2022-01-29, 13:32
Medlem
Såklart de inte vill jobba, De blir ju serverade guld och gröna skogar här i Sverige så varför anstränga sig när man får allt betalt för sig?
Citera
2022-01-29, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oidentifierbart
Kallas yttrandefrihet.
Man behöver inte lära sig Svenska
Man behöver inte arbeta.
Du ska skita i hur andra lever

Har du bott i något annat land än Sverige? Tror du att du kan komma till ett land och förvänta dig allt utan att lära dig språket? Lycka till kommer bli ett hårt uppvaknande för dig om du någon gång provar. Testa titta lite utanför serietidningskomikslandet Sverige
Citera
2022-01-29, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Är du redo att betala för dessa individer? För det är det du som gör.

Hur ställer du dig till att vissa somalier har uppmanat somaliska flickor att inte ta kontakt med svenskor för att dessa anses vara horor? Är det inte att avhumanisera svenska flickor?

Haha varför skulle jag?
Du kan betala för mig.

Yttrandefrihet jävla nolla. Somaliska flickor får säga precis vad de vill till svenska flickor precis som du får öppna din stinktrut här och prata.

Du är den enda vi bör avhumanisera.
Citera
2022-01-29, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gresservass
Såklart de inte vill jobba, De blir ju serverade guld och gröna skogar här i Sverige så varför anstränga sig när man får allt betalt för sig?

Exaaaaakt. Varför ska vi "jobba" så jävla mkt?
Finns roligare saker att göra.

Skulle lätt sno cash från staten om jag kunde
Citera
2022-01-29, 14:17
Medlem
Citat:
Exaaaaakt. Varför ska vi "jobba" så jävla mkt?
Finns roligare saker att göra.

Skulle lätt sno cash från staten om jag kunde

Ja, det säger väl sig självt? Om jag kom till Somalia (skulle dock aldrig sätta min fot där) så skulle jag lätt stanna hemma, göra ingenting och bara umgås med mina landsmän om jag fick allt betalat för mig, istället för å jobba och behöva integreras med somalier.
Citera
2022-01-29, 14:20
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Sverige är så rikt så vi kan ge dom bidrag för resten av livet.

Att Sverige är rikt är inte argument för att beté sig som en jubelidiot.
Citera
2022-01-29, 14:21
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Kallas yttrandefrihet.
Man behöver inte lära sig Svenska
Man behöver inte arbeta.
Du ska skita i hur andra lever

Om jag slipper betala skatt för livsformen, så visst.
Citera
2022-01-29, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Om jag slipper betala skatt för livsformen, så visst.

Ofta DU betalar för deras livsform 😂
Hur många ören i skatt drar du in ens.
Ofta de går till dem.
Vakna ffs.
Citera
2022-01-29, 14:26
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ofta DU betalar för deras livsform 😂
Hur många ören i skatt drar du in ens.
Ofta de går till dem.
Vakna ffs.

Kan vi höja nivån på tråden lite? Börjar påminna om en somalisk fritidsgård i Rinkeby.
Citera
2022-01-29, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Det är ju procentuellt mycket färre svenskar som lyckas med musik och cs som somalierna gjort i sverige. En iögonfallande bedrift!!
Du får fundera lite på vad "lyckas" egentligen betyder.

Att svensk public service går så långt att de aktivt marknadsför och hyllar negrer och andra invandrare även om de är kriminella och brottsdömda och musikens budskap är hat mot det svenska samhället, samtidigt som motsvarande svensk musik aldrig spelas eller hyllas i svensk media, och aktivt blockeras (så kallad "vit makt musik" bland annat) på diverse plattformar av politiska skäl, det är en iögonfallande ledtråd om vad "lyckas" innebär i dagens Bonniersverige.
Citera
2022-01-29, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Du får fundera lite på vad "lyckas" egentligen betyder.

Att svensk public service går så långt att de aktivt marknadsför och hyllar negrer och andra invandrare även om de är kriminella och brottsdömda och musikens budskap är hat mot det svenska samhället, samtidigt som motsvarande svensk musik aldrig spelas eller hyllas i svensk media, och aktivt blockeras (så kallad "vit makt musik" bland annat) på diverse plattformar av politiska skäl, det är en iögonfallande ledtråd om vad "lyckas" innebär i dagens Bonniersverige.

ja det var helt sjukt korkat. Det jag undrar är varför , nu gissar jag lite , men jag tror inte det finns en enda resturang som drivs av en Somalie i Borlänge? Något mer passivt folk har aldrig skådats.
Citera
2022-01-29, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
ja det var helt sjukt korkat. Det jag undrar är varför , nu gissar jag lite , men jag tror inte det finns en enda resturang som drivs av en Somalie i Borlänge? Något mer passivt folk har aldrig skådats.

Det är inte märkligt eller förvånande alls, med tanke på att de är nomadfolk. Att man bara anstränger sig för basala saker som mat och sovplats, sedan vilar man, är deras livsstil. De lever fortfarande mer som djuren kan man säga. Naturligtvis krockar det totalt med våran inustraliserade moderna kultur, där man aldrig slutar sträva eller är nöjd. De funderar säkerligen på vad vi håller med, då de får sina behov gratis och utan ansträngning. Vi har en annan mentalitet och drabbas av psykisk ohälsa av passivitet. Så fort vi slutar sträva efter saker så börjar vi sakta dö. Få människor klarar t.ex av omställningen vid pension med hälsan i behåll. Likaså individer som plötsligt blir ekonomiskt oberoende. Att det är lyckan, är en illusion, en fantasi som många strävar efter. Men den strävan fyller en funktion som vi är beroende av.

Annat är det med nomadfolk från t.ex Somalia. Det är en rosa fantasi om att alla människor är lika och att alla kulturer är kompatibla med varandra, som de försökt sälja på oss under hela det här vansinniga ”mångkulturs”-projektet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in