2022-01-26, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Varför man inte släpper allt just nu beror på att man inte vill riskera personalbrist inom samhällskritiska områden.

Du menar det som karantänsregler åstadkommer?
Citera
2022-01-26, 22:34
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Du menar det som karantänsregler åstadkommer?

Dom flesta människor stannar faktiskt hemma när dom är sjuka.
Senast redigerad av Kaptenstjärt 2022-01-26 kl. 22:36.
Citera
2022-01-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad anser du du kommer ta oss ur det här? Flockimmunitet kan du ju glömma eftersom den bara varar i 10-12 veckor.

Precis som allt fler börjar göra, att acceptera att vi kommer behöva leva med Covid-19 runtom oss, med eller utan vaccin. Det första är självklart att föredra, men det kommer alltid finnas många människor som inte väljer att vaccinera sig, vi kan inte sitta och vänta i tro om att dessa personer ska tänka om.
Citera
2022-01-26, 22:38
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Amen alltså allvarligt talat, hur blåst får man vara? I Israel har de i princip ingen smittspridning, i Storbritannien sprids smittan bland de som INTE vaccinerat sig. Och ändå svamlar du om att det är de vaccinerade som blir sjuka och smittade när rapport efter rapport visar att de vaccinerade INTE smittar och INTE blir sjuka och att smittan ökar bland de som INTE vaccinerat sig? Alltså jag bara dör på hur blåst du verkar vara liksom. Är du verkligen på riktigt? Fattar du inte att det är DU som är den stora boven? Det är DU som sprider smittan. Det är DU som sabbar för alla andra för att du är så sjukt blåst. Helt otroligt alltså, man bara dör när man tänker på det

BAM!

Du har ju sämre gissningsstatistik än Tegnell. Du och SVT verkar tävla i om vem som tydligast kan beskriva hur läget INTE är. Gissar att du är en av dem som vaccinerat dina barn - Right!

Det ansvaret tr0llar man inte bort mega-lätt!
Citera
2022-01-26, 22:51
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wO5244/en-halv-miljon-smittade-per-vecka--da-kan-restriktionerna-havas

Aftonbladet har du ju tidigare dömt ut som källa.
Citera
2022-01-26, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Precis som allt fler börjar göra, att acceptera att vi kommer behöva leva med Covid-19 runtom oss, med eller utan vaccin. Det första är självklart att föredra, men det kommer alltid finnas många människor som inte väljer att vaccinera sig, vi kan inte sitta och vänta i tro om att dessa personer ska tänka om.

Du vet inte idag om det är att föredra. Återkom om några år då man med säkerhet vet vad upprepade injektioner av olika sorters vaccin gör med din kropp. Vaccinvarianter som kommer att tas fram i takt med virusets mutationer. Välkommen med på tåget om du tycker det känns mest lockande. Jag vet vilken väg jag väljer.
Citera
2022-01-26, 22:52
Medlem
Citat:
www.google.com

www.aftonbladet.se

Blev det jobbigt för dig att presentera en länk för dina fantasier?
Citera
2022-01-26, 22:55
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Vad anser du du kommer ta oss ur det här? Flockimmunitet kan du ju glömma eftersom den bara varar i 10-12 veckor.
Så du tror vi får en topp i sommar?
Citera
2022-01-26, 23:23
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:

Var får du allt ifrån?
Du häver ur dig en siffra och så får andra skribenter göra jobbet åt dig i 10 inlägg för att bevisa att du har fel.
Är det för att dämpa din ångest?

Vi får återkomma om två/tre sprutor plus Omikron som majoriteten av befolkningen kommer ha innebär ett skydd som varar 10-12 veckor.

Du säger alltså att vi får en lika stor våg V14-16 då antar jag fan då drar det igång i April igen.
Eller föresten så är kanske själva vågen 10-12 veckor så då måste det innebära att det aldrig slutar en eeeeevig våg då enligt dig.

Vi får se IMBILDEN låt mig återkomma till detta inlägg apropå att du säger att du aldrig skriver eller gissar fel.
Citera
2022-01-26, 23:39
Medlem
Högsta smittspridningen och Folkhälsomyndigheten tillsammans med regeringen planerar för släppa på restriktionerna i början av februari hur fan tänker dom?
Citera
2022-01-26, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Du tänkte inte besvara dina grundlösa anklagelser alltså?

Vilka då?
Citera
2022-01-26, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
På individnivå är det ganska meningslöst för yngre att vaccinera sig. Men sett ur ett samhällsperspektiv är det sannolikt väldigt bra. Dels bidrog (inte längre) det till en lägre smittspridningstakt och dels minskar det belastningen på vården radikalt. Vår vårdapparat är inte byggd för hantera förkylningsvirus som kan skicka i övrigt friska 40-50 åringar till sjukhus. Även om risken på individnivå är låg är gruppen så stor att belastningen blir enorm.

Frågan är då varför man ska vaccinera sig, för sin egen skulle eller för andras skull. Det är upp till var och en anser jag.

Jag tror mycket av polariseringen och de hårda orden från vaccinförespråkare kommer från just detta. Många har nog varit tveksamma till att vaccinera sig men gjort det för andras skull, därav aggressiviteten mot de som fegat ur.

Håller med din analys till viss del. Man ser väldigt många vaccinerade som känner sig lurade då vaccinet varit värdelöst när det kommer till den enskilda anledning de valde att vaccinera sig - dvs mot smittspridning. Så nu sitter de här och känner sig pissed off för att de chansat och sitter med ett experimentellt vaccin i kroppen de inte kan ångra.

De borde dock vända ilskan mot politikerna som neglegerat vården och pissat på vårdpersonalen i så många år.

Jag är ovaccinerad och har haft Omicron nu. Det var som en förkylning. Jag tänker verkligen inte vaccinera mig. Helt meningslöst. De får tjata hur mycket de vill.
Senast redigerad av Eskulap 2022-01-27 kl. 00:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in