2021-10-23, 12:53
Medlem
spoilers avatar
Betalvägg

"30 april 2014. Datumet är ett ärr i Karlskronas historia.
Det hänsynslösa våldet som blev åttaåriga Yara Alnajjars död skakade om hela Sverige. Om två år kan en av hennes mördare bli villkorligt frigiven."

https://www.blt.se/nyheter/kartlaggning-sa-har-yara-mordarnas-tid-i-fangelset-varit-53740906/
Citera
2021-10-23, 21:24
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Betalvägg

"30 april 2014. Datumet är ett ärr i Karlskronas historia.
Det hänsynslösa våldet som blev åttaåriga Yara Alnajjars död skakade om hela Sverige. Om två år kan en av hennes mördare bli villkorligt frigiven."

https://www.blt.se/nyheter/kartlaggning-sa-har-yara-mordarnas-tid-i-fangelset-varit-53740906/
Är inte båda dömda till utvisning? Förmodar det är mannen, släktingen som kan gå fri. Han fick kortare straff.
Citera
2021-10-23, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satine-Sala
Jag tycker inte hon behöver få permission,
hon har förverkat den möjligheten efter hon mördat Yara med sådan ofattbar omänsklighet. Ett av de värsta morden jag känner till i Sverige.

Hon är totalt galen! Hittills har hon misskött sig från dag 1, fått 20 varningar, 14 besök på psykiatrisk klinik/sjukhus och vid dagens lufthålspermission fanns 3 kriminaltjänstemän med. Här gäller nog verklig livstid.

Detta fall är det värsta jag någonsin följt, ett fall jag aldrig kommer att kunna glömma.
Citera
2021-10-24, 00:24
Medlem
Hur kan dom fortsatt vara skrivna på Holmgatan 1, (brottsplatsen) i Karlskrona?

Kan inte myndigheterna följa sina egna regler?

Dom bor inte där och kommer aldrig att bo där igen!

Det är en hyresrätt och jag undrar vad personen som bor där idag tycker om att vara skriven som samboende med dessa dårar.

Fortfarande gifta… Rami har bytt efternamn från Ashour till Levin

Amani Abbas Mostafa Madi Holmgatan 1 (lgh 1202) 371 39 Karlskrona
Gift med:
Rami Levin
Holmgatan 1 (lgh 1202) 371 39 Karlskrona
Särskild adress: Skogholmsvägen 522 85 Tidaholm
Citera
2022-01-30, 16:25
Medlem
I ett av de senaste avsnitten av podden Snutsnack (#224) pratar Andreas Glingfors om hur det var att komma som första polis till platsen. Gripande…
Citera
2022-03-19, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Rami har bytt efternamn från Ashour till Levin.
Ett typiskt judiskt efternamn. Är han jude?

Citat:
Ursprungligen postat av FivePoundPeter
I ett av de senaste avsnitten av podden Snutsnack (#224) pratar Andreas Glingfors om hur det var att komma som första polis till platsen. Gripande…
Ingen såg, hörde eller gjorde nåt när flickan led och att komma efteråt och spela ledsen är bara löjeväckande.

Rami fick lägre straff trots att Yara sa "han slog hårdare". Att han kommer undan med mindre straff än frun är märkligt. Han var där och han avbröt inte galenskapen. Båda är lika skyldig.
Citera
2022-03-22, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Ett typiskt judiskt efternamn. Är han jude?

Ingen såg, hörde eller gjorde nåt när flickan led och att komma efteråt och spela ledsen är bara löjeväckande.

Rami fick lägre straff trots att Yara sa "han slog hårdare". Att han kommer undan med mindre straff än frun är märkligt. Han var där och han avbröt inte galenskapen. Båda är lika skyldig.

Tror att han var rädd för sin galna fru och inte klarade av att stoppa henne. Som han givetvis borde ha gjort ändå, kräket.

