2022-01-12, 18:54
Medlem
Mosbulles avatar
Hon ljuger konstant.
Om allt.
Hela tiden!
Citera
2022-01-12, 23:22
Medlem
Drozds avatar
Vilket sammanträffande att Pascalidou berättade om sitt förflutna som svartpiga hos överklassen just nu när temat är aktuellt.... Alexandra är accidental hero som vanligt.

Blir intressant att höra om Alexandras nästa rafflande äventyr. Nåt Rysslandsrelaterat? Slogs i Ukrainas motståndsrörelse mot Spetsnaz? Smugglade ut klimataktivister och transpersoner ur Putins klor?
Citera
2022-01-12, 23:45
Medlem
StigAllans avatar
Paskan har självklart inte städat svart någonsin!
Det är den vanliga piratkopieringen när hon hävdar att det var hon som städade men i själva verket stod hon som bäst och tittade på när någon annan svartstädade.

Ska hon försöka tjäna pengar på andras arbeten nu igen och behöver aktualisera sig?
Citera
2022-01-29, 19:51
Medlem
Lyssnade på SR Söndagsintervjun med Pascalidou. Hela människan är ju mytoman och teflon. Ingen kritik mot henne är rättfärdig. Maken till lam intervju som helt duckar hennes olika härvor av mytomani och förfalskade alster.
Hon är verkligen en obehaglig människa!!
Citera
2022-01-30, 01:13
Medlem
Hamiritens avatar
Alexandra Pascalidou är en älskvärd människa!

Hon är läsvärd och är kunnig rörande media, hon går genom tv-rutan som ingen annan i Sverige. Hennes karisma och utstrålning är helt makalös. Känns också mer äkta än flertalet i media.

Jag vill se mer tv-program med Alexandra.
Citera
2022-01-30, 01:21
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamiriten
Alexandra Pascalidou är en älskvärd människa!

Hon är läsvärd och är kunnig rörande media, hon går genom tv-rutan som ingen annan i Sverige. Hennes karisma och utstrålning är helt makalös. Känns också mer äkta än flertalet i media.

Jag vill se mer tv-program med Alexandra.

Har du något förslag på ett drömupplägg för A ur ditt perspektiv? Hon har redan gjort väldigt många olika slags program.
Citera
2022-01-30, 01:55
Medlem
Hamiritens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Har du något förslag på ett drömupplägg för A ur ditt perspektiv? Hon har redan gjort väldigt många olika slags program.
Tv-program och drömupplägg med Alexandra. Svårt kanske att säga vad ett fungerande drömupplägg 2022 eller kommande år skulle kunna vara.
Hennes uppväxt och bakgrund i Rinkeby (från redan på 1970-talet) och att Rinkeby varit och är på tapeten i diverse sammanhang skulle kunna generera ett slags samhällsprogram med Pascalidou som programledare eller i andra hand producent. Jag menar i stil med, fast bättre än, den typ av talkshowiga samhällsprogram som Janne Josefsson hade år 2000 på SVT genom tv-programmet Fittja Paradiso (Josefsson var malplacerad som programledare där, han hade noll trovärdighet i programledarrollen då, jag menar själva programserieupplägget). Ett sånt, mer utvecklat och dynamiskt, program med Pascalidou om Rinkeby 2022-2023 kanske skulle kunna funka. Obeservera att det inte ska vara något nytt Mosaik-program (typ Mosaik 2.0), det mångkultursmagasin hon gjorde för en herrans massa år sedan.
Annat upplägg och ämne för ett program eller en programserie skulle kunna vara med utgångspunkt från föreställningen Mammorna på Stadsteatern, en föreställning som alltså bygger fritt på Alexandras bok. Dvs. en programserie om mammor som jobbar inom vården och lokalvården, hemtjänsten och barnomsorgen.

(Tv-program, dylikt upplägg med Alexandra om och inför valet i höst ser jag som mindre intressant.)
Citera
2022-01-30, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stRanger666
Lyssnade på SR Söndagsintervjun med Pascalidou. Hela människan är ju mytoman och teflon. Ingen kritik mot henne är rättfärdig. Maken till lam intervju som helt duckar hennes olika härvor av mytomani och förfalskade alster.
Hon är verkligen en obehaglig människa!!
Hörde precis den intervjun. Hon förefaller mig ha en minst sagt grandios självbild och lida av starkt bekräftelsebehov. Hon hade dessutom en mycket otrevlig och överlägsen attityd mot Martin Wicklin. Mycket möjligt att hon är bipolär.
Citera
2022-01-30, 21:18
Medlem
StigAllans avatar
Såg tyvärr en kokbok på biblioteket som piratkopierarkärringen stod som ansvarig för!
Gömde självklart bort den så den skulle försvinna för den förvirrade som kunde tänka sig låna alstret!
Citera
2022-02-08, 03:36
Medlem
Hörde några minuter på Pascalidou i Söndagsintervjun. Hon är fan helt gränslös och skamlös. Hennes pappa var tydligen råalkis men ändå så ska han framställas som att han kunde alla språk och spelade alla instrument och gav alla barn i Rinkeby glass och gav bort alla sina ägodelar. Kom igen, han var ett jävla fyllo som sket i sin familj. Pascalidou är förresten född i Rumänien. Jag misstänker att hon har zigenarblod. Alla verkar ju vara analfabeter i släkten dessutom. Denna kvinna har verkligen gjort allt för att måla upp en bild av sig och sin familj som den mest fantastiska familjen, men jag undrar hur många i släkten som begått brott i släkten. Alexandra själv har ju gjort sig skyldig till flera plagiat, och fick därför sparken från Metro. Undrar vad som döljer sig mer om någon journalist eller annan hugad människa skulle våga granska henne och alla hennes stories. Allt skulle säkerligen falla ihop som ett korthus. En dag faller hon, och då faller hon rejält.
Citera
2022-02-08, 04:09
Medlem
LillTurkens avatar
Alexandra Pascalidou minns jag bäst som programledare i Mosaik och att hon var ihop med sångaren i STHLMS negrer. Men folk snackade om vad hon var för något. Född i Rumänien, flyttade till Grekland, och sedan till Sverige. Svaret är egentligen väldigt, väldigt enkelt. Hon är zigenare. Slutsnackat om nationalitet. Bekvämt. Då vet man vart man har henne. Inte sant. Man vet aldrig vart en zigenare håller hus. Gäller hålla koll på dom där. Brukar liknas vid kråkor. Eller är det skator? Man blir ju förfan inte klok på dom där zigenarna. Dom är ju inte kloka.

Korpar. Så är nog liknelsen. Zigenare är kända för att stjäla och gömma grejer. För att imponera på andra zigenare.
Senast redigerad av LillTurken 2022-02-08 kl. 04:16.
Citera
2022-02-08, 19:50
Medlem
apanola IIs avatar
Det intryck jag får är att människan har mer än en skruv lös, helt galen men fungerande och uppbackad av en journalist- och media kår som helt obegripligt låter människan inte bara hållas utan också uppmuntrar hennes galenskap.
Ett totalt jävla nut-jobb med andra ord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in