Citat:
Ursprungligen postat av
hibernalhatt
Varför använder du ett osupportat operativsystem???
Byt till Windows 10 eller 11 så får du inga problem med aktiveringen...
Anledningen till att jag har en Windows 7-dator är att jag kan spela vissa spel på den som inte går att spela på ditt älskade Windows 10 eller 11. För övrigt anser jag att Windows 7 var fasen så mycket bättre än Windows 8 och Windows 10.
Detta meddelande är skrivet på en Windows 10-dator som jag använder för online-ärenden.
Citat:
Ursprungligen postat av
konstit
Varför svarar du med ett ikke-svar ?
En fråga jag tyvärr också måste ställa mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kompostnord
Byt till SSD disk, en 3-400:- kronors historia.
Skaffa en USB sticka.
Gör en Windows installations USB Sticka.
Boota upp på den, klicka i ”jag har ingen produktnyckel”
När W10 är installerat, välj ändra produktnyckel skriv in den Win 7 nyckeln som står på datorn, den funkar.
Jag är osäker på vad du menar. Varför ska jag installera Windows 10? Är det någon sorts extern hårddisk du menar att jag ska använda.
Citat:
Ursprungligen postat av
Suture
Följ vad IFF skrev om att stänga av driver verification. De du laddat ner är troligen gamla och har inte den verifieringen. Har sett det ofta på äldre enheter vs Win10 (Jävla tomtar på jobbet som envisas använda scanners från -98 tex)
Det kommer dock inte garantera att drivrutinerna fungerar, så nästa "bra" steg är USB Tethering med en telefon som snubben precis ovan tipsade om.
Tredje alternativet är att helt enkelt ladda ner KMSpico och cracka Windows. Var försiktig här dock för finns massvis som har virus, så om du inte vet vad du gör så håll dig till de första två tipsen.
/Edit
Oroa dig inte för de 29 dagarna. Efter de är slut så stängs bara små funktioner av som tex bakgrundsbild och sådant. Du kan fortfarande spela och använda datorn. Beroende på vilken version du har, så 1-3 månader efter kommer den starta om random då och då, det är först då det blir irriterande nog att fixa skiten
Jag vill fixa detta problem permanent, inte ha en massa tjafs nu och i framtiden.
Jag är också tveksam till att ladda ned tvivelaktiga virusinfekterade program från tvivelaktiga virusinfekterade sidor och fixa till någon halvlösning som på sikt skadar datorn och skapar ännu mer problem.
Telefonlösningen ser lite krånglig ut men jag ska titta på den.
Kan det vara en idé att slita ut nätverkskortet, köpa ett nytt och installera det med installationsskivor och allt? Tyvärr har installationsskivan till mitt nuvarande nätverkskort försvunnit, letade som en dåre halva dagen igår efter den.