2022-01-29, 23:32
Medlem
Argumenterar folk fortfarande om covid-22 ?
Förstår inte ens hur man orkar lägga tid på det, alla kommer få det förr eller senare.

Visst det är en version jobbigare förkylning, men inte värre än så. Ju fler som får det desto bättre.
Citera
2022-01-29, 23:32
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Du är fan inte klok.

Du har tjatat om att skolan är drivande i pandemin i två år, och när sedan alla över 11 år har erbjudits vaccin och smittan blir högst i åldern 0-11, så ser du det som ett bevis för att du haft rätt hela tiden..

På samma jävla sätt som idioter påstår att viruset i stort sett är ofarligt för unga friska.
Dom använder nu omikron som bevis för detta..

Ni är sjuka i huvudet allihop

Tänk efter för sjutton. Ska vi identifiera lite grupper?

Förkskoleklass. Barngrupper som interagerar med varandra. Lärare som hoppar mellan arbetslag och barngrupper. Vikarier.

Grundskola. Barn 6-16 år gamla. Vanlig klass med 30 elever. De sitter i matsal, de har gymnastik. De idkar fritidsaktiveter med barn från andra klasser och skolor. De har massor av sociala kontaktytor.

Gymnasiet ungefär detsamma.

Sedan har vi de som arbetar. Antag att i runda slängar 50% arbetar hemifrån och där sprids inte särskilt mycket smitta. Bland de som inte arbetar hemma är ofta distans en del av arbetet. Kan handla om hantverkare, fordonsförare m.m. Sedan förstås en hel del verksamma inom vården och de är utsatta, inget snack om den saken, men de utgör en mindre del av den arbetsföra befolkningen.

Sedan har vi pensionärer 65+. De har varit rätt duktiga på att idka social distans och har inte direkt bidragit till smittspridning. Frånsett då de stackare som bott på olika vårdhem och skötts av omsorgspersonal. De har haft det besvärligt.
Citera
2022-01-29, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ja, vi får väl se. Somliga har ju beräknat Sveriges folkmängd till 1000 miljoner med hänsyn till de låga relativa dödstalen, så jag håller ingenting för omöjligt.
Jag drev med dig med när jag skrev 1000%. Fattade du inte det
Citera
2022-01-29, 23:35
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Alltså, man skriver nu i tidningarna om ÄNNU en ny variant av viruset och hur smittsam den är och man pratar även om spruta nummer 4 nu? Covidvaccinet var ju ett 2-dosvaccin men sen helt plötsligt blev det ett 3-dosvaccin enligt senaste pressträffen men nu pratar man redan om spruta nummer 4? Kommer den fjärde injektionen på ett magiskt sätt ge ett livslångt skydd eller kan vi räkna med dos nummer 5 också? När tar det slut? Experterna sa ju först att covid-vaccinet var ett 2-dosvaccin?

Jag förstår inte hur ni kan lita på dessa "experter" som har fel gång på gång på gång. FHM och andra "experter" har varit så jäkla självsäkra sedan starten men har ändå haft fel om nästan allt, ändå tycker ni att man ska lita blint på dessa "experter" ??

Jag gillar inte att kalla andra för "får" men alltså, hur jävla trög får man vara? Hur långt måste det gå innan ni börjar tänka det minsta kritiskt till det som händer? Jag förstår verkligen inte.

Eller jo, det gör jag nog faktiskt. Ni har i era tankar, på grund av medias hjärntvätt, skapat en ny samhällsfiende och det är dom så kallade "anti-vaxxers" som enligt er smittar alla andra och tar upp alla vårdplatser i hela landet och skapar "kaos" på sjukhusen. Ni har helt förträngt det faktumet att vården var i kris redan innan pandemin men ni MÅSTE ha någon att kasta skit på för att förstärka eran egna unkna självbild och i detta fallet är det de ovaccinerade som ni har bestämt er för att hata eftersom ni själva har tagit vaccinet och ser er därför stå på "den andra, goda sidan". Ni kallar var och varannan människa för "anti-vaxxer" för att förminska dessa människor så att ni själva kan känna er mycket bättre än dessa "hemska extremistiska anti-vaxxers".

