2022-01-25, 10:14
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Finns det några mera låtar att få tag på av Meduzas Hantlangare - En upphottad tribut
https://www.discogs.com/release/8412330-Meduzas-Hantlangare-En-Upphottad-Tribut-Till-Eddie-Meduza Där finns det listad 9 låtar.

Så småningom hittar vi den.
Citera
2022-01-26, 16:25
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Jo lite variation vill man ändå ha ju och lyfta fram låtar som borde lyftas fram mer.

Tycker det finns så många bra låtar från kassetterna som borde bli släppta på CD/LP.
Citera
2022-01-26, 16:28
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Kollade lite på Discogs ang Lester C Garreth Skivan
Måste säga att de är väldigt kreativa ang Credits

" Inspelad i Ronald Reggans Asswhole March 1984.
If you want to know more about Lester C. Garreth, write to:
Ronald Reggans Asswhole
99176 Sascatchewan Drive Unit Falls
756456 Utah Ramrod Shake Overload
Cunt City Spunk
9572 Oklahoma
U.S.A

Musicians appearing on this album were:

Lead-guitar: Eric Lapton, Al Bert Lee, Kith Rickards.
Rythm-guitar: Brajan Jones, Alldi Mijola, Peter Griin.
Bass-guitar: Paul Mac Artny, Bill Wayman, Bärtil Bo.
Drums: Carmen Ap Eyes, Charli Våtts, Olof Palleme.

Engineering: Leonid Bresnjef.
Producer: Ronnald Reggan.

A special thanks to Jaroslaw Pasternak who sucked us off every fourth hour.

All rights of this record are wrong."

Haha det hade jag missat. Riktigt kul, speciellt det där men namnen som påminner om mer kända artisters namn.

Inspelad i Ronald Reggans Asswhole
Citera
2022-01-27, 16:30
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag brukar komma på mig själv med att hålla på att imitera Errols olika karaktären som t.ex Börje eller Ljungbacka-Erik. Eller så tar jag något citat från någon sketch, som Studiostädare Börje Lundin som "Är för fan bäver som går där ute". Brukar också underhålla mig själv med att låtsas slå ner någon och så vidare. Då undrar jag om ni andra inbitna fans också håller på med detta barnsliga sätt, eller så är det bara jag? Men det är kul att kunna underhålla sig själv när man har tråkigt.
Citera
2022-01-27, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jag brukar komma på mig själv med att hålla på att imitera Errols olika karaktären som t.ex Börje eller Ljungbacka-Erik. Eller så tar jag något citat från någon sketch, som Studiostädare Börje Lundin som "Är för fan bäver som går där ute". Brukar också underhålla mig själv med att låtsas slå ner någon och så vidare. Då undrar jag om ni andra inbitna fans också håller på med detta barnsliga sätt, eller så är det bara jag? Men det är kul att kunna underhålla sig själv när man har tråkigt.

Jag själv gör också det och inte allt för sällan när jag skriver egna berättelser eller åt det hållet så brukar ett citat eller en låttitel av Errol smyga sig in.
Citera
2022-01-28, 00:47
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/v5yqXl/roger-wallis-ar-dod

Roger Wallis (som inte alls omöjligt har inspirerat namnet till figuren Roger Ballis av Errol Norstedt) har tyvärr vandrat bort till landet bortom bergen.

R.I.P.
Citera
2022-01-28, 22:09
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Jag själv gör också det och inte allt för sällan när jag skriver egna berättelser eller åt det hållet så brukar ett citat eller en låttitel av Errol smyga sig in.
Skönt att höra att man inte är ensam om det beteendet. Men jag håller på så där bara när ingen ser mig hehe.
Citera
2022-01-28, 22:39
Medlem
Citat:
Skönt att höra att man inte är ensam om det beteendet. Men jag håller på så där bara när ingen ser mig hehe.

Börje kommer ibland fram inför folk.
Samma sak med Ljungbacka-Erik.
Citera
2022-01-28, 22:42
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Börje kommer ibland fram inför folk.
Samma sak med Ljungbacka-Erik.
Ja, för mina polare och familj kan de dyka upp. Men när jag är själv så går jag mer in i karaktärerna och låtsas slå ner mig själv och skrika till. Skulle någon se det skulle jag bli inlåst dårhus.
Citera
2022-01-28, 23:15
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Här har vi cover på En Doft Av Blommor Ifrån Mitt Rövhål med Dåren. Är alltid skeptisk till cover, men den här låter riktigt bra.

https://www.youtube.com/watch?v=xd2DPBhZTCE

Sedan visst har han lagt till textrader. För det enda som jag i originalet är just refrängen.
Citera
2022-01-28, 23:17
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Apropå covers så här är en cover som jag också tycker är jävligt bra

The Baboon Show - Have A Party With Me
https://www.youtube.com/watch?v=0__X63cBCXg

Passar bra att lyssna på så här en fredagskväll .
Citera
2022-01-29, 15:38
Medlem
Citat:
Här har vi cover på En Doft Av Blommor Ifrån Mitt Rövhål med Dåren. Är alltid skeptisk till cover, men den här låter riktigt bra.

https://www.youtube.com/watch?v=xd2DPBhZTCE

Sedan visst har han lagt till textrader. För det enda som jag i originalet är just refrängen.

Jag hälsade Dåren, han blev smickrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in