2022-01-27, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Förstår inte ett dugg av ditt inlägg.

Förklarar Bob Dylan sina låttexter? Picasso sina penseldrag? Zlatan sina rörelser?

Ironi, amnesti och blasfemi.
Senast redigerad av ccnut 2022-01-27 kl. 22:21.
Citera
2022-01-27, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabulator
Det er et spørsmål jeg stilte meg selv før de dro til Italia. Håper det er noen som tør stille landslagsledelsen spørsmål om hvordan dette kunne skje.

Det siste kunne du spart deg.

Soleng Skinstad har redan gjort ett försök i norsk media..
Citera
2022-01-27, 22:23
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joow

Blir inte klok på en sak: är det verkligen vanligt flyg med kreti och pleti från Oslo - Peking de ska resa med nu? Jag trodde poängen var att de skulle resa med Norges charterflyg:

Eller missförstår jag begreppen?

Det flyget som avgick klockan åtta ikväll från Gardermoen flygplats var väl ett chartrat plan (SAS) som Svenska, Norska och Danska olympiska kommitteen bokat tillsammans, fattar jag det som. Vad jag har sett verkar svenska längdlandslaget, norska skidskytte/skridsko/alpinlandslaget & danska ishockeylaget + en dansk skridskoåkare vara med.

Däremot skulle ju norska längdlandslaget ursprungligen rest från Seiser Alm till Oslo via vanligt flyg från München. Den planen har man iaf skrotat nu. Lät som en riktigt dålig idé.
Citera
2022-01-27, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Soleng Skinstad har redan gjort ett försök i norsk media..

OS har inte börjat än. Det är när OS avslutas som vi ser vilka som är vinnare och förlorare.

Ni skall se när Sverige skall testas i Kina efter en resa till fiendeland..och fiender med på flyget.
Citera
2022-01-27, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Det flyget som avgick klockan åtta ikväll från Gardermoen flygplats var väl ett chartrat plan (SAS) som Svenska, Norska och Danska olympiska kommitteen bokat tillsammans, fattar jag det som. Vad jag har sett verkar svenska längdlandslaget, norska skidskytte/skridsko/alpinlandslaget & danska ishockeylaget + en dansk skridskoåkare vara med.

Däremot skulle ju norska längdlandslaget ursprungligen rest från Seiser Alm till Oslo via vanligt flyg från München. Den planen har man iaf skrotat nu. Lät som en riktigt dålig idé.

Vansinnigt att åka med norska idrottare..

Backhopparna Forfang och Tande fortfarande covidpositiva

https://www.nettavisen.no/sport/tande-og-forfang-har-fortsatt-for-hoye-koronaverdier/s/12-95-3424237103
Citera
2022-01-27, 22:35
Medlem
katws avatar
Citat:

Och det planet skulle gått från München igår. Så de hade ett dygn där de kunde träffat anhöriga; Johaug skulle ju spendera tid med sin sambo.
Norge reste dessutom till Seiser Alm i reguljärflyg.

Skinstad har för en gångs skull vettiga poänger:

https://www.tv2.no/mening-og-analyse/14526815/
Senast redigerad av katw 2022-01-27 kl. 22:39.
Citera
2022-01-27, 22:38
Medlem
Citat:

Det säger väl allt om att planeringen inte varit helt perfekt..
Citera
2022-01-27, 22:52
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Och det planet skulle gått från München igår. Så de hade ett dygn där de kunde träffat anhöriga; Johaug skulle ju spendera tid med sin sambo.
Norge reste dessutom till Seiser Alm i reguljärflyg.

Skinstad har för en gångs skull vettiga poänger:

https://www.tv2.no/mening-og-analyse/14526815/

Tyckte också han hade väldigt kloka synpunkter där.

Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Det säger väl allt om att planeringen inte varit helt perfekt..

Precis, finns anledning till självkritik här vilket man nog är medvetna om.

Här är för övrigt en post från danska OS-truppen på Instagram där man lagt upp en bild på svenska laget: https://www.instagram.com/p/CZPY9RGIxeZ/
Citera
2022-01-27, 23:00
Bannlyst
Är det så att Byström går vinnande ur detta? Drog han vinstlotten?? Avbokade hotell i Seiser-Alm när de hörde att personal på hotellet var covidsmittade. Hur kunde Norge missa detta??🤔😉 Nä, detta kan inte vara sant. Utvärdering sker efter OS. Sveriges flygresa till Kina..och de närmsta dagarna..

Dessutom..vilka gäster på hotellet, där norska skidåkarna bor, vill bo på ett coronasmittat hotell??

Norska skidåkare måste checka ut..för att andra har bokat rummen. Johaug och Klaebo bor kvar på ett coronasmittat hotell. No way, Norway! Den lille går vi inte på..

https://www.svt.se/sport/langdskidor/svenske-chefen-om-utbrottet-en-standig-oro
Citera
2022-01-27, 23:04
Medlem
Citat:
Precis, finns anledning till självkritik här vilket man nog är medvetna om.

Självklart, snacka om mardrömssituation..
Citera
2022-01-27, 23:04
Medlem
Citat:

Förutom Eckhoff och Olsbu så är de norska skidskyttarna kvar i Italien och planerar att flyga till Oslo på måndag med privatplan. Tror att Eckhoff och Olsbu är med på planet till Peking om jag förstått rätt. Förmodligen en jävulusisk plan att smitta ned Frida och Ebba... 😁
Citera
2022-01-27, 23:34
Bannlyst
Hotel Gstatsch..lägg det på minnet😉 Norrmännen valde det enda hotellet med en vokal..🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in