Jag ser ett extremt tydligt tecken på osäkerhet hos er som skriker "anti-vaxxers" om jag får agera hobbypsykolog. Att kasta pejorativa epitet på någon ni inte känner för fem öre bevisar bara att ni drivs av trångsynthet och fördomar. Patetiskt.
Senast redigerad av LegendenLarsVilks 2022-01-29 kl. 23:52.
Citera
2022-01-29, 23:37
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Jag drev med dig med när jag skrev 1000%. Fattade du inte det

Nej, du brukar skriva så mycket konstigt så det är svårt att veta vad du tänker ärligt talat.
Citera
2022-01-29, 23:40
Medlem
Citat:
FHM har vid upprepade tillfällen sagt att det inte förekommer någon smittspridning i skolan och om den förekommer är det bara lärare emellan.

https://skolvarlden.se/artiklar/tegnell-om-larares-oro-ar-inte-mer-sjuka-an-andra

https://www.lararen.se/nyheter/coronaviruset/tegnells-nya-besked-om-munskydd-i-skolan

Har du sett att de skulle svängt i frågan? Medger nu Folkhälsomyndigheten att skolorna är drivande i pandemin? Jag har då inte sett det. Det har snarare bara blivit helt tyst rörande denna fråga. Man kan undra varför....
Haha dina länkar är flera år gamla. Då var det precis som Tegnell sa, dvs barn smittade i väldigt liten utsträckning. De var inte heller drivande i smittspridningen. Lite risk för spridning på skolor/förskola till ex lärare och föräldrar osv osv.

Notera att Fhm fortfarande inte sagt att barn är 100% immuna och inte kan smitta. Inte heller att smittan inte existerar bland barn. Vilket du försökte ljuga om. Fan vilka sunkiga lögner du försökter förpesta tråden med .

Nu har vi tack och lov omikronsnuvan istället, som helt ändrat spelplanen.
Citera
2022-01-29, 23:45
Medlem
Citat:
Då får du hänvisa till något konkret. I annat fall tror jag dig inte. De har inte dementerat ett skit trots att de hela tiden haft fel.

Vad ska de dementera? De kan ju inte dementera något som var sant 2020. Då ljuger de ju. Att både Delta och ffa Omikron gett en ökad smitta bland barn och unga sades november 2021 av FHM bland annat i en DN-artikel den 29 november.

Läs på istället för att hitta på
Citera
2022-01-29, 23:47
Medlem
Citat:
Sluta tro på all skit du läser då.

Detta är en vetenskapstråd. Du tror inte på vetenskapliga studier. Vad gör du i denna tråd? Det finns andra kvacksalvartrådar för de som vill tro.
Citera
2022-01-29, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Alltså, man skriver nu i tidningarna om ÄNNU en ny variant av viruset och hur smittsam den är och man pratar även om spruta nummer 4 nu? Covidvaccinet var ju ett 2-dosvaccin men sen helt plötsligt blev det ett 3-dosvaccin enligt senaste pressträffen men nu pratar man redan om spruta nummer 4? Kommer den fjärde injektionen på ett magiskt sätt ge ett livslångt skydd eller kan vi räkna med dos nummer 5 också? När tar det slut? Experterna sa ju först att covid-vaccinet var ett 2-dosvaccin?

Jag förstår inte hur ni kan lita på dessa "experter" som har fel gång på gång på gång. FHM och andra "experter" har varit så jäkla självsäkra sedan starten men har ändå haft fel om nästan allt, ändå tycker ni att man ska lita på dessa "experter" ??

Jag gillar inte att kalla andra för "får" men alltså, hur jävla trög får man vara? Hur långt måste det gå innan ni börjar tänka det minsta kritiskt till det som händer? Jag förstår verkligen inte.

