2021-11-30, 22:16
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Med tanke på att 1%(?) Av Sveriges befolkning är afrosvenskar är de rejält överrepresenterade i TV:n.

Är väl lite mer än så tyvärr? Det intressanta är dock centralafrikanerna (som garanterat understiger en procent), alltså dem svensk ordningsmakt helt öppet benämnde "blånegrer" ung fram t 95, dominerar fullständigt. Faktiskt ALDRIG sett en klockren nordöstafrikan i svensk TV-reklam, typ ett somaliehuckle... DET är fan nästan diskriminering... .
Citera
2021-12-01, 18:34
Medlem
mossadmartins avatar
Inte bara i reklam. Negern finns överallt. Ibland inte i formen som en neger.

Mitt yngsta barn kollar på en massa animerade filmer. Och jag har lagt märke till att det finns en "neger" med i alla dessa filmer också.

Exempel :
Åsnan i Shrek
Snögubben i frost
Draken i Mulan
Bärgarn i Bilar
Timon och Pumba i Lejonkungen
Krabban i Den lilla sjöjungfrun
Anden i Alladin

Ja ni fattar. Den galna, skräniga, roliga figuren är såklart en manifestering av en neger. Den är heller aldrig med i filmens centrala kärlekshistoria. Om den är det är det bara på lite skoj i så fall. Den är jovialisk och lätt att skratta åt. Den är också ofta lite korkad.

Så visst har jag rätt? Visst finns det en "neger" med i alla dessa filmer. Kommer ni på fler animerade/tecknade filmer med en "neger"?
Citera
2021-12-01, 19:23
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin

Mitt yngsta barn kollar på en massa animerade filmer. Och jag har lagt märke till att det finns en "neger" med i alla dessa filmer också.

Exempel :
Åsnan i Shrek
Snögubben i frost
Draken i Mulan
Bärgarn i Bilar
Anden i Alladin

Ja ni fattar. Den galna, skräniga, roliga figuren är såklart en manifestering av en neger. Den är heller aldrig med i filmens centrala kärlekshistoria. Om den är det är det bara på lite skoj i så fall. Den är jovialisk och lätt att skratta åt. Den är också ofta lite korkad.

Så visst har jag rätt? Visst finns det en "neger" med i alla dessa filmer. Kommer ni på fler animerade/tecknade filmer med en "neger"?
Haha, jag tycker du ska starta en tråd på ämnet!
Citera
2021-12-01, 20:01
Medlem
Crapmagics avatar
Har ni sätt Trygg Hansas folkutytar-reklam där dom visar ett typisk klassfoto 2021 där hälften av högastadie-eleverna är svenskar och hälften är gissa vad....bruna!
Citera
2021-12-04, 23:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Är väl lite mer än så tyvärr? Det intressanta är dock centralafrikanerna (som garanterat understiger en procent), alltså dem svensk ordningsmakt helt öppet benämnde "blånegrer" ung fram t 95, dominerar fullständigt. Faktiskt ALDRIG sett en klockren nordöstafrikan i svensk TV-reklam, typ ett somaliehuckle... DET är fan nästan diskriminering... .

Allt är kopierat från USA, undrar hur svensk-svarta tycker om det? Fan hade jag sett ryssar varje dag i reklamen...
Citera
2021-12-05, 10:40
Medlem
Sculleys avatar
RUSTA i juletid.

https://www.rusta.com/se/sv/
Citera
2021-12-06, 22:52
Medlem
Citat:

Exempel :
Åsnan i Shrek
Snögubben i frost
Draken i Mulan
Bärgarn i Bilar
Anden i Alladin

Snöboll i Husdjurens hemliga liv 2
Acke och Smacke i Toy Story 4
Luiz i Rio
Piff och Puff i Kalle Anka
Citera
2021-12-06, 23:08
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Snöboll i Husdjurens hemliga liv 2
Acke och Smacke i Toy Story 4
Luiz i Rio
Piff och Puff i Kalle Anka

tackar

negrer de också
Citera
2021-12-06, 23:08
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
tackar

negrer de också
Blir det någon trådstart...?
Citera
2021-12-06, 23:09
Avslutad
Citat:

Exempel :
Åsnan i Shrek
Snögubben i frost
Draken i Mulan
Bärgarn i Bilar
Anden i Alladin

snögubben i frost spelas av josh gadd en extremt vit man.

eller du kanske tänker de svenska versionerna de har jag ingen aning om
Senast redigerad av Captinhero 2021-12-06 kl. 23:11.
Citera
2021-12-06, 23:11
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
snögubben i frost spelas av josh gadd en extremt vit man.
Alla vet väl att en snögubbe är en extremt vit man.

Citera
2021-12-06, 23:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zinovjev
Alla vet väl att en snögubbe är en extremt vit man.

hur är snögubben manifestering av en ”neger”?

finns ju skrikiga störiga typer som är vita också

kallas ofta white trash eller rednecks
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in