2022-01-29, 17:38
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Kan absolut inte ha med viruset att göra.. som hela UK haft den senaste månaden…

Självklart är det vaccinet.. jävla idioter

Haha ja eller inget av dom. En fet uppjagad engelsk supporter som får en hjärtsmäll oooj vad ovanligt
Citera
2022-01-29, 17:38
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Sluta ljuga då, och sluta låtsas vara ålänning.
Ha, ha!
Du har ingen aning om varifrån jag kommer, men jag har aldrig låtsats vara Ålänning.

Vad är det jag ljuger om, att Nyan skrivit om långtidscovid???
Jag har läst om det i alla fall.
Citera
2022-01-29, 17:43
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Överdligheten i SE är ju när noll.

Enligt , eh .... konspiratörerna är det så.

Alltså samma som tycker Tegnell ska postumt ha ett hedersomnämnande idag för något han bevisligen har gjort världens felbedömning. Det tycker jag inte verkar logiskt.

Överdödligheten var inte noll. Om du har Exel i din dator ska du få en länk där SCB räknar antal döda dag för dag. Det är ju inget snack att det fanns en stor överdödlighet i första och andra vågen
Citera
2022-01-29, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nej det är ingen fjäder i hatten för Regeringen, FoHM eller Tegnel att mer eller mindre avsiktligt låtit den ursprungliga varianten smitta ner onödigt många och därigenom också dödat onödigt många.

Finland, Danmark och Norge har däremot en hel indianhövdings huvudbonad vardera i hatten för att de skyddat sin befolkning föredömligt.
Få döda hos dem jämfört med hos oss.
https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-02-15..2022-01-28&facet=none&pickerSort=desc&pickerMetric=total_c ases&Metric=Confirmed+deaths&Interval=Cumulative&R elative+to+Population=true&Color+by+test+positivit y=false&country=GBR~DEU~FRA~SWE~DNK~NOR~FIN~Europe anUnion

Alltså jag vet inte om man kan säga ”få döda” i tex Danmark. Dom har motsvarande 8000 döda jämfört med Sverige. ”Färre” kan man säga men inte ”Få”.
Vet inte vart skamgränsen går för vissa av er, men 8000 kan väl ändå inte ses som godkänt?
Citera
2022-01-29, 17:46
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Överdligheten i SE är ju när noll.
Nej, överdödligheten är inte särskilt nära noll och den är högre än i Danmark, Finland och Norge.
Citera
2022-01-29, 17:51
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Alltså jag vet inte om man kan säga ”få döda” i tex Danmark. Dom har motsvarande 8000 döda jämfört med Sverige. ”Färre” kan man säga men inte ”Få”.
Vet inte vart skamgränsen går för vissa av er, men 8000 kan väl ändå inte ses som godkänt?
Mera som 6 000 i Sverige vilket är betydligt bättre än 15 000, men det är inte direkt få kan jag hålla med om.
Citera
2022-01-29, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Enligt , eh .... konspiratörerna är det så.

Alltså samma som tycker Tegnell ska postumt ha ett hedersomnämnande idag för något han bevisligen har gjort världens felbedömning. Det tycker jag inte verkar logiskt.

Överdödligheten var inte noll. Om du har Exel i din dator ska du få en länk där SCB räknar antal döda dag för dag. Det är ju inget snack att det fanns en stor överdödlighet i första och andra vågen

Ja men sen gick den ner och äver 3 år är den nära noll.
Citera
2022-01-29, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nej, överdödligheten är inte särskilt nära noll och den är högre än i Danmark, Finland och Norge.

Överdödligheten 2021-2022 är nära noll.
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eminalshewani
Folk behöver dö. Vad ska man säga?
Folk behöver alltid dö. Det har aldrig funnits såhär många och fler som är påväg att komma.
Hörde att jorden kan skaka av sig massa sånt här hur lätt som helst. Människor dör bara. Jag hoppas nästan. Eller jo jag hoppas.
Fett synd om asfalten ändå :/

Jorden har aldrig mått såhär bra sett till natur osv. Dåså?
Gör ett till virus så slutar man äta oljan nu också. Ja tack?
Jag bryr mig.

