Citat:
Ursprungligen postat av
cephalon
Hej du. Jag jobbar med detta och min första reflektion är att din läkare troligen har helt rätt rent medicinskt, men han/hon har inte lyckats att nå och stilla din oro. Det är en väldigt olycklig situation att må skit för en diagnos man inte har, kallas hälsoångest.
Videon visar nån slags myoklonier, ser inte specifikt ut för något. ALS börjar för övrigt aldrig med ryckningar. Håller med att viktminskning är bekymrande, men alla symptom du beskriver skulle faktiskt förenliga med ångest och nedstämdhet.
Tyvärr tror jag inte du fixar detta själv, och här FB blir det också svårt. Du behöver söka vidare tills du hittar en läkare som känner igen exakt din symtombild och har kunskap om hur man hanterar hälsoångest. Det är inte lätt, men det är vad du behöver. Om du bor i Västra Götaland vet jag folk som kan hjälpa, övriga läsare kanske kan fylla i med kontakter i andra delar av landet. Håll ut!
Tack för ditt inlägg!
Jo, jag är medveten om att jag kan ha en släng av hälsoångest. Jag försöker därför vara så rationell som möjligt men kan liksom inte förneka mina fysiska symptom när de är så pass framträdande. En vänstertumme som började flippa ur i somras, sedan konstanta muskelryckningar i övre buken sedan okt, därefter värk i ryggen under skuldrorna och konstanta muskelryckningar i lår och vader + sporadiska ryckningar i rumpa, armar, händer, arbåge, knän, axel, hals, näsa, - ja överallt i stort sett + att armarna i natt har ryckt så att de liksom rört sig ofrivilligt. Samt muskelvärk och svaghet i främre lårmuskler och nu även i rumpmusklerna.
Låter det fortfarande inte som ALS i dina öron?
PS. Hör till Västra Götaland så har du tips så tar jag gärna emot.