2022-01-29, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det er jo helt opplagt at personen politiet kommuniserte med via bitcoin plattformen også var i kontakt med RU da han planla det hele våren 2018 eller før det også.

Dette mener jeg du har rett helt i. Løsningen på krypto delen ligger i miljøet rundt denne siktede du nevner. Han må ha en fornemmelse om hvem det er, noe annet er helt absurd.
Citera
2022-01-29, 19:07
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Nå skal ikke jeg grave for mye, men det er kun ett treff hvis man googler det nummeret.
Det er dette selskapet i Ålesund, med navn på kontaktperson. Selskapet er etablert i 2019.
Det pussige er at dette personnavnet ikke på noen som helst måte offisielt sett er forbundet
med selskapet. Kun på denne siden hvor det også er angitt en epostadresse. Hans navn står derimot oppført registrert på flere andre selskaper som driver innen eiendom.

Men hvis du vet med sikkerhet at det er TH som har dette nummeret, blir jeg jo fristet til å tenke
at vi her kanskje snakker om enda en "Golf-situasjon". At enda en intetanende forretningsmann sitt navn
er misbrukt i forbindelse med forsvinningen.

Jeg kommer nok uansett ikke til å ringe hverken det ene eller det andre av de nummerne.

Hm, interessant det du fant ut. Ja, ser det står Waa#gan Eiendom osv.
Ja, nei, man har vel egentlig ikke lyst til å ringe, for plutselig blir man vel innkalt til avhør, hehe.
EDIT: Tror ikke det dreier seg om at det er opprettet et nummer i annen manns navn, altså dokumentforfalskning, men at det er en kjenning av TH. At dette er en måte å ikke bli sporet så lett på. Bruke en telefon i annen manns navn, vet ikke.
Senast redigerad av Skaanseth 2022-01-29 kl. 19:36.
Citera
2022-01-29, 19:32
Medlem
Citat:
Nå må du gi deg. Mener du Christer Pettersson var skyldig. Ikke rart du da også tror TH er skyldig.
Jeg var ikke til stede. Refererte bare til Lisbeth Palme.
Citera
2022-01-29, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, nei, man har vel egentlig ikke lyst til å ringe, for plutselig blir man vel innkalt til avhør, hehe.
alltid en tulling som ringer for å bestille transport. Kan høre om de samtidig transporterte fru hagen.
Citera
2022-01-29, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Jeg var ikke til stede. Refererte bare til Lisbeth Palme.
Kanskje du skulle lese litt hva alle de andre som var til stede sa. Før du uttaler deg om den saken.

https://moparkivet.wordpress.com/dokument/vittnesforhor/
Citera
2022-01-29, 19:45
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
alltid en tulling som ringer for å bestille transport. Kan høre om de samtidig transporterte fru hagen.

Er det han som eier Waagan transport?
Citera
2022-01-29, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Dette mener jeg du har rett helt i. Løsningen på krypto delen ligger i miljøet rundt denne siktede du nevner. Han må ha en fornemmelse om hvem det er, noe annet er helt absurd.
Ja, for meg er det helt uforståelig at politiet ikke skjønner dette. Men siden de vet at RU var i kontakt med TH, er de hellig overbevist om at TH er rett mann. Selv om det umulig kan være TH som skrev kravbrevet, bortførte AEH, kommuniserte med politiet og sendte to truende mail til seg selv og flere måneder i forveien opprettet en rekke krypto kontoer å planla alt dette. Noe Eidsivating lagmannsrett og Norges høyesterett, straks skjønte og satte ham fri.

NRK artikkelen sier « Da NRK først var i kontakt med de to kryptoekspertene i forrige uke (mai 2020), hadde ingen av dem blitt kontaktet eller vært i avhør hos politiet om saken»

https://www.nrk.no/norge/slik-fortalte-bortforingssiktet-i-hagen-saken-om-forretningssamarbeidet-1.15013836

Dette var med andre ord et og et halvt år etter bortføringen ! Det har nå snart gått tre og et halvt år.

RU var i kontakt med en drøss personer angående Hvalen han hadde kommet over og hadde tenkt å få noen millioner ut av. Det er helt klart at en av disse er gjerningsmann, som gjorde det hele på en helt annen måte, en det RU hadde tenkt. Å faktisk lyktes å få noen millioner ut av Hvalen, i motsetning til RU som endte med skjegget i postkassa.

