2022-01-31, 11:28
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Ta Henry Meja då.
Mycket bättre exempel! Kan bara hoppas på en utväxling likt Bajen & Difs senaste afrikaner där, men man måste ha i åtanke att det kommer ta tid – och det är ibland det svåra för supportrar men också för ledningsteamet. Alla är inte Amoo och Odilon, utan till exempel Chilufya som varit aktuell nu senaste tiden har ju varit i Djurgården ett jävla tag där han fått växa in i det och lära känna miljön och anpassa sig.

Det intressanta med Meja, och nu är jag kanske jävligt generaliserande, är att han inte är den typiske offensiva afrikanen som Allsvenskan sett mycket av på senare tid. Han är inte den där vindsnabbe yttern med bra teknik men bristfällig spelförståelse och beslut, som Chilufya och Amoo. Vad jag sett, hört och förstår är det mer av en spelande anfallare som inte har den där extrema speeden till sin fördel utan mer lever på spelförståelse och teknik. Det ska bli så fruktansvärt intressant att se kommande åren – för let’s face it, är det något som klubbar utanför Sverige verkligen värderar på spelare från vår nivå så är det spelförståelsen. Upp till bevis!
2022-01-31, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Sunda vätskor!?! Jag har gift i ådrorna.

Just nu har faktiskt det... varit covid-sjuk sedans i onsdags. Feberfri idag dock.

Kollade på ett avsnitt med Tony Robinson "worst jobs in history" där medeltida läkekonst var del av programmet, tur man inte levde då... hade det inte varit för att jag höll på att hosta ihjäl mig när jag skrattar så hade jag nog skrattat ihjäl mig.

Åderlåtning var ju något som bet på allt enligt den tidens "expertis", dvs släng på en drös med blodiglar("Worms with character") som får suga blodet ur dig... sedan är du grön.

En entusiastisk experimentell arkeolog som "lajvade" barber-surgeon... var det riktigt illa körde man in en järntratt 15 cm i röven och matade patienterna på det sättet... "It didn't work, but they did it anyway!" Vilken lirare.

Jag har inte superkoll heller, men försöker följa alla blåvita i någon mån, idag avgjorde Hasse matchen mot Gent förresten, han får spela mycket, laget ligger 2a.

Eredivisie har tappat rätt mycket de senaste 10-15 åren gentemot de största ligorna.

Skall man sälja till Holland är det såklart Ajax som är mest intressant om man vill få ut så mycket som möjligt ifrån en eventuell vfk, sedan har vi då PSV och Feyenoord något hack ner och ytterligare något steg ner har vi AZ, och sedan kommer dom andra som inte är särskilt intressanta i det hänseendet. Ajax har sådan status så att dom kan köpa värsta rivalens(Feyenoord) lagkapten och komma undan med det.

Ehh ok.. Du kan bortse från min kommentar om dig. Du bevisade just vilken typ av människa som gillar da Graca. 😂
2022-01-31, 11:55
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ehh ok.. Du kan bortse från min kommentar om dig. Du bevisade just vilken typ av människa som gillar da Graca. 😂
Varför har ni inte presenterat er andrafiol jämte Högmo? Han sa till FotbollSthlm att han var klar för 3 veckor sedan men är ännu en presenterad. En av Martís vänner, har tidigare jobbat ihop och vi letar assisterande. Tillfälligheter eller norpar vi honom månne?
2022-01-31, 12:21
Avslutad
Citat:
Varför har ni inte presenterat er andrafiol jämte Högmo? Han sa till FotbollSthlm att han var klar för 3 veckor sedan men är ännu en presenterad. En av Martís vänner, har tidigare jobbat ihop och vi letar assisterande. Tillfälligheter eller norpar vi honom månne?
Oj, jag vet inte om jag fått en hjärnblödning men jag fattar inte vad du menar?

Om du menar vem som är assisterande så kom ju Foyston samtidigt som Högmo och flyttade på Vilahamn till damlaget.
2022-01-31, 12:25
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Innan Aziz och Amoo såldes talades det om att vi skulle satsa så ja, det lär väl ske. Personligen hoppas jag på Carl Gustafsson för 15 miljoner snarare än en Rohdén från bänken i Serie B. Utöver det 2 offensiva spelare.

Hugger ni Guidetti framför sorkarna så lovar jag att göra kullerbyttor genom globen city.
2022-01-31, 12:37
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Oj, jag vet inte om jag fått en hjärnblödning men jag fattar inte vad du menar?

Om du menar vem som är assisterande så kom ju Foyston samtidigt som Högmo och flyttade på Vilahamn till damlaget.
Jordi González Aznar var fystränare i Sandefjord, men beskrivs av en norsk journalist som Cifuentes assisterande i praktiken. Likt Cifuentes har han både praktiska och akademiska meriter, doktorand som han är vid Liverpool John Moores University. Som tränare har han bland annat verkat i Djurgårdens akademi, U17- och A-lag, där han lärde känna Per Mathias Högmo som tog med honom till Norges landslag, innan han övertalades av Cifuentes att ansluta till Sandefjord samtidigt som honom själv. Inom kort tar Jordi över som assisterande i BK Häcken, berättade han för Fotboll Sthlm.
2022-01-31, 12:38
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Hugger ni Guidetti framför sorkarna så lovar jag att göra kullerbyttor genom globen city.
en spelare som skulle få en att drömma. Men han gör ju inte mål. Men, visst vore det roligt, men inte så troligt kanske.
2022-01-31, 13:18
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
en spelare som skulle få en att drömma. Men han gör ju inte mål. Men, visst vore det roligt, men inte så troligt kanske.
Ortens egna Kalle Holmberg.
2022-01-31, 14:59
Medlem
a.e.gs avatar
Bilal Hussein till Werder Bremen.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2022-01-31, 15:17
Avslutad
Citat:
Jordi González Aznar var fystränare i Sandefjord, men beskrivs av en norsk journalist som Cifuentes assisterande i praktiken. Likt Cifuentes har han både praktiska och akademiska meriter, doktorand som han är vid Liverpool John Moores University. Som tränare har han bland annat verkat i Djurgårdens akademi, U17- och A-lag, där han lärde känna Per Mathias Högmo som tog med honom till Norges landslag, innan han övertalades av Cifuentes att ansluta till Sandefjord samtidigt som honom själv. Inom kort tar Jordi över som assisterande i BK Häcken, berättade han för Fotboll Sthlm.

Ok konstigt. Har inte hört något om att Foyston skulle lämna redan.
2022-01-31, 15:36
Medlem
Oskar Linnér till Sundsvall ser d ut som
2022-01-31, 16:03
Medlem
OvissFramtids avatar
Anel till Bordeaux?

Fabrizio Romano skriver om den möjliga affären och han saknades på träningen idag. Frankrikes fönster stänger vid midnatt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in