Eller jo, det gör jag nog faktiskt. Ni har i era tankar, på grund av medias hjärntvätt, skapat en ny samhällsfiende och det är dom så kallade "anti-vaxxers" som enligt er smittar alla andra och tar upp alla vårdplatser i hela landet och skapar "kaos" på sjukhusen. Ni har helt förträngt det faktumet att vården var i kris redan innan pandemin men ni MÅSTE ha någon att kasta skit på för att förstärka eran egna unkna självbild och i detta fallet är de ovaccinerade som ni har bestämt er för att hata eftersom ni själva har tagit vaccinet och ser er därför stå på "den andra, goda sidan". Ni kallar var och varannan människa för "anti-vaxxer" för att förminska dessa människor så att ni själva kan känna er mycket bättre än dessa "hemska extremistiska anti-vaxxers".

Jag ser ett extremt tydligt tecken på osäkerhet hos er som skriker "anti-vaxxers" om jag får agera hobbypsykolog. Att kasta pejorativa epitet på någon ni inte känner för fem öre bevisar bara att ni drivs av trångsynthet och fördomar. Tack för mig!

Den hjärntvättning som förekommer funkar ju på majoriteten av dem vaccinerade.
När jag frågade min sambo och hennes föräldrar: ni tänker väl inte ta spruta 3 nu ? Så får jag svaret ”Givetvis av solidaritet o skydd för andra ” Hela vaccinhetsen splittrar ju familjer.

Oavsett statistik eller redovisning så tror dem på det här, jag förövrigt är inte antivax vill bara inte ta det själv litar på mitt immunförsvar tog mig igenom det nyss.

Farmor och c.o får gärna ta boosterdos osv, men trots det fick hon ändå förkylningen.

Kommer aldrig förstå varför min sambo sen 6 år ska ta vaccinet. Trots infektion 2 gånger så är vaccin lösningen, trots dubbeldos och ny infektion. Jag kan va trög eller dum, men förstår verkligen inte och kommer aldrig göra.
Citera
2022-01-29, 23:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Haha dina länkar är flera år gamla. Då var det precis som Tegnell sa, dvs barn smittade i väldigt liten utsträckning. De var inte heller drivande i smittspridningen. Lite risk för spridning på skolor/förskola till ex lärare och föräldrar osv osv.

Notera att Fhm fortfarande inte sagt att barn är 100% immuna och inte kan smitta. Inte heller att smittan inte existerar bland barn. Vilket du försökte ljuga om. Fan vilka sunkiga lögner du försökter förpesta tråden med .

Nu har vi tack och lov omikronsnuvan istället, som helt ändrat spelplanen.

Ja, mina länkar är från början av pandemin. Jag ville visa vad FHM gått ut med i frågan och jag har som sagt inte sett att FHM har svängt ifrågan. Tegnell & Co är hala som ålar, men ibland låter de tungan slinta. De har hela tiden försökt spela ned pandemin och inte minst smittspridningen som sker i skolan. Det är rätt uppenbart att regeringen har ett finger med i spelet. De ville helt enkelt inte att folk skulle börja hålla sina barn hemma av rädslan för att bli smittade. Det skulle gå ut över BNP. Det skulle gå ut över hela skolsystemet. Det skulle gå ut över de "utsatta barnen". Det skulle kort sagt bli orättvist. Jag minns hur kritisk Tegnell var när Spotify gick ut med att de anställda fick arbeta hemma. Det var ju inte jämlikt...

Ja med Omikron har vi kanske 10 gånger så hög smittspridning så det blir väldigt TYDLIGT vad det innebär för olika samhällsfunktioner. Det visar sig också väldigt tydligt VAR smittan finns någonstans i samhället.
Citera
2022-01-29, 23:50
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Vad ska de dementera? De kan ju inte dementera något som var sant 2020. Då ljuger de ju. Att både Delta och ffa Omikron gett en ökad smitta bland barn och unga sades november 2021 av FHM bland annat i en DN-artikel den 29 november.

Läs på istället för att hitta på

Det var inte sant år 2020 och det är inte sant år 2022 heller.
Citera
2022-01-29, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
De kanske fick det efter en annan infektion. Är de inbillningssjuka bara för det?

Finns massor av diagnoser. Bara lyssna till alla kom kan dessa varianter av sjukdomar som POTS m fl. Att klumpa ihop dem till post-covid hjälper dem inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in