Citat:
Ursprungligen postat av
TrogenHammarby
Värvar vi Mujo tror jag vi är med och utmanar om guldet. Utan Mujo (med nuvarande trupp, dock lär förstärkningar komma, även om Tankovic inte ansluter) tror jag snarare på plats 3-5.
Såpass stor skillnad skulle han göra, hoppas innerligt att vi lägger 5 mille på honom, pengarna har vi onekligen.
Jag tror vi behöver mer än Mujo för att utmana om guldet. Får vi honom, Sadiku, en 9:a och backup till JZ är vi definitivt med i racet. Men jag är väldigt skeptisk till både Dovin och våra mittbackar. Hoppas såklart Dovin lyckas men jag tror han kommer kosta oss en del poäng. Just målvakt är en position jag helst inte chansar på. Skulle hellre lägga pengar på en klassmålvakt och låta Dovin spela en del matcher ibland.
Vi har många mittbackar men Björklund lär säljas/lånas ut, Fjoluson är borta fram till sommaren, Magyars kontrakt går ut i sommar. Varken Paulsen eller Magyar passar i vårat spelsätt, för mycket träben över dem. Bara Fenger i min mening som har en tillräckligt bra passningsfot.
Det som talar för oss är att vi troligtvis inte har europaspel att tänka på vilket alla lag utom Malmö har svårt att hantera samtidigt som serien pågår.