2022-01-30, 01:32
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Husvask er ikke min sterkeste side. Tenkte i mitt enfold at det kunne være vanskelig å få fjernet eventuelle blodspor på en slik vegg med ujevn overflate. Bruker krimteknikere en type lys for å finne slike blodrester?

UV-lys. Blodet vises som svart under et slikt lys. Men de bruker vel også to kjemikalier som de blander sammen med blodet. Blodet eller restene blir da grønnfarget.
https://www.nrk.no/norge/leter-trolig-etter-blod-utenfor-hagens-hus-1.15001230
Citera
2022-01-30, 01:38
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
UV-lys. Blodet vises som svart under et slikt lys. Men de bruker vel også to kjemikalier som de blander sammen med blodet. Blodet eller restene blir da grønnfarget.
https://www.nrk.no/norge/leter-trolig-etter-blod-utenfor-hagens-hus-1.15001230

Takk for oppklaring. Da er det ikke lett å skjule blod selv om man prøver å vaske det bort.
Citera
2022-01-30, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
« I dagens kjennelse står det at lagmannsrettens flertall ikke finner at det foreligger skjellig grunn til mistanke for at siktede skal ha overtrådt straffeloven § 275, jf. § 15, og at han derfor skal løslates.»

https://www.nrk.no/norge/mener-politiets-beviser-er-for-svake-_-tom-hagen-kan-ga-fri-1.15004788

Tror ikke det er noe politihat bak denne avgjørelsen som også Norges høyesterett var enig i.

At det ikke det skjellig grunn til betyr ikke at det ikke finnes bevis for eller grunn til. Du trenger å øve litt på begrepene (og mange andre ting).
Citera
2022-01-30, 01:41
Medlem
Citat:
Men når tingretten på ny har konkludert med at TH mest sannsynlig er skyldig, etter nye ting som har kommet fram, så er jo lagmannsrettens tidligere kjennelse blitt satt til side, det skjønner jo du også.
At politiet ikke bryr seg noe om hva lagmannsretten og Norges høyesterett sier har alle skjønt. Men også det at TH etter det ikke bryr seg noe om hva politiet sier. Det hele er bare masse bortkastet tid, som skulle vært brukt til å finne AEH og den virkelige gjerningsmannen, som politiet var i kontakt med et par dager etter bortføringen.
Citera
2022-01-30, 01:42
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Takk for oppklaring. Da er det ikke lett å skjule blod selv om man prøver å vaske det bort.

Nei, blod er veldig tykt. Nærmest som maling. Det tørker fort i ytterkantene, så om man vasker for å få det bort, vil det bli svake "ringer" der blodet har vært. Må enten slipes, eller etses vekk.
Citera
2022-01-30, 01:43
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Du er alt annet enn nøktern i det siste. Årsaken til de ekstreme innleggene kan være at du er i ferd med å tape. Lagmannsretten og Norges høyesterett gjorde det eneste riktige og avviste saken. Da alt det som er lagt frem, bare er tull.
Upps, snakk om å avsløre agendaen sin. Høres nesten ut som TH himself, eller noen av hans nærmeste.
Citera
2022-01-30, 01:48
Medlem
Både TH og RU har vært samkjørte om at de sluttet å snakke sammen lenge før AEH forsvant.

Men politiet skal derimot kunne dokumentere at de har hatt jevnlig kontakt helt frem til høsten 2018 og like før AEH forsvant. Ikke nok med det - også et vitne har avgitt opplysninger som underbygger politiets etterforskning om at de hadde kontakt helt frem til oktober 2018.

I starten var TH og RU også samkjørte om at samtalene bare hadde handlet om Bitcoin. I avhør skal TH ha sagt at han aldri hadde hørt om Monero tidligere. Men flere måneder senere, erkjente RU at Monero også hadde vært tema i flere av samtalene, og at TH skal ha vist ekstra stor interesse for nettopp denne valutaen. Faktisk var det tema i et av deres første møter. Men RU hadde ikke tilstrekkelig kunnskap om Monero, så han måtte lese seg opp på kryptovalutaen. Deretter ble Monero på nytt tema i nye samtaler med TH.
Senast redigerad av Jayce 2022-01-30 kl. 01:59.
Citera
2022-01-30, 01:51
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
At politiet ikke bryr seg noe om hva lagmannsretten og Norges høyesterett sier har alle skjønt. Men også det at TH etter det ikke bryr seg noe om hva politiet sier. Det hele er bare masse bortkastet tid, som skulle vært brukt til å finne AEH og den virkelige gjerningsmannen, som politiet var i kontakt med et par dager etter bortføringen.

