Yes, övergången ser ganska nära ut just nu då Lfc ska ha läkare på ett flyg ner till sydamerika för undersökning.
Någon här inne som har mer än youtube-koll på spelaren?
Enligt folk som följer Primeira ska han vara överlägset bäst i ligan och de tycker övergångsumman är rena rånet. Så lutar åt ett riktigt kap, tanken var att köpa honom i sommar men eftersom Tottenham försökte nu så blev det istället att köpa honom nu.
Är inte detta en ganska svinig grej av Rooney att göra?
Han stärker sitt eget varumärke för nästa jobb: han är eftertraktad, men lojal mot sitt nuvarande uppdrag!
Han pissar samtidigt på Everton genom att ge deras nya manager - vem det än blir - en start på minuspoäng - alla kommer veta att han inte var klubbens förstaval. (oavsett om Rooneys version är sann eller ej kommer detta ligga en ny manager i fatet)
Förstå mig rätt: Inte för att jag tycker Everton förtjänar någon sorts gentlemanna-behandling. Särskilt inte om man går på deras historik av hur de kan behandla folk (hint: Tony Hibbert och Leon Osman):
Hibbert hade varit one-club-man i 25 år, ingen i Everton ringde för att berätta att de inte tänkt förlänga kontraktet:
Nobody senior at Everton, from chairman Bill Kenwright, chief executive Robert Elstone or new manager Ronald Koeman, has spoken to Hibbert since.
‘I was in Formby with my dad and brother when my wife Samantha rang to say she’d been getting text messages from friends that I wasn’t being retained. It was on the website,’ reveals the player.
‘I couldn’t believe it so I rang a friend at the club to check. They said, “Tony, I honestly don’t know why nobody has spoken to you”. I contacted Leon and he was in exactly the same boat.
Men hade jag varit Wayne Rooney och haft någon sorts lojalitet mot Everton och velat ha jobbet i framtiden, hade jag hållit käften. Sagt saker som: "Jag fokuserar på mitt jobb i Derby! Ingen vet vad framtiden ger, jag älskar Everton och hade jättegärna velat vara deras manager en dag, bla bla bla".
Kanske är han bara dum och ärlig. Men mer troligt är att han passade på att lyfta sig själv på Evertons bekostnad. Och det är ju inte ens säkert att han hade fått jobbet (bara att han fått en intresseförfrågan via hans agent, sen ska det förhandlas och mötas före något är klart).
Eller så kanske detta är en hämnd för att Everton dissat honom tidigare i processen... vem vet. Oavsett hade jag varit ganska sur om jag satt i Evertons styrelserum på Rooney.
Enligt folk som följer Primeira ska han vara överlägset bäst i ligan och de tycker övergångsumman är rena rånet. Så lutar åt ett riktigt kap, tanken var att köpa honom i sommar men eftersom Tottenham försökte nu så blev det istället att köpa honom nu.
Famous last words...
Jag tycker det verkar vara en superspännande spelare sett till egenskaper, LFCs behov och vad han presterat - men man vet ju aldrig om en värvning är en hit eller miss.
Inväntar med att fira tills något är klart och man sett honom göra några matcher i röd tröja.
Skulle Ferguson vunnit (valfri säsong under honom) över Liverpool när de senast vann ligan och Champions League? Skulle han vunnit över Peps 100poäng lag?
Skulle Ferguson vunnit (valfri säsong under honom) över Liverpool när de senast vann ligan och Champions League? Skulle han vunnit över Peps 100poäng lag?
Ja Ferguson pissar på Pep.
Ferguson är världens bästa manager genom tiderna.
2 cl titlar säger allt.hur många har Arsene wenger?
2 cl titlar säger allt.hur många har Arsene wenger?
Även pep har 2 titlar i CL ..och kommer nog ta fler innan hans karriär är slut..
Men frågan är...hur kommer Wenger in i bilden,de handlar om Liverpool samt city...
Det är väl säsongen de tog trippeln,de laget hade kanske kunnat rubba Liverpool och city ,men tycker ändå lagen och spelet idag är så mycket bättre så kanske 1 av 10 matcher hade de vunnit
Jag tycker det verkar vara en superspännande spelare sett till egenskaper, LFCs behov och vad han presterat - men man vet ju aldrig om en värvning är en hit eller miss.
Inväntar med att fira tills något är klart och man sett honom göra några matcher i röd tröja.
Även Balotelli var en "superspännande spelare" men det gick så där... som du skriver så återstår det att se om det blir en hit eller miss. Premier League har ju en historia med svindyra värvningar som floppat.
Även Balotelli var en "superspännande spelare" men det gick så där... som du skriver så återstår det att se om det blir en hit eller miss. Premier League har ju en historia med svindyra värvningar som floppat.