Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-28, 14:31
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
Fan vad mycket negativitet det finns här.
Usch.
Energitjuvar.
Usch, vilket negativt inlägg...
Citera
2022-01-28, 14:39
Bannlyst
Den mest underhållande tråden på flashback just nu. Sverige är det mest belånade landet i världen
Citera
2022-01-28, 14:40
Medlem
Nasdaqbörsen går mot den sämsta starten på ett nytt år sedan starten för över 50 år sedan.

Denna januari kommer gå till historien som den sämsta januari på 50 år.

Och fed har knappt agerat, vilket bör betyda att väldigt mycket av feds framtida agerande är redan inprisat.
Citera
2022-01-28, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watangSkilleSbeeS
fattar ni vilket jäkla liv det kommer bli när det verkligen kraschar? Sossarna kommer aldrig sätta sin fot inom politiken igen.

Ni säger "FYFAN, ELPRISERNA" detta är bara början på det helvete Wallstreet påbörjat och som politikerna i varje lands riksdag godkänt...

bankerna, wallstreet, politiker sitter alla och klappar varandras ryggar och ser till att ingen av dom förlorar sin "makt".. tills nu

körsbäret på tårtan för egen del är att se folk och kanaler som "follow the money" förlora alla sina intäkter efter ha lurat människor i åratal att investera dåligt..
Svenskar är det mest belånade folket i hela världen!

Poppa popcornen
Citera
2022-01-28, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Den mest underhållande tråden på flashback just nu. Sverige är det mest belånade landet i världen

Ta mig tex, jag har endast och enbart köpt in mig i bolag som fallit 30-50% denna månad… (räknas ett fall på 50% som en krasch?)

Tycker ni jag bör vänta längre än 30-50% fall…? Hur mycket bör de falla innan ni som ropar krasch att tex jag bör vänta?

Kom igen nu små sockerpullor ni har säkert gjort ett tapp och gått ur marknaden i ilska och rädsla och vill nu köpa in er billigare än billigast så ni vill driva ned aktierna till 1%
Citera
2022-01-28, 14:45
Medlem
Citat:
Svenskar är det mest belånade folket i hela världen!

Poppa popcornen

Lyssnar på ditt namn..

Vet direkt vad du är ute efter i denna tråd!
Citera
2022-01-28, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Lyssnar på ditt namn..

Vet direkt vad du är ute efter i denna tråd!
Look out below! Death from above!
Citera
2022-01-28, 14:52
Medlem
Citat:
Nej, vi är inte ens det mest belånade landet i norden
Citera
2022-01-28, 15:03
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Nej, vi är inte ens det mest belånade landet i norden

Han åsyftar säkerligen privatpersoners lånegrad vilket i sig inte säger särkilt mycket utan att ta skuldkvoten i beaktande. Dock hamnar vi högt även där.

Personligen är jag inte särskilt oroad, vi vet sedan länge att det har varit mer lönsamt att investera pengar än att betala av billiga lån. Många av oss har idag betydligt högre tillgångar än skulder och skulle det bli mer lönsamt att betala av lånen så tror jag vi snabbt skulle se Sveriges lånegrad sjunka.

Vad som sker just nu är antagligen att marknaden justerar sig till den nivå den borde ligga på utan alla statliga pengar som tillkommit under pandemin. Den bästa indikatorn lär ju vara de rapporter som kommer in just nu och de flesta ser ganska stabila ut. Många orderstockar för framtiden ser bra ut etc. Sedan att det finns små misslyckade människor i trådar sin denna och som går igång på att skrämma folk är ju mest tragiskt.
Citera
2022-01-28, 15:12
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nenets
Alla är överens om att värderingarna på aktiemarknaden är rejält uppblåsta p/e talen är rekordhöga och OMXS är upp 20% i år.

Så det kommer att smälla snart men vad tror ni kommer att utlösa en börskrasch?
(Tvåsiffrigt inom några dagar).

Har grubblat på detta men kan inte komma på några realistiska hot. Oavsett vad som händer i Kina, med Covid, med jobben i USA eller nåt annat så tuffar börsen på uppåt.

Vilka sektorer kommer att drabbas värst?
Vilka bolag tror ni kommer att gå bra på 5-års sikt?
Tack.
Många som vill mata trollet, 😁.
Vilka börsbolag jag tror kommer att gå bra på 5 års sikt?
Antagligen över 90% av dem till skillnad mot alla räntekonton och vanliga bankkonton som med 100% sannolikhet kommer att ge ca 0.000001% avkastning på 5 års sikt.
Senast redigerad av araka 2022-01-28 kl. 15:16.
Citera
2022-01-28, 15:26
Medlem
Citat:
Look out below! Death from above!

Du får nog utveckla ditt efterblivna citat en aningen… eller sitter du och hotar på ett forum ? Vad menar du med ditt inlägg i ekonomidelen ?

Movh Grim Reaper
Citera
2022-01-28, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
"Sitt still i båten" gjorde denna herre också, för han var det rea på börsen.
https://en.wikipedia.org/wiki/William_C._Durant
Vad är din poäng?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in