Såvida du är bekymrad över den växande överbefolkningen, så är det inte smittspridning du sätta hoppet till. Du behöver istället sätta hoppet till kraftigt sänkta födelsetal i vissa delar av Världen. Födelsetalen är nämligen mycket ojämnt fördelade. Det är främst Afrika som har skrämmande höga födelsetal. Utanför Afrika, så är det främst muslimska länder som har kraftig befolkningstillväxt. Det är mycket kontroversiellt att säga det uppenbara, nämligen att det föds för många afrikaner och muslimer.

Viruset kommer inte att hejda befolkningstillväxten. Afrikanerna och muslimerna avlar fram mer överbefolkning mycket snabbare än viruset dödar människor. Viruset har dessutom skördat offer i helt fel delar av Världen. Viruset har främst krävt dödsoffer i dom delar av Världen som har problem med för låga födelsetal. Dom delar av Världen som har för höga födelsetal, har klarat sig med anmärkningsvärt få dödsoffer.

För att rädda planeten från överbefolkning, så är det inte viruset du ska satsa på. Du ska satsa få att förmå afrikaner och muslimer att upphöra med vanan att skaffa enorma barnfamiljer.
Citera
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Det var då. Det är som äpplen och päron

Omikron har ganska snabbt erkänts av de flesta medicinska auktoriteter som inte speciellt samhällshotande. Med Delta ,Alpha och Wuhan var det precis tvärtom. Tegnell ville ju ha flockimmunitet redan i första vågen, något han fick äta upp med besked, då Sverige hamnade i de globala nyhetsbyråers lupp. Vi hade ett tag den största smittspridningen och antal individer som åkte in på sjukhus per capita. Alltså ett fiasko. Norge ,danmark och finland hade bar en tiondel så många på sjukhus som Sverige under första vågen, eftersom de reagerade helt annorlunda och fattade faran.

Detta var Tegnells mörkaste stund under hela pandemin. Inget snack om saken
Jag tror att du har glömt att faktorera in att Sverige är ett u-land och bajsland i nivå med vad du hittar i arabvärlden. Vi skulle aldrig klara att ha en lockdown (som för Covid inte ens är berättigad) under en längre tid. Det skulle inte fungera ekonomiskt, det skulle inte fungera organisatoriskt.

För en gångs skull spelade politikerna sina kort helt rätt för att skademinimera.
Citera
2022-01-29, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Såvida du är bekymrad över den växande överbefolkningen, så är det inte smittspridning du sätta hoppet till. Du behöver istället sätta hoppet till kraftigt sänkta födelsetal i vissa delar av Världen. Födelsetalen är nämligen mycket ojämnt fördelade. Det är främst Afrika som har skrämmande höga födelsetal. Utanför Afrika, så är det främst muslimska länder som har kraftig befolkningstillväxt. Det är mycket kontroversiellt att säga det uppenbara, nämligen att det föds för många afrikaner och muslimer.

Viruset kommer inte att hejda befolkningstillväxten. Afrikanerna och muslimerna avlar fram mer överbefolkning mycket snabbare än viruset dödar människor. Viruset har dessutom skördat offer i helt fel delar av Världen. Viruset har främst krävt dödsoffer i dom delar av Världen som har problem med för låga födelsetal. Dom delar av Världen som har för höga födelsetal, har klarat sig med anmärkningsvärt få dödsoffer.

För att rädda planeten från överbefolkning, så är det inte viruset du ska satsa på. Du ska satsa få att förmå afrikaner och muslimer att upphöra med vanan att skaffa enorma barnfamiljer.
Jag tror du absolut missförstår mina dagar… jag vill inte rädda världen eller bekymra om det som är påväg. Jag är glad och så är det.
Citera
2022-01-29, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Men behåller tvångsvaccinering såvitt jag förstått.

Fast det undrar jag. De har stiftat en lag som innebär att de KAN tvångsvaccinera befolkningen. Det innebär att OM viruset muterar till något värre, eller det kommer ett nytt virus så kan de genast sätta in den åtgärden.

Det finns ju ingen anledning att låta ovaccinerade gå på krogen med negativa tester eller genomgången sjukdom om det samtidigt är förbjudet att vara ovaccinerad. Eller vad ska man tro?

Dessutom är väl lagen tillfällig och gäller under en begränsad period?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in