Citat:
Ursprungligen postat av
Findus18
Jag har en mamma som fick nog efter första barnet och sen så ifrån att hon kommer på de kontrollerna man måste tex Boeltest( om det nu finns fortfarande), 1 och 1,5 , 2,5 o 4- årskontroll. Annars hör hon av sig om barnet inte går upp eller det är något problem. Vi har varit 6 syskon och hon kände sig trygg i sig själv.
Jag sa ifrån på tredje barnet, jäkla farande med tre små in i bil flera mil varje gång för fem min på bvc och jag var mycket själv med dem på den tiden. Där var aldrig några problem med det från bvc:s sida, och då hade vi ändå helt ny sköterska till den siste. Det funkade hur bra som helst.
Ja, men det var nog ett tag sedan. När jag fick min siste (fjärde) 1997, så kom BVC-sköterskan hem till oss en gång tror jag, och det var för PKU-provet för jag åkte hem efter 6 timmar.
Nu ges en massa kurser till vårdpersonal i hur de ska "upptäcka" barnmisshandel, och troligen rådet "hellre fälla än fria", det har blivit överdrivet i mitt tycke, då många i yngre generationer verkar sakna sunt förnuft, liksom.
Många föräldrar till diagnosbarn blir ofta ifrågasatta inom vården pga att deras barn ofta har lättare att skada sig själva, ramlar, inget konsekvenstänk m.m.