2022-01-30, 02:52
Medlem
Håkan Bergmark 29 januari 2022 (till "Arge utlandssvensken" Johan i samtal på Rumble) om varför Youtube agerat mot Bergmark:
Citat:
Jo, det var så att jag tog en artikel ifrån Newsvoice, som ju också är ett jagat medium som är mycket bra, och rapporterat om väldigt mycket bra saker den senaste tiden.
Det var ifrån Kanada, där dom ju haft den här enorma manifestationen med lastbilschaufförrna. Jag tog direkt ur den här artikeln som i sin tur var hämtad från en amerikansk sajt som heter Global research. Finns publicerat det jag precis citerade, överallt och det ligger kvar.
Men märkligt nog när det är jag som presenterar samma information, då duger det inte! [det i kursiv fetstil sagt med ett sarkastiskt och lätt "storstilat" ansiktsuttryck]
Källa: Håkan Bergmarks kanal hakantheswede på Rumble och klippet "Samtal med arge utlandssvensken".

Anmärkningsvärt, men föga överraskande kanske, är alltså att Bergmark återigen spelar ut (grandiositets)kortet att han är så till den grad betydelsefull att Youtube agerar som de gör bara för att det är just han som refererat till en viss artikel.

I klippet berättar även Håkan om att han "kommer avsluta" Youtubekanalen. Han säger vidare bland annat:
Citat:
Dom stänger av mig i tid och otid, av fullständigt galna skäl. Och sen så har dom sedan ett år tillbaka inte tillåtit mig att få en enda slant för dom TIO MILJONER drygt visningar som jag haft på kanalen bara under senaste åre... Det tjänar dom själva pengar på men tycker inte att dom ska dela med sig av de slantarna till mig då..
Håkans klädsel i detta program är för övrigt lite intressant: på tröjan har han två rätt stora knappar från partierna Knapptryckarna och Svenska Rikslagen. Angående partiet Sv. Riksl. var Bergmark förresten deltagande vid dess pressträff nyligen. Han tog plats rätt mycket i rummet, stod där och gick runt med sin gula varseljacka han brukar ha på sig vid demonstrationerna han varit inblandad i på diverse sätt under senare år. En karakteristisk Håkan kan ses i ett klipp när han står i bakgrunden samtidigt som Magnus Stenlund intervjuas, Bergmark ses blänga fåfängt mot kameran i bakgrunden, nästan manifesterat avundsjuk, liksom för att tala om för den som filmar och de som sedan ska se filmen efteråt att Bergmark vill vara en del av just detta politiska sammanhang.
Senast redigerad av Inte-fascist 2022-01-30 kl. 02:54.
Citera
2022-01-30, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-fascist
Exakt. Bergmark har tydligt behov av att blåsa upp sig själv, sin betydelse osv. De där alter ego-humorförsöken går inte hem på något sätt, inte ens som mycket dålig (medveten) parodi, det är för kasst helt enkelt. Antalet visningar på Youtube är något han märkvärdigt nog missförstått.

Han har alldeles uppenbart ganska orealistiska föreställningar om sin egen betydelse. Det skulle vara intressant om någon vågade besvära honom med och fråga om detta faktum, typ att detta framförs i kommentarsflödet i någon av hans livesändningar (vem det än är med, Tintin, Christer, Tim B eller dylik). Vågar han då bemöta faktumet eller skulle han hoppa över ämnet/frågan eller till och med börja prata om detta som hatkommentar etc? För alla kan ju se att det är lite av hans signum att ha en grandios och vanföreställande stil på Youtube, Rumble eller var han nu lyckas platsa in s.a.s.
Peter Kadhammar på Bladet skulle sannolikt inte vilja ha med Håkan Bergmark att göra på något sätt, lätt att se framför sig hur Kadhammar skulle anse att det både blir genant och på tok för låg kvalitet.

Sannolikt är det Håkans narcissistiska och grandiosa drag som inverkar när han, som du beskriver, tror att SVT har ett inslag som skulle vara riktat mot honom. Bergmark skulle nog må bra av att någon han litar på tydligt sätt talar om för honom att han i själva verket är rätt så obetydlig i det stora hela.

Det där med Fritte, Christer vs att han då får känna sig som en stor fisk etc. är huvudet på spiken! När han via (selekterade) Youtubekommentarer eller via andra likasinnade som de två nämnda tillskrivs ha närmast avgörande betydelse och kunskap rörande exempelvis Estonia-ämnet skänker det väldigt viktig mening för Håkan Bergmark.
Tack.Själsfrände av nåt slag, du har nog rätt rörande att de ej direkt är buksvågrar.
Har båda satt på Rönne?
Eller idkat oralsex menar ni
Både Swishhoran och Fritte
Kanske en härlig trekant med Listen i centrum?
🤮🤮🤮🤮
Citera
2022-01-30, 12:28
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Dom stänger av mig i tid och otid, av fullständigt galna skäl. Och sen så har dom sedan ett år tillbaka inte tillåtit mig att få en enda slant för dom TIO MILJONER drygt visningar som jag haft på kanalen bara under senaste åre... Det tjänar dom själva pengar på men tycker inte att dom ska dela med sig av de slantarna till mig då..

