Håkan Bergmark 29 januari 2022 (till "Arge utlandssvensken" Johan i samtal på Rumble) om varför Youtube agerat mot Bergmark:
Anmärkningsvärt, men föga överraskande kanske, är alltså att Bergmark återigen spelar ut (grandiositets)kortet att han är så till den grad betydelsefull att Youtube agerar som de gör bara för att det är just han som refererat till en viss artikel.
I klippet berättar även Håkan om att han "kommer avsluta" Youtubekanalen. Han säger vidare bland annat:
Citat:
Källa: Håkan Bergmarks kanal hakantheswede på Rumble och klippet "Samtal med arge utlandssvensken".
Jo, det var så att jag tog en artikel ifrån Newsvoice, som ju också är ett jagat medium som är mycket bra, och rapporterat om väldigt mycket bra saker den senaste tiden.
Det var ifrån Kanada, där dom ju haft den här enorma manifestationen med lastbilschaufförrna. Jag tog direkt ur den här artikeln som i sin tur var hämtad från en amerikansk sajt som heter Global research. Finns publicerat det jag precis citerade, överallt och det ligger kvar.
Men märkligt nog när det är jag som presenterar samma information, då duger det inte! [det i kursiv fetstil sagt med ett sarkastiskt och lätt "storstilat" ansiktsuttryck]
Det var ifrån Kanada, där dom ju haft den här enorma manifestationen med lastbilschaufförrna. Jag tog direkt ur den här artikeln som i sin tur var hämtad från en amerikansk sajt som heter Global research. Finns publicerat det jag precis citerade, överallt och det ligger kvar.
Men märkligt nog när det är jag som presenterar samma information, då duger det inte! [det i kursiv fetstil sagt med ett sarkastiskt och lätt "storstilat" ansiktsuttryck]
Anmärkningsvärt, men föga överraskande kanske, är alltså att Bergmark återigen spelar ut (grandiositets)kortet att han är så till den grad betydelsefull att Youtube agerar som de gör bara för att det är just han som refererat till en viss artikel.
I klippet berättar även Håkan om att han "kommer avsluta" Youtubekanalen. Han säger vidare bland annat:
Citat:
Håkans klädsel i detta program är för övrigt lite intressant: på tröjan har han två rätt stora knappar från partierna Knapptryckarna och Svenska Rikslagen. Angående partiet Sv. Riksl. var Bergmark förresten deltagande vid dess pressträff nyligen. Han tog plats rätt mycket i rummet, stod där och gick runt med sin gula varseljacka han brukar ha på sig vid demonstrationerna han varit inblandad i på diverse sätt under senare år. En karakteristisk Håkan kan ses i ett klipp när han står i bakgrunden samtidigt som Magnus Stenlund intervjuas, Bergmark ses blänga fåfängt mot kameran i bakgrunden, nästan manifesterat avundsjuk, liksom för att tala om för den som filmar och de som sedan ska se filmen efteråt att Bergmark vill vara en del av just detta politiska sammanhang.
Dom stänger av mig i tid och otid, av fullständigt galna skäl. Och sen så har dom sedan ett år tillbaka inte tillåtit mig att få en enda slant för dom TIO MILJONER drygt visningar som jag haft på kanalen bara under senaste åre... Det tjänar dom själva pengar på men tycker inte att dom ska dela med sig av de slantarna till mig då..
Senast redigerad av Inte-fascist 2022-01-30 kl. 02:54.
Senast redigerad av Inte-fascist 2022-01-30 kl. 02:54.