2022-01-28, 21:15
Medlem
Borgeens avatar
Jag märker ju helt klart att de flesta runt mig snusar white, varför förstår jag inte det minsta då det smakar absolut ingenting.

Original portion av klassikerna eller lös är nog det enda som är värt att snusa i min mening.

Av de vänner jag har som beslutat att ta bort tobaken ur sitt liv springer runt med vita påsar som smakar chai te (När de väl smakar något dvs).

Finns det inget original/ lös i tobaksfritt snus man kan tipsa dessa människor om?
Som gärna få smakar en aning bättre, men jag antar att det är lite väl mycket att hoppas på.
Citera
2022-01-28, 21:52
Medlem
trevligt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgeen
Jag märker ju helt klart att de flesta runt mig snusar white, varför förstår jag inte det minsta då det smakar absolut ingenting.

Original portion av klassikerna eller lös är nog det enda som är värt att snusa i min mening.

Av de vänner jag har som beslutat att ta bort tobaken ur sitt liv springer runt med vita påsar som smakar chai te (När de väl smakar något dvs).

Finns det inget original/ lös i tobaksfritt snus man kan tipsa dessa människor om?
Som gärna få smakar en aning bättre, men jag antar att det är lite väl mycket att hoppas på.

Nikotin har en kokpunkt på cirka 247 grader så testa koka vanligt snus. Var dock försiktig
Citera
2022-01-28, 23:30
Medlem
Ganonitos avatar
Nu är jag ingen snusare, men vet att Onico original är tobaks/nikotinfri.
Citera
2022-01-29, 08:06
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgeen

Jag har snusat sedan jag var 13 år och behövde för ett tag sedan ändra mina vanor lite eftersom kistan började krångla dels pga all tobak jag svalt genom åren. Dessutom blev mina framtänder bruna hela tiden så jag var tvungen att springa hos tandläkaren för ofta för att putsa.

Jag har nu provat de flesta sorter av tobaksfria snus-alternativ och är helt ärligt lite förbannad över att nästan alla är mini och smakar godis. Man skulle tro att de tobaksfria varianterna skulle vara just för såna som oss som snusat i tusen år och vill skippa tobaken, men de riktar sig snarare till småbarn som vill ha små prillor att smyga med som smakar allt annat än snus.

Den enda jag hittat som smakar typ snus är XR’s tobaksfria variant. Det är fortfarande en miniprilla men den smakar i alla fall nästan som snus och inte som ett chai-te.

Qvik som är helt nikotinfria har en normalstor prilla som dessutom är svart och som påminner om snus. Men det är väl mer för folk som helt vill sluta med nikotin, och det vill inte jag.
Citera
2022-04-24, 15:13
Medlem
Cyprezs avatar
Testa Kickup Strong. Påminner lite om ld portion i lukt och smak. Bruna prillor i vanlig storlek, rinner mycket, och smakar mer än andra alternativ.

Edit: köp valfri snusarom och lägg en droppe på prillorna om du vill ha en specifik smak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in