annan fråga, som nog de flesta håller med om.
Jag syftade som sagt på vuxna människor.
Sverige är unika i Europa när det kommer till att bestraffa vuxna baserat på vad de av egen fri vilja stoppar i sin egen kropp. Det är absurt.
Citera
2022-01-29, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GamlaDraggen
Att minderåriga inte ska syssla med doping, alkohol eller andra droger är en helt annan fråga, som nog de flesta håller med om.
Jag syftade som sagt på vuxna människor.
Sverige är unika i Europa när det kommer till att bestraffa vuxna baserat på vad de av egen fri vilja stoppar i sin egen kropp. Det är absurt.
Håller med. Att dom vill stoppa försäljningen säger jag inget om. Men när dom tar en mig en 35+ ostraffad farsa med bra jobb, utan att ens vilja kolla bil/gymväska eller ens fråga om det förekommer doping, om jag har doping i min ägo, om jag sett eller hört något. Nja, statistik vill dom åt här. Trams. Men dom är välj nöjda med deras eminenta polisarbete
Citera
2022-01-29, 16:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Torreira
Håller med. Att dom vill stoppa försäljningen säger jag inget om. Men när dom tar en mig en 35+ ostraffad farsa med bra jobb, utan att ens vilja kolla bil/gymväska eller ens fråga om det förekommer doping, om jag har doping i min ägo, om jag sett eller hört något. Nja, statistik vill dom åt här. Trams. Men dom är välj nöjda med deras eminenta polisarbete

Har polisen för lite att göra, så kan de väl åka hit...
I Tjärna Ängar fattas det ju solklart massvis med poliser.

https://www.svtplay.se/video/33994314/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-sasong-23-riskomrade-tjarna-angar
Citera
2022-01-29, 21:32
Medlem
Citat:

Sverige i ett nötskal. Såg på nyheterna för ett tagsen att polisen utbildat 400 pers som ska vara experter på doping, springa runt på gym, leka FBI plocka någon svenne som kör lite testo som lever för sin träning och är helt ofarlig. Det är prioritering när det smäller och skjuts varje dag i Sverige nuförtiden.
Citera
2022-01-29, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slydz
Sverige i ett nötskal. Såg på nyheterna för ett tagsen att polisen utbildat 400 pers som ska vara experter på doping, springa runt på gym, leka FBI plocka någon svenne som kör lite testo som lever för sin träning och är helt ofarlig. Det är prioritering när det smäller och skjuts varje dag i Sverige nuförtiden.

Och phil heath får inbjudan från Polisens swat team, han föreläser och undervisar poliser om träning och kost. Viss skillnad jämfört med Sverige.
https://www.youtube.com/watch?v=E8pY-s0br6w
Citera
2022-01-31, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Vilka gym i Göteborg fick påhälsning den här gången? NW, STC, Saint Iron, Sats, Exhale, 24Seven, IronWorks?

Hörde att NW Lunden fick påhälsning senast... 2-3 civila gick runt på gymmet med snäckor och sen efter en stund stormade det in 15 poliser.
Citera
2022-01-31, 18:56
Medlem
torrans avatar
Polisen hälsade på AA Elit Fitness i Malmö idag.. först kom där in civvare (vanliga dressen med fjällrävenbrallor och skaljackor) en kvart senare så kom där in 3-4 snutar i uniform och började plocka folk.

Var inte där, hörde detta från en bekant som skickade video när de gick runt och plockade folk.

Mvh
Torran
Citera
2022-01-31, 19:17
Bannlyst
Citat:
Man får ändå ge dom en applåd för engagemanget. Men tänk så mycket kriminalitet och kvinnomisshandel dom nu stoppar

Det finns en anledning bakom alla dessa razzior som sker i olika städer, alla som varit med i gamet länge vet att den här typen av razzior i den här omfattningen sker bara av en anledning. Det har vi sett genom åren att så fort flera shoppar åker/ är under spaning blir resultatet gym razzior runtom i landet.

Att det sker i olika städer och nästan varje vecka tyder att något stort är på g. Vi kommer se fler och fler shoppar som åker dit snart.
Citera
2022-01-31, 19:20
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av original-fass
Det finns en anledning bakom alla dessa razzior som sker i olika städer, alla som varit med i gamet länge vet att den här typen av razzior i den här omfattningen sker bara av en anledning. Det har vi sett genom åren att så fort flera shoppar åker/ är under spaning blir resultatet gym razzior runtom i landet.

Att det sker i olika städer och nästan varje vecka tyder att något stort är på g. Vi kommer se fler och fler shoppar som åker dit snart.

Ja fler ringar på vattnet tyder på det ja. Tråkigt för oss som vill trycka lite testo och träna på gymmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in