2022-01-30, 19:10
Medlem
Elsas umgänge med Anna B och Kringlan känns som typisk positionering, hon vill väl sätta ihop ett umgänge av intellektuella och konstnärer gör att det låter romantiskt för henne. På hennes poserande andrabröllop skall Anna B (som hon umgåtts med sedan i somras) vara toast madame, typisk positionering.

Elsa hanterar hela livet som en typ av samling av rekvisita, vill se ut som en poet, vill samla på vänner som är intellektuella, vill hela tiden sätta etiketter på känslor internet, vill att hemmet ska signalera olika stämningar varje vecka osv. Hon tar emot för mycket intryck för att landa i något en längre tid. Jag ser det inte som osäkerhet, bara att hon inte kan bestämma sig för vad hon vill i längden. Gissningsvis är hon en sån som byter det mesta av sin umgängeskrets varannat år.
Citera
2022-01-30, 20:11
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jag är inte yngre än du och jag är definitivt ingen pontus.

Jag tycker bara ni borde skaffa er coolare och snyggare idoler.

Tack då vet vi vad du tycker.
Citera
2022-01-30, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Elsas umgänge med Anna B och Kringlan känns som typisk positionering, hon vill väl sätta ihop ett umgänge av intellektuella och konstnärer gör att det låter romantiskt för henne. På hennes poserande andrabröllop skall Anna B (som hon umgåtts med sedan i somras) vara toast madame, typisk positionering.

Elsa hanterar hela livet som en typ av samling av rekvisita, vill se ut som en poet, vill samla på vänner som är intellektuella, vill hela tiden sätta etiketter på känslor internet, vill att hemmet ska signalera olika stämningar varje vecka osv. Hon tar emot för mycket intryck för att landa i något en längre tid. Jag ser det inte som osäkerhet, bara att hon inte kan bestämma sig för vad hon vill i längden. Gissningsvis är hon en sån som byter det mesta av sin umgängeskrets varannat år.

När sa hon att Anna B skulle vara toast madame? Och ja, Elsa verkar verkligen ha en rätt skev bild av livet. Förstår att den här uppfattningen delvis kommer från att läsa hennes blogg och att det där lätt blir ytligt och inspofokuserat, samtidigt som jag ju läser en del andra bloggar (ex SB & Flora Wiström) där jag inte alls upplever det som att de verkar tro att varje dag är ny scen. Som du säger, alla vänner är rekvisita, och alla miljöer, inklusive hennes eget hem är bara kulisser.
Citera
2022-01-30, 23:50
Medlem
Citat:

Hennes pappa Ernst Billgren har strategiskt samlat på både rätt ”vänner”, socialstatus och rekvisita på exakt samma sätt sedan 90-talet. Att han skulle strunta hur han uppfattas eller ser ut kunde inte vara mer fel. Han gymmar 24/7.
Citera
2022-01-31, 07:14
Medlem
Citat:

Nej är det sant? Oj. Vilken jävla resa Anna B har gjort, det får man ge henne. Hon är ju känd sedan innan för att inte lyckas behålla umgänge, så det ska bli spännande att se hur den här relationen utvecklar sig.
Citera
2022-01-31, 07:30
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marg0t
Nej är det sant? Oj. Vilken jävla resa Anna B har gjort, det får man ge henne. Hon är ju känd sedan innan för att inte lyckas behålla umgänge, så det ska bli spännande att se hur den här relationen utvecklar sig.
Ja verkligen! För några år sen (innan Della-Q) var Anna mest känd för att skriva ganska rasse-doftande tweets och pucklade på Martin Soneby (AMK-morgon) efter att han kallat henne för nazist. Men nu får hon vara med i finrummen överallt.