Interessant at RU ville ha 10 millioner av Hvalen, mens gjerningsmannen fikk ut nesten det samme.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-01-29 kl. 20:30.
Citera
2022-01-29, 20:29
Medlem
Citat:
Ja, for meg er det helt uforståelig at politiet ikke skjønner dette. Men siden de vet at RU var i kontakt med TH, er de hellig overbevist om at TH er rett mann. Selv om det umulig kan være TH som skrev kravbrevet, bortførte AEH, kommuniserte med politiet og sendte to truende mail til seg selv og flere måneder i forveien opprettet en rekke krypto kontoer å planla alt dette. Noe Eidsivating lagmannsrett og Norges høyesterett, straks skjønte og satte ham fri.

NRK artikkelen sier « Da NRK først var i kontakt med de to kryptoekspertene i forrige uke (mai 2020), hadde ingen av dem blitt kontaktet eller vært i avhør hos politiet om saken»

https://www.nrk.no/norge/slik-fortalte-bortforingssiktet-i-hagen-saken-om-forretningssamarbeidet-1.15013836

Det var med andre ord et og et halvt år etter bortføringen !

RU var i kontakt med en drøss personer angående Hvalen han hadde komme over og hadde tenkt å få noen millioner ut av. Det er helt klart at en av disse er gjerningsmann, som gjorde det hele på en helt annen måte, en det RU hadde tenkt. Å faktisk lyktes å få noen millioner ut av Hvalen.

Farlig å være skråsikker på noe i denne saken, tror jeg. Ingen aning om hvem GM(e) er. Eneste jeg selv føler meg ganske sikker på er at Tom Hagen ikke har gjort dette selv. Bestiller er mulig men ikke min teori. At organisert kriminalitet er blitt så utviklet at de kan få til en sak som dette er skremmende.

Vi som kun leser og interesserer oss for slike saker kan bare spekulere. Mest frustrerende er det når politiet f.eks melder at rød BMW i Ås er sjekket opp og lagt bort. Futurumgutta likeså. Hadde vært så spennende å visst hva de har gjort for å søke opp bilen/folka.

Eksempler på hinnsides ting i saken er jo baderomshistorien, trussler risset inn i biler, detaljer som er lekket fra etterforskningen som ikke henger i hop osv.

Jeg håper og tror politiet sitter på mye innformasjon rundt data på AEHs telefon. Problemet er vel å finne ut hva det betyr. Bevegelse som tyder på et fall, eller bare det at hun selv, eller GM har mistet telefonen i stor fart eller ned en trapp? Er låsen i hovedrøren av den typen som klikker igjen om den lukkes og at bakhonet kan ha blitt brukt som en dørstopper eller hva?

Aller mest taler for gjerningspersoner har kidnappet AEH med et økonomisk motiv. Ting har gått galt og de har lagt minimalt i saken etter de første månedene. Det kan ha endt med at de fikk det ene beløpet. Så har de gått videre.
Citera
2022-01-29, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Farlig å være skråsikker på noe i denne saken, tror jeg. Ingen aning om hvem GM(e) er. Eneste jeg selv føler meg ganske sikker på er at Tom Hagen ikke har gjort dette selv. Bestiller er mulig men ikke min teori. At organisert kriminalitet er blitt så utviklet at de kan få til en sak som dette er skremmende.

Vi som kun leser og interesserer oss for slike saker kan bare spekulere. Mest frustrerende er det når politiet f.eks melder at rød BMW i Ås er sjekket opp og lagt bort. Futurumgutta likeså. Hadde vært så spennende å visst hva de har gjort for å søke opp bilen/folka.

Eksempler på hinnsides ting i saken er jo baderomshistorien, trussler risset inn i biler, detaljer som er lekket fra etterforskningen som ikke henger i hop osv.

Jeg håper og tror politiet sitter på mye innformasjon rundt data på AEHs telefon. Problemet er vel å finne ut hva det betyr. Bevegelse som tyder på et fall, eller bare det at hun selv, eller GM har mistet telefonen i stor fart eller ned en trapp? Er låsen i hovedrøren av den typen som klikker igjen om den lukkes og at bakhonet kan ha blitt brukt som en dørstopper eller hva?

