Citat:
Ursprungligen postat av
LegendenLarsVilks
Alltså, man skriver nu i tidningarna om ÄNNU en ny variant av viruset och hur smittsam den är och man pratar även om spruta nummer 4 nu? Covidvaccinet var ju ett 2-dosvaccin men sen helt plötsligt blev det ett 3-dosvaccin enligt senaste pressträffen men nu pratar man redan om spruta nummer 4? Kommer den fjärde injektionen på ett magiskt sätt ge ett livslångt skydd eller kan vi räkna med dos nummer 5 också? När tar det slut? Experterna sa ju först att covid-vaccinet var ett 2-dosvaccin?
Jag förstår inte hur ni kan lita på dessa "experter" som har fel gång på gång på gång. FHM och andra "experter" har varit så jäkla självsäkra sedan starten men har ändå haft fel om nästan allt, ändå tycker ni att man ska lita blint på dessa "experter" ??
Jag gillar inte att kalla andra för "får" men alltså, hur jävla trög får man vara? Hur långt måste det gå innan ni börjar tänka det minsta kritiskt till det som händer? Jag förstår verkligen inte.
Eller jo, det gör jag nog faktiskt. Ni har i era tankar, på grund av medias hjärntvätt, skapat en ny samhällsfiende och det är dom så kallade "anti-vaxxers" som enligt er smittar alla andra och tar upp alla vårdplatser i hela landet och skapar "kaos" på sjukhusen. Ni har helt förträngt det faktumet att vården var i kris redan innan pandemin men ni MÅSTE ha någon att kasta skit på för att förstärka eran egna unkna självbild och i detta fallet är det de ovaccinerade som ni har bestämt er för att hata eftersom ni själva har tagit vaccinet och ser er därför stå på "den andra, goda sidan". Ni kallar var och varannan människa för "anti-vaxxer" för att förminska dessa människor så att ni själva kan känna er mycket bättre än dessa "hemska extremistiska anti-vaxxers".
Jag ser ett extremt tydligt tecken på osäkerhet hos er som skriker "anti-vaxxers" om jag får agera hobbypsykolog. Att kasta pejorativa epitet på någon ni inte känner för fem öre bevisar bara att ni drivs av trångsynthet och fördomar. Patetiskt.
80% text är en rörig blandning av påhopp och ologiskt svammel där du kallar andra idioter men inte förstår varför du blir kallad anti-vaxxer...
Redan våren 2020 diskuterades och ifrågasattes hur lång tid antikroppar från vaccinet skulle fungera då antikroppar från andra coronavirus inte är särskilt effektiva. Att det blir en TBE/Influensaliknande vaccinering är inte särskilt konstigt med tanke på avtagande antikroppar och nya varianter. Att äldre som fick en booster i höstas nu kanske behöver ta en extra spruta beror på att det krävs ett extremt stort antal antikroppar för att få skydd mot Omicron.
Den utveckling vi ser nu gör att det ser mer och mer ut att bli en endemisk fas av viruset där äldre och svaga får en booster en eller två gånger om året beroende på utvecklingen. Går inget åt helvete eller de nya vaccinen visar sig vara betydligt mer effektiva så kommer de breda vaccinprogrammen försvinna till hösten.