2022-01-28, 19:42
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Iochmed pep bara varit i PL några få år och tagit 3 PL titlar,sen 4 i Spanien,3 i Tyskland om ej helt fel på e ,så är han utan tvekan en tränare i klass med Ferguson,men kommer utan tvekan ta fler liga titlar totalt än Ferguson när karriären är över på bänken..

Ferguson är i en helt annan klass än Pep. Att Pep lyckades ta titlar i Barca med den truppen är helt förväntat. Pep skulle aldrig våga ta över United 1986 om han hade varit aktiv då. United var ett Losergäng jämfört med Liverpool under 80 talet.
Citera
2022-01-28, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nix. Av principiella skäl så lägger jag inte ut några länkar här på FB längre, slutade att göra det för drygt två år sedan.
Vi har förstått det men då får du nog sluta att skriva i tråden också. Du kommer ju med argument vilket jag tolkar som att du önskar att diskutera med resten av tråden? När du då påstår att du bygger dina argument på källor som du sedan vägrar hänvisa till så dödar du all typ av möjlighet till att föra en seriös diskussion. Totalt motsägelsefullt. T.o.m. ett barn genomskådar att du inte har något intresse av att diskutera utan att ditt enda intresse är att ha rätt och att du ljuger för att intala dig att du alltid har det.

De s.k. källorna är det ju inte en jävel här inne som lyckats hitta heller trots att många av oss sökt med ljus och lykta. Länka dina källor istället så kommer nivån i den här tråden höjas enormt! Vi är här för att diskutera fotboll och dela med oss, inte gömma oss bakom uppdiktade analyser. Alla här inne är enormt trötta på dig men om du skärper dig så tror jag de flesta av oss är villiga att diskutera med dig och glömma allt nonsens. Ditt supporterskap är i grund och botten en tillgång i den här typen av tråd men som det ser ut nu är det omöjligt att ta dig på allvar.
Citera
2022-01-28, 20:36
Medlem
Citat:
Nix. Av principiella skäl så lägger jag inte ut några länkar här på FB längre, slutade att göra det för drygt två år sedan.
Ja för du alltid har fel.

Vart är källan när conte slängde på luren?
Vart är källan att fioerntina anfallaren ville t arsenal men arsenal backa?

Dags att slänga upp källor eller dra.
Citera
2022-01-28, 20:43
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Är inte detta en ganska svinig grej av Rooney att göra?

Han stärker sitt eget varumärke för nästa jobb: han är eftertraktad, men lojal mot sitt nuvarande uppdrag!

Han pissar samtidigt på Everton genom att ge deras nya manager - vem det än blir - en start på minuspoäng - alla kommer veta att han inte var klubbens förstaval. (oavsett om Rooneys version är sann eller ej kommer detta ligga en ny manager i fatet)

Förstå mig rätt: Inte för att jag tycker Everton förtjänar någon sorts gentlemanna-behandling. Särskilt inte om man går på deras historik av hur de kan behandla folk (hint: Tony Hibbert och Leon Osman):

Men hade jag varit Wayne Rooney och haft någon sorts lojalitet mot Everton och velat ha jobbet i framtiden, hade jag hållit käften. Sagt saker som: "Jag fokuserar på mitt jobb i Derby! Ingen vet vad framtiden ger, jag älskar Everton och hade jättegärna velat vara deras manager en dag, bla bla bla".

Kanske är han bara dum och ärlig. Men mer troligt är att han passade på att lyfta sig själv på Evertons bekostnad. Och det är ju inte ens säkert att han hade fått jobbet (bara att han fått en intresseförfrågan via hans agent, sen ska det förhandlas och mötas före något är klart).

Eller så kanske detta är en hämnd för att Everton dissat honom tidigare i processen... vem vet. Oavsett hade jag varit ganska sur om jag satt i Evertons styrelserum på Rooney.
Tycker du är lite väl snabb och tuff med sågen där. Eller så kanske lurades du av inlägget du citerade. Det Rooney tackade nej till var möjligheten att bli intervjuad av Everton styrelsen. Inte jobbet i sig. För det har han inte erbjudits.

Citat:
“Everton approached my agent and asked me to interview for the vacant job, which I turned down,” Rooney said. “I believe I will be a Premier League manager – I believe I’m ready for that, 100%. And if that is with Everton one day in the future that would be absolutely great. But I’ve got a job here that I’m doing at Derby County which is an important job to me.”
Han är en av flera kandidater som intervjuas. Inget som säger att han hade fått jobbet. Lampard. Pereira och Duncan ska/har alla intervjuats också.

Ser sen inget fel att han kommenterar det. Rooney är Derby tränare och ska i första hand se efter deras intressen. Inte Evertons. Är säker på att många både fans, spelare och styrelse har nervöst läst media sen Everton sparkade Benitez och ryktena kring Rooney började dyka upp. Drar Rooney minskar deras chans till nytt kontrakt md typ 90% då det är momentumet dom har med Rooney som tränare som gör att dom kämpar om ett nytt kontrakt trots 21 minuspoäng. Hade han försvunnit hade det varit en katastrof för en klubb om redan befinner sig djupt i skiten där hela klubbens existens är hotad.

