2021-12-06, 23:20
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
hur är snögubben manifestering av en ”neger”?

finns ju skrikiga störiga typer som är vita också

kallas ofta white trash eller rednecks
Nu var det inte jag som skrev det, jag har inte ens sett Kelloggs Frost eller vad fan den heter. Jag förtydligade endast.
Citera
2021-12-06, 23:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zinovjev
Nu var det inte jag som skrev det, jag har inte ens sett Kelloggs Frost eller vad fan den heter. Jag förtydligade endast.

ok aja tycker personen som skrev det hade då helt fel.
har ju ”alltid” funnits ”störande ” dumma” karaktärer i ”vitkultur” också. bara kolla på
narrar och gycklare typ som spelade lite dumma och klumpiga.
Citera
2021-12-06, 23:34
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
hur är snögubben manifestering av en ”neger”?

finns ju skrikiga störiga typer som är vita också

kallas ofta white trash eller rednecks

Jag säger inte att jag har rätt. Jag har bara en teori om att den galna, jovialiska figuren från början är en neger. Som med tiden har slutat att vara en neger,
Det roliga i det hela är de som gör dessa filmer är super-PK och inte gör detta med uppsåt. Men JAG tror ändå att det finns omedvetna negrer med i , i stort sett, alla tecknade/animerade moderna filmer.
Det är en manfistetation av denna omedvetna lägsta förväntningarnas rasism.
Citera
2021-12-19, 05:01
Medlem
Missisoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Med tanke på att 1%(?) Av Sveriges befolkning är afrosvenskar är de rejält överrepresenterade i TV:n.

Ja, det börjar faktiskt bli äckligt i svensk media. Dom syns så pass ofta att man börjat se hur fruktansvärt oattraktiva deras manliga exemplar är. Breda näsborrar som på ett fyrbent djur, och läppar tjocka som traktordäck.
Citera
2021-12-19, 05:30
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Inte bara i reklam. Negern finns överallt. Ibland inte i formen som en neger.

Mitt yngsta barn kollar på en massa animerade filmer. Och jag har lagt märke till att det finns en "neger" med i alla dessa filmer också.

Exempel :
Åsnan i Shrek
Snögubben i frost
Draken i Mulan
Bärgarn i Bilar
Timon och Pumba i Lejonkungen
Krabban i Den lilla sjöjungfrun
Anden i Alladin

Ja ni fattar. Den galna, skräniga, roliga figuren är såklart en manifestering av en neger. Den är heller aldrig med i filmens centrala kärlekshistoria. Om den är det är det bara på lite skoj i så fall. Den är jovialisk och lätt att skratta åt. Den är också ofta lite korkad.

Så visst har jag rätt? Visst finns det en "neger" med i alla dessa filmer. Kommer ni på fler animerade/tecknade filmer med en "neger"?

Neger som huvudperson i Disney's Princessan och grodan...
Tror det var negrer med i Disney's Frost 2.
De svarta kråkorna är baserade på negrer i den tecknade Dumbo. (Välkänt).
Negrer i Raja och Draken.
Negrer i Disneys Star Wars.
Negrer i Disneys/pixar Själen. (Hela filmen evolverar runt negerkultur).
Negerbarn som gör rösten (eng) till en av björnarna i Disneys Björnbröder.
Neger med i Disneys remake av Askungen.
Negersuperhjälte i Disneys/pixar the incredibles.
Det finns en Neger med i Lilo och Stitch som är Fbi agent.
I Disneys Marvel finns det negrer med. (Det var väl Disney som släppte Black Panther?)
Den svarta skunken i Bambi är säkert också en negrer.
etc.
Disney älskar negrer och feminist, woke agenda och subminal propaganda.
Det är därför det inte har gått så bra för Disney de senaste åren. De förlorar pengar något sjukt brutalt. Men jag tycker det är gött åt dem. Låt råttan brinna i helvetet.
Citera
2021-12-19, 06:12
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Neger som huvudperson i Disney's Princessan och grodan...
Tror det var negrer med i Disney's Frost 2.
De svarta kråkorna är baserade på negrer i den tecknade Dumbo. (Välkänt).
Negrer i Raja och Draken.
Negrer i Disneys Star Wars.
Negrer i Disneys/pixar Själen. (Hela filmen evolverar runt negerkultur).
Negerbarn som gör rösten (eng) till en av björnarna i Disneys Björnbröder.
Neger med i Disneys remake av Askungen.
Negersuperhjälte i Disneys/pixar the incredibles.
Det finns en Neger med i Lilo och Stitch som är Fbi agent.
I Disneys Marvel finns det negrer med. (Det var väl Disney som släppte Black Panther?)
Den svarta skunken i Bambi är säkert också en negrer.
etc.
Disney älskar negrer och feminist, woke agenda och subminal propaganda.
Det är därför det inte har gått så bra för Disney de senaste åren. De förlorar pengar något sjukt brutalt. Men jag tycker det är gött åt dem. Låt råttan brinna i helvetet.

Den gamle nazisten Walt Disney vänder sig i graven över sitt livsverk.
Citera
2021-12-19, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
När var senaste gången du såg en neger? Hade detta varit i svunna dagar, hade svaret från de flesta blivit "längesen" eller "aldrig". Nu är det dock nya tider och negrer har uppnått en aldrig tidigare skådad prevalens i våra medier.