Aller mest taler for gjerningspersoner har kidnappet AEH med et økonomisk motiv. Ting har gått galt og de har lagt minimalt i saken etter de første månedene. Det kan ha endt med at de fikk det ene beløpet. Så har de gått videre.
Stygt redd for at politiet bare overfladisk sjekker ting, bare for å kunne si at de har sjekket. Mens de i virkelighet fortsatt jobber på spreng med å finne noe som kan bevise at Eidsivating lagmannsrett og Norges høyesterett tok feil og de har rett. Siktelsene mot TH og RU var en gigantisk feil. Nå får de jo ingen ting ut av RU som kanskje vet noe, men er livredd for å si noe, da han enten blir tatt av politiet eller gjerningsmannen. Det kan også være så ille at samtalene med RU, bare gikk ut på å få noe på TH og overhode ikke om noe annet.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-01-29 kl. 20:57.
Citera
2022-01-29, 21:11
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
EDIT: Tror ikke det dreier seg om at det er opprettet et nummer i annen manns navn, altså dokumentforfalskning, men at det er en kjenning av TH. At dette er en måte å ikke bli sporet så lett på. Bruke en telefon i annen manns navn, vet ikke.

Litt mer graving avslører at personen tidligere har jobbet i dette renholdsselskapet, som
på et eller annet vis har nyregistrert seg i 2019. Vedkommende har ikke offentlig tilgjengelig telefonnummer.

Jeg vil derfor anta at nummeret du nevner over, har blitt ledig, og at TH har opprettet
et ekstra abonnement f.eks. i etterkant av siktelsen, hvor han fikk dette nummeret tildelt.
Det kan man jo forsåvidt forstå, at han ønsker å ha et hemmelig nummer.
Eller kanskje ikke så hemmelig nå lenger, da.
Citera
2022-01-29, 21:26
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Litt mer graving avslører at personen tidligere har jobbet i dette renholdsselskapet, som
på et eller annet vis har nyregistrert seg i 2019. Vedkommende har ikke offentlig tilgjengelig telefonnummer.

Jeg vil derfor anta at nummeret du nevner over, har blitt ledig, og at TH har opprettet
et ekstra abonnement f.eks. i etterkant av siktelsen, hvor han fikk dette nummeret tildelt.
Det kan man jo forsåvidt forstå, at han ønsker å ha et hemmelig nummer.
Eller kanskje ikke så hemmelig nå lenger, da.

Det kan være slik som du sier. Da har de ikke oppdatert sine sider.
Jeg luftet dette nummeret i tråden her for lenge siden. Kanskje 1 år siden, og da var det vel Gassa tror jeg som skreiv at nummeret kom opp på et firma. Antakeligvis samme firma.
Rart at det ikke er oppdatert så lenge etterpå..
TH vil vel ha et nummer som er litt mer anonymt. Et som ikke dukker opp på 1881. Journalister har jo sine metoder for å skaffe seg informasjon. Jeg vil ikke bli overrasket om de benytter seg av falske basestasjoner, for på den måten få tilgang til sms og tale, inn/ut av telefonen.
Så,,, hvis firmaet har blitt opprettet i 2019, så må det bety at TH har skaffet seg nummeret etter siktelsen. Alternativt er nummeret som er skrevet opp på den siden, feil, men det er kanskje mindre sannsynlig.
Citera
2022-01-29, 21:26
Medlem
Citat:
Stygt redd for at politiet bare overfladisk sjekker ting, bare for å kunne si at de har sjekket. Mens de i virkelighet fortsatt jobber på spreng med å finne noe som kan bevise at Eidsivating lagmannsrett og Norges høyesterett tok feil og de har rett. Siktelsene mot TH og RU var en gigantisk feil. Nå får de jo ingen ting ut av RU som kanskje vet noe, men er livredd for å si noe, da han enten blir tatt av politiet eller gjerningsmannen. Det kan også være så ille at samtalene med RU, bare gikk ut på å få noe på TH og overhode ikke om noe annet.

Synd politiet ikke har sånne ressurser som deg på laget, de skulle hatt en slik ekspert på etterforskning som i tillegg tydeligvis har god oversikt over hva som er gjort av undersøkelser og ikke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in