Att då gå ut och göra det helt klart att han står bakom klubben och ska leda den i mål är helt rätt. Ge den tydligheten till både fans och spelare som kämpat och slitit hela säsongen och ta bort den osäkerheten som uppstått senaste tiden. Ger säkert ytterligare en boost för fans och spelare att veta det. Rooney visar upp en stor mognad i sitt jobb som tränare hittills tycker jag. Hade annars mina tvivel med tanke på spelaren Rooney som inte alltid hade dom vassaste knivarna i lådan.
Citera
2022-01-28, 21:04
Medlem
-GGs avatar
Det ä ganska sjukt att Harry Kane redan har gjort 171 PL-mål. Han är redan uppe i siffror som 28-åring som spelare har som slutfacit när de drar eller karriären är över.

Så han borde sluta sura och gå efter Shearers rekord, mindre än 100 måls skillnad. Det kan gå på fem-sex säsonger om han kommer i gång igen. Det om något borde vara en morot för honom.
Citera
2022-01-28, 21:20
Medlem
Pep hade nog det bästa laget genom tiderna när han var i Barca så inget konstigt att han vann allt där. I Bayern gjorde han inte ett skit och sen nu i City har han oändligt med pengar att köpa vem han vill. Han har fan en start elva på bänken och brände över 100 millar på Grealish som man inte ens behövde eller som tillfört någonting nytt.
Han har i City fått snabel i CL varenda år.

Duktig tränare absolut, men finns många bättre.
Citera
2022-01-28, 22:20
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Pep hade nog det bästa laget genom tiderna när han var i Barca så inget konstigt att han vann allt där. I Bayern gjorde han inte ett skit och sen nu i City har han oändligt med pengar att köpa vem han vill. Han har fan en start elva på bänken och brände över 100 millar på Grealish som man inte ens behövde eller som tillfört någonting nytt.

Man köpte Grealish för att Silva ville lämna.
Citera
2022-01-28, 22:36
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:

Pep har slagit rekord efter rekord i varenda liga som han har varit tränare i, gjorde inget med Bayern? Pep är den tränaren vars lag har vunnit Bundesliga med rekordmånga poäng, och som har tagit flest vinster på rad i BL, och hans Bayern lag säkrade sig titeln rekordtidigt i Bundesliga.

Det du glömmer, är att Mancini och Pellegrini hade samma typ av backning i Man City som det Guardiola har. Men ingen av dessa var ens i närheten av statistiken som Guardiola har med Man City.

Vilka tränare menar du det är som är bättre än Guardiola?
Senast redigerad av Generalandersson 2022-01-28 kl. 22:41.
Citera
2022-01-28, 23:19
Medlem
Citat:
Pep har slagit rekord efter rekord i varenda liga som han har varit tränare i, gjorde inget med Bayern? Pep är den tränaren vars lag har vunnit Bundesliga med rekordmånga poäng, och som har tagit flest vinster på rad i BL, och hans Bayern lag säkrade sig titeln rekordtidigt i Bundesliga.

Det du glömmer, är att Mancini och Pellegrini hade samma typ av backning i Man City som det Guardiola har. Men ingen av dessa var ens i närheten av statistiken som Guardiola har med Man City.

Vilka tränare menar du det är som är bättre än Guardiola?
Mourinho, Ancelotti och Klopp för att nämna några.

Mancini och Pellegrini var väl inte dem vassaste men var även mer konkurrens på den tiden. Att City kör över smålag i ligan med sin trupp väger jag inte tungt.
Vad har dem gjort i CL under Pep? Kom till CL final förra året när alla andra topplag hade fullt med skador eller var dåliga.
Bayern? Kan gå in och lasta hela sparkontot på att dem vinner ligan nästa år igen och du får gratis pengar.
Citera
2022-01-29, 01:09
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Mourinho, Ancelotti och Klopp för att nämna några.

Mancini och Pellegrini var väl inte dem vassaste men var även mer konkurrens på den tiden. Att City kör över smålag i ligan med sin trupp väger jag inte tungt.
Vad har dem gjort i CL under Pep? Kom till CL final förra året när alla andra topplag hade fullt med skador eller var dåliga.
Bayern? Kan gå in och lasta hela sparkontot på att dem vinner ligan nästa år igen och du får gratis pengar.
Guardiola har bättre statistik mot samtliga av dessa managers som du ramsade upp än vice versa.

Alltså, jag är inte ngn Manche$ter Oil fan. Men jag tror att det bara är Liverpool fansen som klarar av att påstå att Klopp är bättre än Guardiola.

Jag menar att Guardiola är den bästa, mest kompletta tränaren som fotbollsvärlden har sett sedan Arrigo Sacchi’s dagar.
Citera
2022-01-29, 01:36
Medlem
Citat:
Guardiola har bättre statistik mot samtliga av dessa managers som du ramsade upp än vice versa.