Yara tvingades, förutom att utstå misshandel som slutligen ledde till döden, även bo ensam i ett litet rum. En sliten madrass, inget lakan täcke eller kudde. I rummet som var som ett förråd, fanns cyklar och kartonger. Inga personliga tillhörigheter för Yara. Ingenting.

Det är så himla märkligt att ingen, inte ens i skolan, verkade begripa hur det i själva verket låg till. Eller ville ingen veta? Ingen ville ta itu med detta?

Hoppas faktiskt att de övriga internerna på fängelsena att de visar mörderskan och mördaren visar vad de tycker om detta tragiska mord.
Senast redigerad av zilvereko 2022-03-22 kl. 14:48.
Citera
2022-03-22, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Hur kan dom fortsatt vara skrivna på Holmgatan 1, (brottsplatsen) i Karlskrona?

Kan inte myndigheterna följa sina egna regler?

Dom bor inte där och kommer aldrig att bo där igen!

Det är en hyresrätt och jag undrar vad personen som bor där idag tycker om att vara skriven som samboende med dessa dårar.

Fortfarande gifta… Rami har bytt efternamn från Ashour till Levin

Amani Abbas Mostafa Madi Holmgatan 1 (lgh 1202) 371 39 Karlskrona
Gift med:
Rami Levin
Holmgatan 1 (lgh 1202) 371 39 Karlskrona
Särskild adress: Skogholmsvägen 522 85 Tidaholm

Vem som har betalat hyra, kan man undra.
Citera
2022-03-22, 16:23
Medlem
FullFetFuls avatar
Hej allihopa! nuvarande hyresgäst här.
Jag har bott i denna lägenhet sedan 2015. Jag har aldrig tänkt på att dessa två fortfarande stått skrivna på adressen då ingen post i deras namn kommit till mig.
Nu blev jag kontaktad av en för mig okänd person som frågade vem jag var och varför dessa mördare står skrivna tillsammans med mig. Givetvis vill jag inte att mitt namn ska stå i samma mening som deras.
Jag kontaktade Skatteverket igår och förklarade situationen, handläggaren förstod problemet men lämnade det vidare för det ska tydligen utredas som felaktig folkbokföring. De skulle återkomma.
Tack för att det uppdagades!
Citera
2022-03-22, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är så himla märkligt att ingen, inte ens i skolan, verkade begripa hur det i själva verket låg till. Eller ville ingen veta? Ingen ville ta itu med detta?
De måste ha sett och märkt vad som pågick. De förväntade sig antagligen att någon annan skulle reagera och göra något. Yara var ju mager som en sticka och hon såg så sorgsen ut. Hon levde i ren terror.
Citera
2022-03-22, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
De måste ha sett och märkt vad som pågick. De förväntade sig antagligen att någon annan skulle reagera och göra något. Yara var ju mager som en sticka och hon såg så sorgsen ut. Hon levde i ren terror.
Personal i skolan visste men valde att inte göra något. En lärare sa i fup/dom att flickan ville inte gå hem. Läraren gjorde inget.
Håller med föregående skribenter att denna historia är något av det värsta jag sett.
Citera
2022-03-22, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FullFetFul
Hej allihopa! nuvarande hyresgäst här.
Jag har bott i denna lägenhet sedan 2015. Jag har aldrig tänkt på att dessa två fortfarande stått skrivna på adressen då ingen post i deras namn kommit till mig.
Nu blev jag kontaktad av en för mig okänd person som frågade vem jag var och varför dessa mördare står skrivna tillsammans med mig. Givetvis vill jag inte att mitt namn ska stå i samma mening som deras.
Jag kontaktade Skatteverket igår och förklarade situationen, handläggaren förstod problemet men lämnade det vidare för det ska tydligen utredas som felaktig folkbokföring. De skulle återkomma.
Tack för att det uppdagades!

Det kan ta ett tag, ring dem med jämna mellanrum och ligg på. Berätta att de sitter i fängelse för detta brott så kanske det går fortare.

Pratas det fortfarande om brottet bland grannarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in