Jeg vet ikke hva du mener. Politiet slapp TH ut av varetekt slik lagretten hadde bestemt. De ga TH huset tilbake slik lagretten hadde bestemt. AEF (F) tror jeg aldri kommer til å bli funnet, skal jeg være helt ærlig.
Hva mener du med den virkelige GM? Om det ikke er TH selv som har drept henne, så er han uansett bakmann.
Senast redigerad av Skaanseth 2022-01-30 kl. 01:54.
Citera
2022-01-30, 01:55
Medlem
Citat:
Selvsagt var det feil. Politiet har jo selv sagt at hele var en feil.

https://www.dagbladet.no/nyheter/slik-forklarte-politiet-krypto-tabben/72547744

PS: Også det at de ikke avhørte, de RU kontaktet vedrørende Hvalen han tenkte han skulle få 10 millioner kroner ut av, er en feil.

Politiet kommuniserer neppe alt de gjør, og alt de kommuniserer trenger heller ikke være sant. Skjønner at du ikke forstår deg så mye på taktiske disposisjoner etc, er ikke så greit når man er så sikker på at man alltid har rett.
Citera
2022-01-30, 02:34
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Jeg vet ikke hva du mener. Politiet slapp TH ut av varetekt slik lagretten hadde bestemt. De ga TH huset tilbake slik lagretten hadde bestemt. AEF (F) tror jeg aldri kommer til å bli funnet, skal jeg være helt ærlig.
Hva mener du med den virkelige GM? Om det ikke er TH selv som har drept henne, så er han uansett bakmann.

Jeg syns det er så vanskelig å få et klart bilde av hva og hvordan ting kan ha skjedd. Er det mest sannsynlig at TH kan ha utført alt selv? Hvis ikke, er det innleide drapsmaskiner eller noen som har delt hans interesse av å få AE fjernet fra jordens overflate?
Citera
2022-01-30, 03:12
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Jeg syns det er så vanskelig å få et klart bilde av hva og hvordan ting kan ha skjedd. Er det mest sannsynlig at TH kan ha utført alt selv? Hvis ikke, er det innleide drapsmaskiner eller noen som har delt hans interesse av å få AE fjernet fra jordens overflate?

Nei, han må nesten ha hatt minst en hjelper.
Denne medhjelperen må være en som han kjenner så godt at han vet at han kan stole på han. ​
Kanskje har denne personen leid inn folk.
TH dro hjemmefra rundt 9.om morgenen. Det kan vi si ganske sikkert.
Spørsmålet er om AE var i live når han dro.
Hvis hun ikke var det, så betyr det mest sannsynlig at TH har drept henne.
Rett etter samtalen AE hadde med kontordama, som ble avsluttet 08:55
Jeg har en fornemmelse om hva som har skjedd, men tror jeg skal holde det litt for meg selv inntil videre.
Citera
2022-01-30, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Både TH og RU har vært samkjørte om at de sluttet å snakke sammen lenge før AEH forsvant.

Men politiet skal derimot kunne dokumentere at de har hatt jevnlig kontakt helt frem til høsten 2018 og like før AEH forsvant. Ikke nok med det - også et vitne har avgitt opplysninger som underbygger politiets etterforskning om at de hadde kontakt helt frem til oktober 2018.

I starten var TH og RU også samkjørte om at samtalene bare hadde handlet om Bitcoin. I avhør skal TH ha sagt at han aldri hadde hørt om Monero tidligere. Men flere måneder senere, erkjente RU at Monero også hadde vært tema i flere av samtalene, og at TH skal ha vist ekstra stor interesse for nettopp denne valutaen. Faktisk var det tema i et av deres første møter. Men RU hadde ikke tilstrekkelig kunnskap om Monero, så han måtte lese seg opp på kryptovalutaen. Deretter ble Monero på nytt tema i nye samtaler med TH.
Du skjønner vel at begge to ikke ville bli mistenkt i de avhørene de var på. Ikke dermed sagt at de med viten og vilje er skyldig eller medskyldig til noe.

Siden ihvertfall RU må vite mer om hva som har skjedd i forkant av bortføringen. Var det feil å gå frem som de gjorde med ham. Det var vel slik, at de tok ut siktelse mot RU, i den tro at retten da skulle gi dem medhold i arresten av TH.

Kanskje det ikke var nok folk, eller rett folk på saken fra begynnelsen av ? At derfor alt gikk galt, med den ene tabben etter den andre ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in