Som sagt han tror, eller vill få sina okunniga följare att tro, att 10 miljoner visningar betyder att 10 miljoner människor har sett honom och att det är hans egentliga följarbas. Den absoluta merparten av han 1880 klipp har laddats upp de senaste tre åren, och om vi antar att siffran 10 miljoner stämmer (jag tror att den är vässad och avrundad uppåt) blir det i snitt 5400 visningar per klipp. Vi kan nog anta att den absoluta merparten av dessa visningar är av samma personer.
Citera
2022-01-30, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Som sagt han tror, eller vill få sina okunniga följare att tro, att 10 miljoner visningar betyder att 10 miljoner människor har sett honom och att det är hans egentliga följarbas. Den absoluta merparten av han 1880 klipp har laddats upp de senaste tre åren, och om vi antar att siffran 10 miljoner stämmer (jag tror att den är vässad och avrundad uppåt) blir det i snitt 5400 visningar per klipp. Vi kan nog anta att den absoluta merparten av dessa visningar är av samma personer.

Dra även bort alla "Vänstertroll" är inne och kollar samt besvarar kommentarer
Citera
2022-01-30, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krabban2
Jodå, han kommer tillbaka, det har han lovat idag. Mest lattjolajbaninslag för att hålla kanalen levande.

https://swebbtube.se/w/w8uKe4qwmgs7563N2tyJQR

Den där muppen Arge Utlandssvensk en har jag inte sett förut. Vad är det för en ? Han verkar imponerad av Beggmark.
Senast redigerad av SkodanRockarFett 2022-01-30 kl. 14:45.
Citera
2022-01-30, 15:59
Medlem
Henriksss avatar
Han säger att Youtube tjänar pengar på hans 10 miljoner visningar men han får inga pengar.
Hur skulle Youtube få in pengar på hans videosnuttar om dom inte har reklam?
Fattar han verkligen inte att dom inte tjänar på hans videokreationer? Tvärt om! Han tar bara plats på deras servrar och kostar dom pengar…
Citera
2022-01-30, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Han säger att Youtube tjänar pengar på hans 10 miljoner visningar men han får inga pengar.
Fattar han verkligen inte att dom inte tjänar på hans videokreationer? Tvärt om! Han tar bara plats på deras servrar och kostar dom pengar…
Reklam har nog Youtube haft i Håkans videor - program och inslag han alltså många gånger snott av andra programmakare, dvs. han har gett tusan i upphovsrätten ett otal gånger, en del av Youtubes hantering av Håkan Bergmarks Youtubekonto under åren skulle mycket väl kunna handla om upphovsrättsvarningar (Bergmark kanske skulle behöva läsa vad Youtube skriver om detta, han kan googla "Grundläggande information om upphovsrättsvarningar"). Bergmark desinformerar, pladdrar en hel del samtidigt som han är selektiv med vad han nämner och vad han utelämnar (inkluderat sånt han säger både när han är nykter och berusad).
Några större pengar lär Youtube aldrig ha tjänat på honom.
Citera
2022-01-30, 23:00
Medlem
500 tal visningar enda han kommer upp i nu på rumble och sweb kanalen..
Citera
2022-01-31, 05:40
Medlem
Henriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.andersson85
500 tal visningar enda han kommer upp i nu på rumble och sweb kanalen..

Ja han står bevisligen naken och framåtlutad och är helt i Youtubes våld. Så han kan försöka fortstta kaxa men Utan Youtube blir han ännu mindre.
Citera
2022-01-31, 07:10
Medlem
Jag kollade nyss på en video han la upp på swebbtube från igår. Där sitter han och pratar om ett jättetrevligt möte igår med småpartierna och om hur småpartierna utanför Riksdagen ska ta sig in... på demokratisk väg.

Det ska ske genom en paraply.... paus... organisation och.... Hör och häpna en valsedel 😂 Hur den ska se ut vet de inte än..

Tantkoftan och kärringglasögon samt två knapparna...

Pajasen lever verkligen i sin egen lilla värld.
Citera
2022-01-31, 11:16
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss

Jag undrar hur det funkar på Rumble och swebbtuben? På Rumble har jag inte sett någon reklam än, och E4F-sfären har ju försökt få in reklamintäkter via M4F (marketing for future, om det nu finns kvar?). Den enda reklamen jag sett i swebb-tv är dock den tjeckiska försvarssprayen, så de har nog svårt att hitta kommersiell spons. Swebbtube kanske är ett sätt att gömma undan det politiska?
Citera
2022-01-31, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkodanRockarFett
Den där muppen Arge Utlandssvensk en har jag inte sett förut. Vad är det för en ? Han verkar imponerad av Beggmark.
Vet inte riktigt vad det är för en filur, har tydligen bott i Norge tidigare men bor nu i Lettland (tror jag). Ingår i den så kallade Svammelalliansen och figurerar ibland tillsammans med Beermark, Svammelman och de övriga. På söndagarna brukar han tydligen läsa högt ur den heliga skriften, företrädesvis Moseboken enligt vad jag sett. Underlig figur om ni frågar mig, fantiserar och konspirerar ungefär lika mycket som de andra, antivaxxare av stora mått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in