2022-01-19, 06:02
Medlem
binance avvecklade sepa insättningar förra året. gick väldigt snabbt hos dem 0-1 dag.

använde advance cash som binance hänvisar till på sidan, har väntat över 1 vecka utan att se mina pengar.

läser att ftx också är långsamma.

känner ni till en sida med snabba sepa insättningar?
Citera
2022-01-19, 06:50
Medlem
Svenska bank håller stänger insättningskanaler så fort de vet det är krypto relaterad, men vissa land t.ex. tyskland kan har bättre service
Citera
2022-01-19, 07:59
Medlem
Kommissarie.Hybriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatten2013
Svenska bank håller stänger insättningskanaler så fort de vet det är krypto relaterad, men vissa land t.ex. tyskland kan har bättre service

Med Danske Bank är det inga problem alls med krypto.

Har handlat på alla sätt. Till och med ringt och höjt min köpgräns med hänvisning till kryptoköp utan problem.

Inte som t.ex. Nordea som räknar kryptoköp som kontantuttag och därför har en gräns på 15.000kr/v (som delas med kontantuttag).

Men till TS kan jag annars rekommendera att skaffa Revolut. Bara trycka in pengarna där och sedan använda sitt virtuella betalkort för att köpa direkt från exchanges.

Annars har du även gratis valutaväxling hos Revolut så du kan göra dina SEK till USD och köra SWIFT-deposit till Binance.
Inte gjort det så många gånger men varit med om att det har tagit en dag. Dock så tar det väl generellt två dagar, vilket kanske är för långsamt.

Om du har väntat 1v på pengar från advCash att ramla in så har du gjort något fel, helt klart. Ta och kolla upp detta med både Binance och advCash.

Har iofs bara erfarenhet av uttag via advCash men allt gick smidigt den vägen och det tog inte mer än någon timme innan allt från registrering och KYC till det att pengarna satt på kontot.
Senast redigerad av Kommissarie.Hybris 2022-01-19 kl. 08:01.
Citera
2022-01-19, 09:59
Moderator
HelgeBuks avatar
Kraken är snabba förutsatt att du har en bank som låter dig hantera dina egna pengar, dvs skicka dit...
Citera
2022-01-19, 22:29
Medlem
fick mina pengar från advance cash idag, tog alltså 8 dagar att se insättningen.

får kika på kraken nästa gång.
Citera
2022-01-19, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarie.Hybris

Har handlat på alla sätt. Till och med ringt och höjt min köpgräns med hänvisning till kryptoköp utan problem.

Inte som t.ex. Nordea som räknar kryptoköp som kontantuttag och därför har en gräns på 15.000kr/v (som delas med kontantuttag).

Men till TS kan jag annars rekommendera att skaffa Revolut. Bara trycka in pengarna där och sedan använda sitt virtuella betalkort för att köpa direkt från exchanges.

Annars har du även gratis valutaväxling hos Revolut så du kan göra dina SEK till USD och köra SWIFT-deposit till Binance.
Inte gjort det så många gånger men varit med om att det har tagit en dag. Dock så tar det väl generellt två dagar, vilket kanske är för långsamt.

Om du har väntat 1v på pengar från advCash att ramla in så har du gjort något fel, helt klart. Ta och kolla upp detta med både Binance och advCash.

Har iofs bara erfarenhet av uttag via advCash men allt gick smidigt den vägen och det tog inte mer än någon timme innan allt från registrering och KYC till det att pengarna satt på kontot.
hur gör du normalt? tar du ut pengar från advance cash till din svenska bank?
Citera
2022-01-26, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarie.Hybris

Kan man göra Swift via Revolut? Jag har försökt men blev nekat av Revolut.
Citera
2022-01-26, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backflash631
binance avvecklade sepa insättningar förra året. gick väldigt snabbt hos dem 0-1 dag.

använde advance cash som binance hänvisar till på sidan, har väntat över 1 vecka utan att se mina pengar.

läser att ftx också är långsamma.

känner ni till en sida med snabba sepa insättningar?

Happy days,
Binance har öppnat upp för SEPA insättningar/uttag igen:

https://twitter.com/binance/status/1486323628254048256
Citera
2022-01-26, 23:52
Medlem
bfjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Happy days,
Binance har öppnat upp för SEPA insättningar/uttag igen:

https://twitter.com/binance/status/1486323628254048256

Inte dykt upp i appen eller på hemsidan än i alla fall. I appen får jag det till att det inte stöds just nu men uppdatering pågår?

Finns det ens något sätt att handla krypto idag ifall man har swedbank och swish inte är möjligt på localbitcoins?
Citera
2022-01-27, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bfj
Inte dykt upp i appen eller på hemsidan än i alla fall. I appen får jag det till att det inte stöds just nu men uppdatering pågår?

Finns det ens något sätt att handla krypto idag ifall man har swedbank och swish inte är möjligt på localbitcoins?

Om man klickar på länken till artikeln så kan man läsa
Citat:
Users are selected based on a range of testing criteria to participate in the pilot program. The full re-opening of SEPA channels will scale up across the markets in due course.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in