2022-01-30, 09:20
Medlem
Needtogitgoods avatar
Hej.

Jag har varit ihop med min tjej i lite över 4 år. När vi blev ihop var jag väldigt tydlig med att jag inte vill dejta någon "partypingla". Det hade hon inga problem med, eftersom hon pluggar till läkare och gillar inte alkohol etc. Under de senaste 2-3 månaderna har hon dock börjat umgås lite mer med hennes vänner från gymnasietiden. Dessa individer pluggar inte till något och festar varje helg och vissa vardagar. Hon har varit ute med dom ett flertal gånger de senaste veckorna, men hon har vari ute till senast 10-11 och det var inte fester utan bara middagar etc.

Det hela kulminerade igår kväll, när hon sa att hon skulle på en hemmafest med några vänner. Klockan var då ca 9. Jag frågade om jag kunde hänga med och hon sa nej, för att jag tydligen hade frågat försent. när det var första gången hon nämnde något om festen. Jag frågade om andra killar skulle vara där och hon sa ja, men att de hade bestämt det för flera veckor sen.

Då svarade jag lugnt att hon fick självklart gå på festen, men att jag skulle göra slut då, med hänvisning till vad jag sagt hundratals gånger genom åren. Då sneade hon och började säga att jag var kontrollerande och att jag brukar gå ut och festa med mina vänner. Jag sa att det stämmer och att hon var fri att göra slut med mig om hon var obekväm med det. Hon blev i alla fall sur och gick och la sig.

Grejen är, jag har själv varit dum och varit otrogen mot henne tidigare (inte vågat berätta), så jag vet att man kan bli frestad när man är ung, dum och full. Jag har aldrig och kommer aldrig förbjudit henne från att göra saker, och jag har alltid varit tydlig med mina gränser. Då är min fråga; tycker ni att jag är kontrollerande? Har jag agerat fel?
Citera
2022-01-30, 09:22
Medlem
Hon har ju verkligen Inte fel.
Citera
2022-01-30, 09:25
Medlem
link71s avatar
Tillit. Nånting alla relationer borde ha.
Låt henne ha kul med sina kompisar. Du vill ju inte förlora henne bara för du inte låter henne så ut o dricka nåt glas eller äta god mat med kamrater. Taskigt imo
Citera
2022-01-30, 09:29
Medlem
Needtogitgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Hon har ju verkligen Inte fel.

Kan du förklara vidare?
Citera
2022-01-30, 09:29
Medlem
thebroffessors avatar
Tycker du gör helt rätt och står på dig. Hon ska veta sin plats i förhållandet och vik dig inte.

Detta kommer bara göra att hon respekterar dig mer. Fler killar borde vara som dig.
Citera
2022-01-30, 09:30
Medlem
Lite skumt att hon inte ville ha med dig när det är andra killar på festen.
Varför nämnde hon festen så sent?
Låter mer som hon skäms för dig eller vill träffa andra snubbar.

Känns lite som detta är början till slutet när hon funderar i dessa banor.
Hon kommer inte vilja ha kvar dig när hon är färdig läkare. Då är det andra högutbildade killar som hägrar.
Dumpa henne redan nu.
Citera
2022-01-30, 09:30
Medlem
Needtogitgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Tillit. Nånting alla relationer borde ha.
Låt henne ha kul med sina kompisar. Du vill ju inte förlora henne bara för du inte låter henne så ut o dricka nåt glas eller äta god mat med kamrater. Taskigt imo

Det är inte otroheten ja är mest för, jag vill bara inte dejta någon som festar. Jag litar på henne, det är hennes vänner jag inte litar på. Dom är exakt den typen av tjej jag inte vil dejta (influencer wannabe). Jag vet själv att om man har dåliga vänner och blir full kan det gå väldigt snett.
Citera
2022-01-30, 09:31
Medlem
Needtogitgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebroffessor
Tycker du gör helt rätt och står på dig. Hon ska veta sin plats i förhållandet och vik dig inte.

Detta kommer bara göra att hon respekterar dig mer. Fler killar borde vara som dig.

Det är lite så jag tänker. Misstänker att det kan ha varit ett "shit-test" för att se om jag skulle vika mig.
Citera
2022-01-30, 09:32
Medlem
Gwildors avatar
Låter inte som ett särskilt hälsosamt förhållande så det är nog lika bra att ni gör slut.
Citera
2022-01-30, 09:32
Medlem
Needtogitgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Lite skumt att hon inte ville ha med dig när det är andra killar på festen.
Varför nämnde hon festen så sent?
Låter mer som hon skäms för dig eller vill träffa andra snubbar.

Känns lite som detta är början till slutet när hon funderar i dessa banor.
Hon kommer inte vilja ha kvar dig när hon är färdig läkare. Då är det andra högutbildade killar som hägrar.
Dumpa henne redan nu.

Jag förstår inte heller varför hon berättade så sent. Jag är inte rädd för att förlora henne, det är beta-mindset.
Citera
2022-01-30, 09:33
Medlem
Ja, du är fucked up och kontrollerande. Ja, ditt agerande är fel.

Du har varit ute och festat. Du har till och med varit otrogen mot henne. Du har ingen rätt att kräva att hon helt ska avstå från fester eller från att träffa sina kompisar för att få vara tillsammans med dig (varför i helvete hon nu vill det, du verkar skitkass). En sak kan inte gälla för dig och en annan för henne i ett förhållande. Det funkar liksom inte så.

Och jo, jag inser att ts förmodligen är ett troll, men det kvittar. Det finns hur många människor i relationer som helst som resonerar som ts gör här.
Citera
2022-01-30, 09:43
Medlem
hyssasess avatar
Larvigt att inte låta henne gå på en fest utan att du ska hota med att göra slut.

Kan väl dock tycka det är lite märkligt att du inte kunde få följa med på festen speciellt om det skulle vara andra killar där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in