Alltså, jag är inte ngn Manche$ter Oil fan. Men jag tror att det bara är Liverpool fansen som klarar av att påstå att Klopp är bättre än Guardiola.

Jag menar att Guardiola är den bästa, mest kompletta tränaren som fotbollsvärlden har sett sedan Arrigo Sacchi’s dagar.
Sorry glömde lägga till Ferguson i listan av tränare också såklart. Wenger gjorde också det jävligt bra men inte på samma nivå som t.ex Klopp eller Ferguson.

Sen säger jag inte att Guardiola är dålig på något sätt då han uppenbarligen är duktig, men snubben blir hyllad til skyarna som den bästa när han tränat dessa lag? Överskattad delux och det har visat sig i Oil-Citys CL spel.
Snubben har fått allt på ett silverfat, hur skulle han misslyckas med den Barca truppen? Omöjligt.
Hur skulle han misslyckas med Bayern i Bundesliga? Omöjligt, enda som klarat Bayern de senaste 15 åren är Klopp.
Sen kommer Oil-City då, laget där han kan plocka in vilka spelare han vill och inte ens behöver bry sig om skador t.ex.
Skulle säga att han misslyckats eftersom han inte vunnit CL och enda året han var nära var när alla andra utmanare var borta pga skador, dåliga och dylikt.

I ligan har det bara varit Liverpool som utmanat och då med Klopp som byggt om Liverpool från scratch med andrahandsval transfers och en budget som inte ens kan mäta sig med Oil-City.
Vore det inte t.ex för skadorna förra säsongen så hade Liverpool förmodligen vunnit.

Guardiola bättre än Klopp? Inte en chans.

Edit: glömde bort CL finalen där Ramos drog hem vinsten genom att medvetet skada Salah också. Kunde blivit två CL bucklor på två år där.
Senast redigerad av Bombaclap 2022-01-29 kl. 01:54.
Citera
2022-01-29, 02:43
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Sorry glömde lägga till Ferguson i listan av tränare också såklart. Wenger gjorde också det jävligt bra men inte på samma nivå som t.ex Klopp eller Ferguson.

Sen säger jag inte att Guardiola är dålig på något sätt då han uppenbarligen är duktig, men snubben blir hyllad til skyarna som den bästa när han tränat dessa lag? Överskattad delux och det har visat sig i Oil-Citys CL spel.
Snubben har fått allt på ett silverfat, hur skulle han misslyckas med den Barca truppen? Omöjligt.
Hur skulle han misslyckas med Bayern i Bundesliga? Omöjligt, enda som klarat Bayern de senaste 15 åren är Klopp.
Sen kommer Oil-City då, laget där han kan plocka in vilka spelare han vill och inte ens behöver bry sig om skador t.ex.
Skulle säga att han misslyckats eftersom han inte vunnit CL och enda året han var nära var när alla andra utmanare var borta pga skador, dåliga och dylikt.

I ligan har det bara varit Liverpool som utmanat och då med Klopp som byggt om Liverpool från scratch med andrahandsval transfers och en budget som inte ens kan mäta sig med Oil-City.
Vore det inte t.ex för skadorna förra säsongen så hade Liverpool förmodligen vunnit.

Guardiola bättre än Klopp? Inte en chans.

Edit: glömde bort CL finalen där Ramos drog hem vinsten genom att medvetet skada Salah också. Kunde blivit två CL bucklor på två år där.
Ingen tränare har haft så stor påverkan på Engelsk fotboll i modern tid som Arsène Wenger. Hade han haft samma vilkår i Arsenal som det Ferguson hade i Man United, så hade vi vunnit ett ton med guld.

Det märks ju ganska så tydligt att du är en Liverpool fan. Men tror du inte att det är en anledning till att varför Guardiola har enbart tränat topplagen i La Liga, Bundesliga och EPL? Menar du att Messi och/eller Ronaldo måste spela för en klubb som tex Alaves eller Burnley och vinna ligatiteln med de för att kunna avgöra hur bra de verkligen är som fotbollsspelare? Haha. Annars så hade Barcelona två tunga säsonger bakom sig när Guardiola blev deras tränare i 2008, och han kvittade sig med de flesta av nyckelspelarna som Rijkaard hade i Barcelona, och byggde ett nytt lag. Man City spenderade mer pengar på transfers under de tre åren med Prllegrini än vad de gjorde under de första tre åren med Guardiola.

Jag menar att Guardiola är en klart bättre manager än vad Klopp är, och av tränarna i EPL så menar jag att bara Tuchel kan mäta sig med Guardiola när det kommer till taktik.

Liverpool hade vunnit titeln 20-21 om det inte vore för skador? Lol! De hade säkerligen utmanat Man City, på samma sätt som City hade utmanat Liverpool om titeln under 19-20 om de inte var skadedrabbade, men jag är ganska så övertygad om att Man City hade vunnit titeln ändå.

Ni Liverpool fans är verkligen en egen ras av homo sapiens
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in