2021-12-08, 00:18
Medlem
Pilletants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geebird1
GDPR är en ny europeisk dataskyddslag kan man säga som reglerar hur dina personuppgifter får hanteras av företag. Ersatte PUL för några år sedan…

Det finns väl ca en handfull bolag som har vadhållning på lotterier, jag har spelat på en del genom åren men spelar bara på lottoland och thelotter numera förutom svenska spel. Thelotter har också betting på resultaten men är mkt dyrare på powerball och euromillions jämfört mer lottoland, spelat på den sidan som ar lägst insats på ett visst lotteri. Thelotter spelar jag mest på australiska lotter. Spelade tidigare på ozlotteries men den sidan är numera blockad från sverige pga att bankerna blockerar visa-transaktioner…

Har kollat The lotter verkar som om de kör med euro priser men det står t.ex. att en rad på PB kostar 3.50 euro, på lottoland kostar en rad 35 Sek. Så det är nästan lika dessutom har de större jackpott på PB men det är väl innan 38%skatt är dragen antar jag eller?
Citera
2021-12-08, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilletant
Har kollat The lotter verkar som om de kör med euro priser men det står t.ex. att en rad på PB kostar 3.50 euro, på lottoland kostar en rad 35 Sek. Så det är nästan lika dessutom har de större jackpott på PB men det är väl innan 38%skatt är dragen antar jag eller?

Hej
De har samma upplägg med skatter och försäkringsbolag som backar upp ev storvinster.
Tror det är ändrade priser för svenska kr när du väl skapar konto.
Euromillions brukar kosta ca 55 kr på thelotter.
Thelotter får du köpa med trustly pga bankid krav, visa/mastercard går ej där.
Citera
2021-12-08, 01:58
Medlem
Pilletants avatar
Citat:
Hej
De har samma upplägg med skatter och försäkringsbolag som backar upp ev storvinster.
Tror det är ändrade priser för svenska kr när du väl skapar konto.
Euromillions brukar kosta ca 55 kr på thelotter.
Thelotter får du köpa med trustly pga bankid krav, visa/mastercard går ej där.

Ok tack för tipset
Citera
2022-01-30, 08:48
Medlem
Citat:
Det var flera år sedan de tog bort dubbeljackpotten, det låter som ett tekniskt fel, jag spelar regelbundet på Lottoland och har inte sett det valet på länge. Däremot boostar de upp jackpoten med specialjackpott igen. Powerball och MM vinner du dock som i USA med en mängd avdrag för skatt mm.

Det mest störande är att de inte har uttag med trustly osv, hur lång tid brukar det ta innan pengarna har kommit in på kontot
Citera
2022-01-30, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish
Det mest störande är att de inte har uttag med trustly osv, hur lång tid brukar det ta innan pengarna har kommit in på kontot

Nu har jag aldrig tagit ut en vinst på Lottoland (The Lotter har däremot Trustly) men tror inte det är ngt problem, jag köper lotter med Mastercard på Lottoland och den transaktionen görs direkt.
Citera
2022-01-30, 18:12
Medlem
Citat:
Nu har jag aldrig tagit ut en vinst på Lottoland (The Lotter har däremot Trustly) men tror inte det är ngt problem, jag köper lotter med Mastercard på Lottoland och den transaktionen görs direkt.

Okej tack! Har begärt ett uttag cirka 9 timmar sen, inget händer, men kanske är för att det är helg-
Citera
2022-01-30, 18:49
Medlem
Citat:
Okej tack! Har begärt ett uttag cirka 9 timmar sen, inget händer, men kanske är för att det är helg-

Har du ett verifierat konto?
Citera
2022-01-30, 18:53
Medlem
Citat:
Har du ett verifierat konto?

Tyvärr inte, men skickat in ID
Citera
2022-01-30, 19:01
Medlem
Citat:
Tyvärr inte, men skickat in ID

Då är det därför det dröjer troligen, jag brukar alltid verifiera innan jag börjar spela på sidor så har man det klart innan ev vinst.
Citera
2022-01-30, 19:26
Medlem
Citat:
Då är det därför det dröjer troligen, jag brukar alltid verifiera innan jag börjar spela på sidor så har man det klart innan ev vinst.

Det är sant! Man ska alltid verifiera innan man börjar spela. Jag brukar dock alltid förlora, och tänkte väl att det var en sida med direktbanöverföring där man inte behöver verifiera sig.
Citera
2022-01-30, 19:41
Medlem
Citat:

Jag såg fel, jag tror inte att det går att avbryta uttaget., tror att det var bankuppgifterna man kunde radera. De kanske redan godkänt uttaget, men det står ju att det kan ta 3-5 bankdagar.
Citera
2023-02-08, 16:44
Medlem
farmenSebastians avatar
Ganska oinsatt ang Lottoland
(Limited. BaseradeI Gibraltar)

De erbjuder sk lottobetting.
Ett proxy system ovanpå andra aktörers riktiga systemspel

Känns som de får oerhörda mängder kunder, pengar baserar på spekulationer?
Och inga egna resurser.

Luftslott?

1. Man kan spela på tex amerikanska PowerBall.
Men vad betalar man för?
30kr för en rad.

Vem vet vad deras system (slumpgenerator)
Som en inloggad användare når via webbgränssnittet tar fram för skit siffror?

Oddsen lär vara lägre hos dom?

2. Skulle man vinna.
Tror jag dom har alla möjligheter i världen att behålla en stor del.
Eller rentutav påstå man fuskat, etc och vipps rensar bort all data

På inlämnat spel.
Instats
Dragning
Resultar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in