2022-01-31, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Finns det inte plats för alla barn? Eller handlar det om specifika förskolor?
Nej man måste stå i kö eftersom vi bor i ett ""solidariskt"" samhälle.
Citera
2022-01-31, 02:20
Medlem
Sladdarens avatar
Men var inte de flesta svenskarna emot detta att blanda upp klasser med andra barn som kan inte ett knyst svenska (dvs nyanlända) och att de är troligen svåra i sin kultur som de tar med sig som såklart påverkar svenska barnens utveckling

Sen vill väl föräldrarna ta hand om sina egna barn som jag uppfattar det, eftersom de får mer anledning då att inte integrera sig och göra fler barn på löpande bandet och kanske mer bidrag ochså iom att de står för hela den utländska uppfostran.

"Nyanlända" låter farligt eftersom det betyder mer och mer mena-invandring. Jag anser att de miljoner vi har i landet utger sig för att vara nyanlända fast de har bott här i 10-20+ år pga av att de inte heller kan språket eller utbildat sig mm icke arbetsvilliga
Citera
2022-01-31, 02:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det kan man, men då blir barnen sämre på svenska och större risk att dom inte integreras i samhället utan istället förnedringsrånar dina barn några år senare.

Den blir väl inte nekad, den får väl bara vänta lite längre?
Inser du inte hur korkat ditt resonemang är???
Om det redan är så fullt överallt, och många står i kö, vad är då anledningen till att man låter gränsen stå vidöppen och ta in fler???
Det är precis som att käka värktabletter resten av livet i stället för att göra något åt anledningen till felet.
Alla dessa korkade svenskar som tycker som du, borde få bekosta detta ur egen ficka.
Någon ska ju betala för alla galna ideer i det här landet. Tyvärr har alldeles för många glömt bort det!
Citera
2022-01-31, 03:24
Medlem
Rubriken kanske borde vara:
Nyanlända ska tränga undan svenskar ännu mer från sin egen välfärd.
Citera
2022-01-31, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Undrar hur de får ihop detta med allas lika värde?
...
Invandrare är mer jämlika än svenskar.

"Alla är jämlika, men vissa är mer jämlika än andra". Så förklarar grisarna i George Orwells roman Djurfarmen varför vissa, nämligen de själva, skall ha privilegier trots att man tidigare sagt att alla skall vara jämlika. Boken handlar om djuren på en bondgård som avsätter bonden och tar makten själva.

Verkligheten överträffar den dystopiska dikten i dagens sverige.
Citera
2022-01-31, 03:40
Medlem
Citat:
Fast nu är dom här. Jag säger inte att det inte finns andra åtgärder som kan få större effekt, utan att jag tror att det här får effekt.
Jag tror också det får effekt.

Folk blir ännu mer förbannade, föraktet mot invandrare ökar ännu mer och hatet växer fram hos fler, samtidigt som locket hålls på och ingen får ifrågasätta öppet.

När det väl smäller kommer mellanöstern att framstå som stabilt och harmoniskt jämfört med sverige.
Citera
2022-01-31, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Ett av de mest självklara förslagen någonsin. Jag hade själv föreslagit detta om jag var politiker. Utanförskapet bryts via att barnen integreras. Dels blir barnen själva helt vanliga samhällsmedborgare och sen har vi otaliga historier på hur barnens integration i samhället smittar av sig på föräldrarna.

Så totalt 5 plus av 5 möjliga på detta förslag.

Problemet är att de inte ska vara i sverige vi har nog med våldtäktsmän och mördare från mena, eller du kanske gillar afghanen som evakuerades för att sen våldta ett 3årigt barn?

Detta är landet du vill skapa

https://samnytt.se/evakuerad-afghan-doms-for-sexuella-overgrepp-pa-trearig-flicka/
Senast redigerad av stolerik 2022-01-31 kl. 04:10.
Citera
2022-01-31, 04:16
Medlem
Även papperslösa som är utvisningshotade får ha sina barn på förskola så det är ju inget konstigt. Barnen är ju oskyldiga i hela detta gigantiska skådespel.
Citera
2022-01-31, 05:32
Medlem
Ja nu när Ikeas och icas lekland är nerstängt så måste de lämna barnen någonstans.

Kommer nog en massa sådana saker nu innan valet, SD kommer ha mycket att städa upp.
Citera
2022-01-31, 06:10
Medlem
Christopher.s avatar
Ett vettigare förslag hade varit att regeringen lagstiftar om garanterad förskoleplats åt samtliga barn under X-ålder, sådana här särlagstiftningar skapar bara onödig irritation.
Citera
2022-01-31, 06:45
Medlem
Citat:
Kanske i din fantasi, men vi lever i verkligheten.

Vilka är vi i sammanhanget? Du och Arnstad?
Citera
2022-01-31, 06:57
Medlem
Har upplevt det där när jag arbetat på förskolor, som besökande hantverkare då. Peronslen är ofta helt slut eftersom de måste uppfostra nyanlända barn och deras föräldrar i hur man beter sig i ett civiliserat land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in