I medier som filmer och serier får man kanske acceptera det, men i reklamer till svenskar i Sverige? Om du ser reklamer någonstans hur många färgade personer ser du? Vad handlar det om procentuellt? Detta skulle faktiskt vara intressant att studera helt objektivt och statistiskt.

En del i USA har undrat samma sak och har påpekat att förekomsten av svarta personer i reklam är orimligt hög, när de utgör 13% i amerikanska samhället. Det hävdas i vissa fall det är för att visa diversitet men var är i så fall hispanics och asiater?

Några tror det gäller bara i USA, men situationen ser likadan ut i England där andel svarta i samhället lär utgöra 3%. Och sen Sverige... Visst finns svarta människor här så kanske naturligt de delvis borde representeras i reklam. Men hur många utgör de i samhället? 1% eller lägre?

Så frågan är om ni märkt detta med så många svarta människor i reklam, om det utgör en överrepresentation och vad det beror på?

Svarta utgör 2,89% av det svenska samhället. Det är ca 300 000 st!
Senast redigerad av Halshuggning 2021-12-19 kl. 08:57.
Citera
2021-12-29, 10:58
Avslutad
Alla hemsidor måste ju ha en verkar det som oxå.

Kollade K rautas byggvaruhus, vem var det som skotta????

Första nyllet man ser??
Citera
2021-12-29, 11:02
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Alla hemsidor måste ju ha en verkar det som oxå.

Kollade K rautas byggvaruhus, vem var det som skotta????

Första nyllet man ser??
Vem var det?
Har du länk?
Citera
2022-01-25, 09:34
Medlem
De har ingen integritet så är säkert lätta att påverka med reklam.
Citera
2022-01-27, 21:24
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbossgalasso
De har ingen integritet så är säkert lätta att påverka med reklam.

Tror du på det själv?

Vad det handlar om är ju att reklambyråerna är woke upp över öronen och övertygar företagen om att det är en del i att skapa image. Det ligger i linje med det som blev populärt för 15-20 år sedan påhittet att berätta sin historia (storytelling) och därigenom få följare som knyts till företaget (inte till produkterna) och blir trogna kunder.

Reklam handlade förr om att få kortsiktiga effekter, som gick att mäta men nu vill reklambyråerna driva det mot en överlång sikt. Så lång att det inte går att mäta resultat. Naturligtvis mäter de på olika sätt så kallade observationsvärden (vilka nås och vilka gillar), men ytterst sällan mäts direkta reklameffekter. Det är samma sak som när reklambyråerna övertyger kommunerna om att de ska bygga varumärken. Det har de hållit på med nu i 15 år, men det är inte det som gör att kommunerna växer. Det är navelskåderi och drömmar.

Svarta i reklamen är inget annat än politiska kampanjer och företagen betalar villigt för detta och tror att de vunnit något. Svarta är inte en stark kundgrupp.
Senast redigerad av HerrGickhan 2022-01-27 kl. 21:29.
Citera
2022-01-28, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tror du på det själv?

Vad det handlar om är ju att reklambyråerna är woke upp över öronen och övertygar företagen om att det är en del i att skapa image. Det ligger i linje med det som blev populärt för 15-20 år sedan påhittet att berätta sin historia (storytelling) och därigenom få följare som knyts till företaget (inte till produkterna) och blir trogna kunder.

Reklam handlade förr om att få kortsiktiga effekter, som gick att mäta men nu vill reklambyråerna driva det mot en överlång sikt. Så lång att det inte går att mäta resultat. Naturligtvis mäter de på olika sätt så kallade observationsvärden (vilka nås och vilka gillar), men ytterst sällan mäts direkta reklameffekter. Det är samma sak som när reklambyråerna övertyger kommunerna om att de ska bygga varumärken. Det har de hållit på med nu i 15 år, men det är inte det som gör att kommunerna växer. Det är navelskåderi och drömmar.

Svarta i reklamen är inget annat än politiska kampanjer och företagen betalar villigt för detta och tror att de vunnit något. Svarta är inte en stark kundgrupp.

Tro kan man göra i kyrkan. Här vet man. Men visst jag trodde på det när jag skrev det.

Har dock ingen djupare erfarenhet av reklambranschen. Tittar inte på reklam, det är för såna som inte hinner byta till kanal.

När Coca Cola gjorde reklam med småbarn i Nigeria så ersatte morsorna bröstmjölken. 20 år senare kom nigeriabreven.

Menar du att storytelling är viktigare än jingles och flashiga effekter? Och att en bra historia kan behålla följare/kunder utan levererade produkter? Fast de måste ju köpa produkter på något sätt för att företaget ska tjäna pengar.

Tycker du det är bra att tidshorizonten förlängs bortom den mätbara horisonten så att säga? Är företag och kommuner sömngångare som betalar för vaporware? Förstår vad du menar med överlång sikt, borde finnas ett namn för det. Men mycket går ju att uppskatta via kortsiktiga mätvärden i många fall. Navelskåderi och drömmar låter ju fluffigt, men de gamla grekerna såg väl naveln som världens mittpunkt?

https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/002193479502500501?journalCode=jbsa

Reklam med afroamerikaner funkar på desamma. Att det sen är en liten och svag köpgrupp är en annan historia.
Senast redigerad av Bigbossgalasso 2022-01-28 kl. 08:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in