2022-01-30, 20:41
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Du har ju inget belägg för det du säger.

Jo.
Citera
2022-01-30, 20:57
Medlem
SwizzerNöts avatar
I Danmark är man tvungen att sätta sitt barn i förskola om man kommer som invandrarfamilj. Detta är nog bara ett steg på vägen.

Givetvis är det idioti att reservera en plats, som kanske sedan inte används. Nä, gå hela vägen nu och kräv in barnen för omskolning ... jag menar språkträning.
Citera
2022-01-30, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jo.
Vad du tramsar då , vad har du för länkar som visar att om man står i kö till förskola så blir man förnedringsrånare.
Citera
2022-01-30, 21:20
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Vad du tramsar då , vad har du för länkar som visar att om man står i kö till förskola så blir man förnedringsrånare.

Det har jag inte påstått.
Citera
2022-01-30, 21:22
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmfinest93
Från GP:
"Regeringen vill att nyanlända får garanterad förskoleplats.

Regeringen lägger fram ett lagförslag som innebär att barn till nyanlända ska erbjudas en förskoleplats – även om de inte har stått i kö.
– Det ska vara obligatoriskt att reservera en plats, säger skolminister Lina Axelsson Kihlblom."

"Regeringen föreslår också att alla kommuner måste reservera förskoleplatser till vissa barn. Det handlar om barn som varit i Sverige i högst fem år eller barn till vårdnadshavare som varit här kortare än så."

Så mina vänner, då var vi här igen. Mer curling av invandrare samtidigt som svenskar drabbas.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/regeringen-vill-att-nyanl%C3%A4nda-f%C3%A5r-garanterad-f%C3%B6rskoleplats-1.64517833?utm_medium=Soci al&utm_source=Facebook#Echobox=1643210712

Vad tycker ni om lagförslaget?
Mycket bra idé. Inte en dag för sent! Nej, jag är inte ironisk.
Citera
2022-01-30, 21:23
Medlem
Citat:
Det har jag inte påstått.
Du har påstått att risken ökar, visa då länkar som visar att den risken ökar om man står i kö till förskola.
Citera
2022-01-30, 21:24
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Det är logiskt. Integrera barnen tidigare. Det blir färre extremister på det sättet.
Nej, det logiska vore att dom sokte sig till ett annat land.

Ar det logik att forsoka losa sjalvforvallade problem?
Citera
2022-01-30, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Jag är riktigt trött på invandringen och invandrare faktiskt. Jag tycker Sverige blir sämre med dessa människor och med deras skitkulturer.

Håller helt med, jag är också trött på alla invandrare och vad dom ställer till med. Har aldrig varit rasist men de senaste åren har jag och många i min närhet börjat ändra åsikt. Många har helt enkelt börjat tröttna på att alltid prioriteras ner och samtidigt stå där med ett pk-leende på läpparna.

Det är nog så svårt för svenska medborgare att få plats i barnomsorgen idag och det här förslaget retar förstås upp de lydiga medborgarna som ser platserna minska medan någon random bidragssomalier som går hemma hela dagarna otacksamt stjäl platsen.
Citera
2022-01-30, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
I dina siffror förutsätter jag att du menar antal beviljade uppehållstillstånd? I den gruppen är jag inte så intresserad av dem som kommer för studier och arbete. Det är i grupperna beviljade uppehållstillstånd för asyl- och anknytningsinvandring jag menar att en minskning skett. Gruppen EU-medborgare behöver inte ens uppehållstillstånd.
Ja, beviljade UT. Men har du nån källa på att asyl- och anhöriginvandringen skulle minskat? Och ”arbetskrafts” invandringen är i stort sett att likna med asylinvsbdrubgen, mest bluff och båg, anställningsavtal på papper bara eller personliga assistenter till den egna klanen.
Citera
2022-01-30, 21:46
Medlem
RBRs avatar
Citat:
Från GP:

Regeringen lägger fram ett lagförslag som innebär att barn till nyanlända ska erbjudas en förskoleplats – även om de inte har stått i kö.
– Det ska vara obligatoriskt att reservera en plats, säger skolminister Lina Axelsson Kihlblom."

"Regeringen föreslår också att alla kommuner måste reservera förskoleplatser till vissa barn. Det handlar om barn som varit i Sverige i högst fem år eller barn till vårdnadshavare som varit här kortare än så."

Så mina vänner, då var vi här igen. Mer curling av invandrare samtidigt som svenskar drabbas.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/regeringen-vill-att-nyanl%C3%A4nda-f%C3%A5r-garanterad-f%C3%B6rskoleplats-1.64517833?utm_medium=Soci al&utm_source=Facebook#Echobox=1643210712

Såsseriet i ett nötskal
Bara ett led i folkutbytet !
Huvudsaken är att Såssarna får ha makten kvar !
Vem eller vad folket består av är oväsentligt !
Citera
2022-01-30, 21:51
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Från GP:

Ett av de mest självklara förslagen någonsin. Jag hade själv föreslagit detta om jag var politiker. Utanförskapet bryts via att barnen integreras. Dels blir barnen själva helt vanliga samhällsmedborgare och sen har vi otaliga historier på hur barnens integration i samhället smittar av sig på föräldrarna.

Så totalt 5 plus av 5 möjliga på detta förslag.
Citera
2022-01-30, 21:56
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Men har du nån källa på att asyl- och anhöriginvandringen skulle minskat?

Ca 1/10-del av vad det var när det var som högst 2015.

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/invandring-till-sverige/

http://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101J/ImmiEmiFod/?loadedQueryId=83036&timeType=top&timeValue=20

2020 var det totalt ca 15.000 personer som invandrade (alla kategorier; asyl, flykting, anhörig mm) från länder som kan klassas som Mellanöstern eller Afrika. Det är 1.5 promille av vår befolkning.

2015 var detta 15.0000 personer. Det har minskat varje år sedan 2015.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in