2022-01-30, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Nå vrir du det til noe som ikke er sant. Han nevnte selvsagt RU dagen etter bortføringen til politiet. Dette av helt forståelige grunner, med tanke på innholdet i kravbrevet. Som for det meste handlet om krypto valuta, RUs drøm. Også TH skjønte straks det hele kunne ha en eller annen forbindelse til RU. Noe vi nå i etter tid skjønner at det har.

Han nevnte altså RU, men nektet for at Monero hadde vært tema? Hver er der egentlig som skylder på hvem her?
Citera
2022-01-30, 20:05
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Kan like gjerne være stressrelatert dette i intervju og i møte med politiet på bensinstasjonen. Eller kanskje han bare er sånn? En ukonsentrert type som ramler litt ut til og fra? Nonsjalant kanskje?

Ja, jeg kan jo ikke vite det sikkert, men fornemmelsen jeg får av TV-intervjuet er litt sånn benzo-aktig.
Samme tenker jeg om avhøret etter pågripelsen de ikke fikk gjennomført fordi TH ifølge Hr*nov*ca var
"litt pjusk".

Citat:
Å avgi sprikende forklaringer i avhør med hensikt er glade vanvidd. Men det kan hende han er av typen som liker å leke med ilden for alt jeg vet.

Jeg tenker han kanskje spiller et lite skuespill for å få fokus vekk fra det avhører egentlig vil snakke om.
Alt for å gjøre jobben til politiet vanskeligere.
Senast redigerad av Svartediket 2022-01-30 kl. 20:08.
Citera
2022-01-30, 20:45
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ja, jeg kan jo ikke vite det sikkert, men fornemmelsen jeg får av TV-intervjuet er litt sånn benzo-aktig.
Samme tenker jeg om avhøret etter pågripelsen de ikke fikk gjennomført fordi TH ifølge Hr*nov*ca var
"litt pjusk".

Jeg tenker han kanskje spiller et lite skuespill for å få fokus vekk fra det avhører egentlig vil snakke om.
Alt for å gjøre jobben til politiet vanskeligere
.

möjligheterna är mycket stora att detta är TH`s spel i förhören...
Citera
2022-01-30, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
RU var vel i kontakt med TH fra og med mai 2017 ? Spørsmålet om kjøp av Monero for en million EUR dukket opp på nettet i slutten av november 2017. Alt politiet hadde trengt å gjøre, var å spørre RU om hvem han var i kontakt med vedrørende Hvalen høsten 2017.
Hvorfor lyger th om kontakten med ru. Han kunne jo bare se i notatboken. Begge løy i takt. Ru og th.
Citera
2022-01-30, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvorfor lyger th om kontakten med ru. Han kunne jo bare se i notatboken. Begge løy i takt. Ru og th.

Spørgsmålet er mere hvorfor RU løj, hvis han ikke er indblandet, som det ser ud til. Hvad kan grunden være??

Og hvorfor og hvordan kan de være samstemte om at fortælle samme ens løgn?
Senast redigerad av rlk73 2022-01-30 kl. 21:26.
Citera
2022-01-30, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Spørgsmålet er mere hvorfor RU løj, hvis han ikke er indblandet, som det ser ud til. Hvad kan grunden være til dette??

Spørsmålet gjelder både TH og RU, begge hevder sin uskyld, men begge har holdt tilbake informasjon og snakket uriktig om dette. Tilfeldigvis har de vært samkjørte. Men så skal de også hatt kontakt helt frem til den måneden AEH forsvant, i følge etterforskningen.
Citera
2022-01-30, 21:34
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Spørsmålet gjelder både TH og RU, begge hevder sin uskyld, men begge har holdt tilbake informasjon og snakket uriktig om dette. Tilfeldigvis har de vært samkjørte. Men så skal de også hatt kontakt helt frem til den måneden AEH forsvant, i følge etterforskningen.

ja det är klart att allt inte ligger på bordet där och även klart att TH bestämde vad de skulle förklara tills RU vände om och berättade delar av sanningen...
tråkigt bara att han är rädd för TH och hans vänner...
Citera
2022-01-30, 21:35
Medlem
Citat:

Endnu en tilfældighed, tror jeg ikke, det er - de kan ikke begge komme med samme løgn på flere spørgsmål tilfældigt (antal møder, seneste kontakt og at de ikke havde talt om Monero).
Citera
2022-01-30, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja det är klart att allt inte ligger på bordet där och även klart att TH bestämde vad de skulle förklara tills RU vände om och berättade delar av sanningen...tråkigt bara att han är rädd för TH och hans vänner...

Ja, RU skal visst ha vært redd og skalv da han tilslutt erkjente at han hadde snakket usant til politiet om hva samtalene med TH egentlig dreide seg om, at det var snakk om Monero. Samtidig følte han seg nok lurt og skal ha uttrykt frykt for at han var blitt utsatt for et komplott.
Citera
2022-01-30, 21:48
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ja, RU skal visst ha vært redd og skalv da han tilslutt erkjente at han hadde snakket usant til politiet om hva samtalene med TH egentlig dreide seg om, at det var snakk om Monero. Samtidig følte han seg nok lurt og skal ha uttrykt frykt for at han var blitt utsatt for et komplott.

ja på många sätt var det precis vad TH med vänner faktiskt gjorde mot honom, använde han så länge de hade nytta av honom och i slutändan var det enda syftet att skicka honom till polisen som syndabock...
vem blir nästa TH skickar samma väg om personen blir intresang för polisen...
Citera
2022-01-30, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Spørgsmålet er mere hvorfor RU løj, hvis han ikke er indblandet, som det ser ud til. Hvad kan grunden være??

Og hvorfor og hvordan kan de være samstemte om at fortælle samme ens løgn?
ru har ikke drept aeh og fikk kalde føtter. Ru avslørte ths interesse for usporbar monero og kidnapping. Det er ikke tilfeldig at kravsbeløpet ligner kostnaden til rus fabrikkdrøm. Th har planlagt å kaste ru under bussen samtidig som ru ikke kunne si noe avslørende. Mulig har ru hjulpet th med konto og noen koder for det jeg vet. Drapet har th ordnet på egen hånd.
Senast redigerad av LH07 2022-01-30 kl. 22:19.
Citera
2022-01-30, 21:58
Medlem
Citat:
mulig derfor tb var så opptatt av å frikjenne seg selv. Redd for å bli kastet under bussen i samme slengen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in