Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
Guardiola har bättre statistik mot samtliga av dessa managers som du ramsade upp än vice versa.
Alltså, jag är inte ngn Manche$ter Oil fan. Men jag tror att det bara är Liverpool fansen som klarar av att påstå att Klopp är bättre än Guardiola.
Jag menar att Guardiola är den bästa, mest kompletta tränaren som fotbollsvärlden har sett sedan Arrigo Sacchi’s dagar.
Sorry glömde lägga till Ferguson i listan av tränare också såklart. Wenger gjorde också det jävligt bra men inte på samma nivå som t.ex Klopp eller Ferguson.
Sen säger jag inte att Guardiola är dålig på något sätt då han uppenbarligen är duktig, men snubben blir hyllad til skyarna som den bästa när han tränat dessa lag? Överskattad delux och det har visat sig i Oil-Citys CL spel.
Snubben har fått allt på ett silverfat, hur skulle han misslyckas med den Barca truppen? Omöjligt.
Hur skulle han misslyckas med Bayern i Bundesliga? Omöjligt, enda som klarat Bayern de senaste 15 åren är Klopp.
Sen kommer Oil-City då, laget där han kan plocka in vilka spelare han vill och inte ens behöver bry sig om skador t.ex.
Skulle säga att han misslyckats eftersom han inte vunnit CL och enda året han var nära var när alla andra utmanare var borta pga skador, dåliga och dylikt.
I ligan har det bara varit Liverpool som utmanat och då med Klopp som byggt om Liverpool från scratch med andrahandsval transfers och en budget som inte ens kan mäta sig med Oil-City.
Vore det inte t.ex för skadorna förra säsongen så hade Liverpool förmodligen vunnit.
Guardiola bättre än Klopp? Inte en chans.
Edit: glömde bort CL finalen där Ramos drog hem vinsten genom att medvetet skada Salah också. Kunde blivit två CL bucklor på två år där.