Undrar också hur länge Annas och Elsas relation kommer hålla, men Anna kanske har lugnat ner sig?
Citera
2022-01-31, 07:58
Medlem
RayOfLights avatar
I dagens inlägg visar Elsa hur vardagsrummet såg ut för ett år sedan jämfört med nu. Typ 80% av möblemanget har hunnit bli utbytt. Elsa lever verkligen efter sin egen devis om att köpa "för alltid-ting" som man inte tröttnar på
Citera
2022-01-31, 08:14
Medlem
Alltså vilket gäng, Elsa som är så ängslig o mån om att vara pk och rätt, tillsammans med Anna som är typ motsatsen, och Kringlan som blev cancelled när han gick berzerk i en pod o skrek att han skulle sätta en yxa i fittan på Åsa Lindeborg... skulle så gärna vara en fluga på väggen på deras vinkvällar. Men umgås de alltså regelbundet?
Citera
2022-01-31, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
I dagens inlägg visar Elsa hur vardagsrummet såg ut för ett år sedan jämfört med nu. Typ 80% av möblemanget har hunnit bli utbytt. Elsa lever verkligen efter sin egen devis om att köpa "för alltid-ting" som man inte tröttnar på

Haha ja såg också det. Kanske dags att släppa den där tanken om för alltid? När hon köpt ny lägenhet kommer ju allt ryka igen! En annan tanke som slog mig var att de inte längre bryr om att ursäkta alla bukettköp, bryr sig ingen annan om dessa klimatbovar heller? Eller försvinner blommorna bland all annan konsumtion hos Elsa?
Citera
2022-01-31, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SistPaBollen
Alltså vilket gäng, Elsa som är så ängslig o mån om att vara pk och rätt, tillsammans med Anna som är typ motsatsen, och Kringlan som blev cancelled när han gick berzerk i en pod o skrek att han skulle sätta en yxa i fittan på Åsa Lindeborg... skulle så gärna vara en fluga på väggen på deras vinkvällar. Men umgås de alltså regelbundet?

Haha ja en väldigt oväntad blandning människor, iaf utåt sett! Ja det verkar ju så, och spenderar man nyår med fyra andra personer känner man väl varandra ganska väl? Eller det måste man ju inte, men jag tror att Elsa träffat dom I smyg, eftersom hon blev så ifrågasatt på bloggen när hon lade upp att de umgicks i somras.
Citera
2022-01-31, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Haha ja såg också det. Kanske dags att släppa den där tanken om för alltid? När hon köpt ny lägenhet kommer ju allt ryka igen! En annan tanke som slog mig var att de inte längre bryr om att ursäkta alla bukettköp, bryr sig ingen annan om dessa klimatbovar heller? Eller försvinner blommorna bland all annan konsumtion hos Elsa?

Kan det vara så med buketterna att folk har gett upp vad gäller Elsa och klimatbov-buketterna? Det finns liksom inget att göra, Elsa kommer fortsätta köpa dessa buketter. Och så tror jag att eftersom Elsa konsumerar så mycket annat, såsom nytillverkade kläder, så försvinner buketterna precis som du är inne på. Och kanske att Elsa och SW har bidragit till en normalisering av att ha buketter.

I en kommentar till en läsarkommentar skrev Elsa en gång att hon får göra avdrag på buketterna då de räknas som hennes jobb. Jag hade önskat att hon hade varit mer tydlig med den sortens saker i själva blogginläggen.
Citera
2022-01-31, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Kan det vara så med buketterna att folk har gett upp vad gäller Elsa och klimatbov-buketterna? Det finns liksom inget att göra, Elsa kommer fortsätta köpa dessa buketter. Och så tror jag att eftersom Elsa konsumerar så mycket annat, såsom nytillverkade kläder, så försvinner buketterna precis som du är inne på. Och kanske att Elsa och SW har bidragit till en normalisering av att ha buketter.

I en kommentar till en läsarkommentar skrev Elsa en gång att hon får göra avdrag på buketterna då de räknas som hennes jobb. Jag hade önskat att hon hade varit mer tydlig med den sortens saker i själva blogginläggen.

Så kan det ju givetvis vara! Eller så släpps de kommentarerna inte igenom längre!

Jaha oj det visste jag inte! Ja det hade ju varit intressant om hon hade nämnt i bloggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in