2022-01-30, 01:05
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Ett konkret exempel som inte säger någonting alls, medans jag har teorier som bygger på hållbar logik.

Jo, de säger mycket. Att bara för att man växer upp bland svenskar så är det inte någon garanti för att inte bli kriminell. Din och andra vänsterblivnas "logik" ger jag inte mycket för.
Citera
2022-01-30, 01:05
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
- Vad pekar på det, har du något exempel?

Att dom gängkriminella i väldigt stor utsträckning kommer från dom utsatta områdena.

Citat:
- Hur många av Rinkebys tusentals unga män åkte?

Bra många fler än Skråmo, som bara är en person.

Citat:
Knappast, de bor ju med sina landsmän.

På en flyktningförläggning, men dessa brukar inte ligga i Rinkeby, Tensta eller Rosengård.
Citera
2022-01-30, 01:07
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jo, de säger mycket.

Nej, men är man obildad så kan man tro det.

Citat:
Att bara för att man växer upp bland svenskar så är det inte någon garanti för att inte bli kriminell.

Det påstår jag inte heller. Hade jag gjort det, så hade Skråmo varit ett mycket bra exempel. Det kanske är din läsförståelse som är problemet?

[/quote] Din och andra vänsterblivnas "logik" ger jag inte mycket för.[/quote]

Jag är inte vänster, och att du inte förstår får stå för dig.
Citera
2022-01-30, 01:17
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Att dom gängkriminella i väldigt stor utsträckning kommer från dom utsatta områdena.

På en flyktningförläggning, men dessa brukar inte ligga i Rinkeby, Tensta eller Rosengård.

Så inget exempel, ingen siffra på Rinkebys IS resenärer och du verkar tro att de nyanlända barnen kommer att landa på ett dagis i Danderyd.
Citera
2022-01-30, 01:35
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Så inget exempel, ingen siffra på Rinkebys IS resenärer

Du menar alltså att du på riktigt har missat att dom flesta av IS-resenärerna kom från ställen som Rinkeby och Vivalla?

Citat:
och du verkar tro att de nyanlända barnen kommer att landa på ett dagis i Danderyd.

En del lär nog göra just det. Eller har dom stängt ner alla flyktningboenden där nu?
Citera
2022-01-30, 01:48
Medlem
Citat:

1. Det finns inga utsatta områden. Rena lyxlivet vs hemländerna.

2. Det finns inga flyktingar på svensk mark.
Citera
2022-01-30, 01:49
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
1. Det finns inga utsatta områden. Rena lyxlivet vs hemländerna.

2. Det finns inga flyktingar på svensk mark.

1. Visst, men dom som växer upp där jämför inte med Somalia.

2.
Citera
2022-01-30, 01:52
Medlem
Citat:
1. Visst, men dom som växer upp där jämför inte med Somalia.

2.

1. De jämför alltid med något bättre.

2.
Citera
2022-01-30, 01:58
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
1. De jämför alltid med något bättre.

2.

oavsett vilket, det är en grogrund för brottslighet och extremism att dom växer upp i enklaver utanför samhället.
Citera
2022-01-30, 02:09
Medlem
Citat:
oavsett vilket, det är en grogrund för brottslighet och extremism att dom växer upp i enklaver utanför samhället.

De borde inte vara här. Men nu är orcherna här. Utvisa dem är det enda som fungerar.
Citera
2022-01-30, 02:43
Medlem
bunjackens avatar
Det är ju diskriminering mot svenskarna de nyanlända ska absolut inte gå före borde snarare vända på steken svenskarna går före den nyanlända x antal gånger
Citera
2022-01-30, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solidis
Usch, nej, mycket bättre att isolera barnen med sina arbetslösa föräldrar i diverse förortsghetton. Varför ska de gå i förskola ens? Föräldrarna har inget bättre för sig ändå. Skolan klarar de heller inte av. Endast genom att stänga dem ute kommer invandrarna att på lång sikt fungera bäst i det svenska samhället.

Jag skojar bara. Vi har nog av dålig integration, den behöver förbättras. Förslaget är ett fall framåt. Att ”svenskar” får vänta dör de inte av, de har bättre förutsättningar.

TS: Lär dig att posta länkar utan trackinginfo. Installera ClearURLs i din webbläsare:
https://github.com/ClearURLs/Addon
Men använd helst din webbläsares funktion för att installera tillägget, det är mest kompatibelt.

Här en tanke... Sverige tar inte in fler invandrare än vi har resurser att hantera och skickar hem alla som inte klarar av att försörja sig själva. Då kanske det finns tillräckligt med resurser för att såväl svenska som invandrade barn får en förskoleplats direkt, utan att behöva stå i kö... Men sådana tankegångar är väl för avancerade för vänsterblivna hjärnor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in