2022-01-15, 13:09
Medlem
NoraIbsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isislisasfisa
Ska ni bo i podden får ni finna i er i liv och stök.
Era dumma djävlar.

Bo i podden?
Nu förstår jag inte riktigt…
Citera
2022-01-15, 13:13
Medlem
NoraIbsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Fråga honom rakt ut vad det är du hör. Man blir ju orolig för vad som händer, det borde han ju också förstå.
Om jag hörde ljud från en lgh som tydde på att någon for illa så skulle jag inte tveka om att åtminstone ringa på och fråga vad som händer, ringa polisen ev.

Ja, det är det jag funderat på också, om det kan vara ett indirekt rop på hjälp. Att han inte mår bra psykiskt på ngt sätt och har fastnat med en kompiskrets där ”skojbråk” håller på att gå överstyr…
Citera
2022-01-15, 13:25
Medlem
NoraIbsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cartne
Varför har "styrelsen" gjort det?
Jag hade en granne som låter som dig.
Han satt i sin bil större delen av sitt vakna dygn och gjorde "utredningar" som han sa.
Tydligen fanns det cyklar som hade stått förlänge i cykelstället och du påminner om honom.

Haha, nej.
Efter en tisdagsnatt i höstas med en tonårsgranne med ”ny tv”, uppdragen på maxvolym, vilda vrål och allsång/skrik från balkongen, berättade jag äntligen för en sekreterare i styrelsen om situationen, som egentligen pågått i ca 10 år, utan att jag sagt ngt.
Sekreteraren gick då dit och sa till, samt bad mig sedan dokumentera störningar, eftersom det tydligen är det enda juridiskt hållbara sättet att komma åt detta, fick jag veta.

Naturligtvis måste man få leva och låta på ett naturligt sätt i sin lgh men detta handlar ju om situationer långt utöver det vanliga, som går ut över grannarnas sömn, jobb och hela livssituation…
Senast redigerad av NoraIbsen 2022-01-15 kl. 13:58.
Citera
2022-01-15, 13:41
Medlem
NoraIbsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Om någon hörde mig och mina vänner vråla genom väggarna när vi sprlar TV-spel så skulle polisen snabbt vara på plats.

Haha, jag antar att ni har bättre ljudisolerat o mindre lyhört då alt. bor i villa.
Men har du tänkt på ifall du skulle komma i en situation, där du verkligen var i behov av hjälp? (inbrott, rån, misshandel, sjukdomsfall etc.) och du skrek på hjälp men ingen reagerade, eftersom du alltid brukar låta så? 🤔
Citera
2022-01-15, 13:51
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoraIbsen
Ja, det är det jag funderat på också, om det kan vara ett indirekt rop på hjälp. Att han inte mår bra psykiskt på ngt sätt och har fastnat med en kompiskrets där ”skojbråk” håller på att gå överstyr…

Jag skulle ta med min mobil och spela in i smyg också.
Citera
2022-01-18, 21:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Jag har skrivit om den här idioten flera ggr tidigare.

Men vi har en granne, en ganska ung kille, som i ca 2 år har ”byggt om” en MB Sprinter varubil till «husbil».. och han har väsnat med div maskiner från morgon till kväll med den här jävla bilen nu. Nu i kväll, så började köttbullen att väsnas med sågmaskiner vid 21:30 tiden.. värst av allt är att idioten fattar inte att det ej är lämpligt att börja med sådant när klockan blickar mot 10 om kvällen.

Snäll o trävlig kille, men han här sätter verkligen mitt tålamod på prov.
Citera
2022-01-19, 16:35
Medlem
manfred85s avatar
hatar grannkvinnans skrikiga röst och killarna som springer där titt som tätt. Dem verkar ha satt i system att göra en missgynnad och förbannad.

För att ta ett expempel , jag satte upp skärmväggar på tomten för jag var less på att dem kollade på mig. Men det verkar som de sluga fanskapen inte respekterar mig , man hör hur dem skriker ibland när jag är ute ,efter lite efterforskande kom jag fram till att det var grannarna som kollade över skrämväggen för när jag står på yttertrappan blir det en upphöjning på ca 30 cm.

Dem sitter alltså och tittar över skärmväggarna som jag satt upp och skriker när dem ser mig
Citera
2022-01-26, 18:16
Medlem
WykkedWitchs avatar
Musik krig i grann-osämja.

Svårplacerat ämne. Hoppas den ligger rätt.
Det är heller inte meningen att det skall bli en sk list tråd.

Efter att ha bott utomlands förut så längtade jag efter den unika tystnaden vi har i Norden.
Både mörkret och tystnaden saktar liksom ner allt runt ikring, på ett sätt som är nödvändigt för människor som mig.

Hittade ett ställe på landet med en något udda grannfamilj. Det är enda grannhuset i trakten.
De har en vuxen son som bor hemma. Det är han och hans morsa som vill vara allenarådande i hela kommunen. De vill inte ha några grannar och de har ett företag hemma.

Det är tydligt att sonen och morsan ”hated me on sight” och från dag 1 har de bla: spelat musik med lyrics riktad mot mig, ställt bilen med strålkastarljuset på in i mitt hus, tykat sig, visar ofta obscena gester, snackar skit extremt högt.

Det finns inte tillräckligt att klaga på till myndigheter och grannarna ljuger notoriskt.
Dessutom har jag endel domar som de kollat upp i lexbase så de har vissa triumfkort.

Nu tänker jag kontra med musik mot dem.

Jag älskar detta stället och har verkligen försökt att bli vän eller kompis med dem.

Flashbackare, vad göra?
Citera
2022-01-26, 18:22
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch

Efter att ha bott utomlands förut så längtade jag efter den unika tystnaden vi har i Norden.
Både mörkret och tystnaden saktar liksom ner allt runt ikring, på ett sätt som är nödvändigt för människor som mig.

Hittade ett ställe på landet med en något udda grannfamilj. Det är enda grannhuset i trakten.
De har en vuxen son som bor hemma. Det är han och hans morsa som vill vara allenarådande i hela kommunen. De vill inte ha några grannar och de har ett företag hemma.

Det är tydligt att sonen och morsan ”hated me on sight” och från dag 1 har de bla: spelat musik med lyrics riktad mot mig, ställt bilen med strålkastarljuset på in i mitt hus, tykat sig, visar ofta obscena gester, snackar skit extremt högt.

Det finns inte tillräckligt att klaga på till myndigheter och grannarna ljuger notoriskt.
Dessutom har jag endel domar som de kollat upp i lexbase så de har vissa triumfkort.

Jag älskar detta stället och har verkligen försökt att bli vän eller kompis med dem.

Flashbackare, vad göra?

Börja ät surströmming varje vecka. Lyssna med jättehög volym på Thore Skogman. Så ger dom sig nog snart. Sådana människor går inte ändra på. Bästa du kan hoppas på är att de flyttar.
Citera
2022-01-26, 18:28
Medlem
knark-kungens avatar
Ta fram whiskyn, drick halva, lyssna på hög death metal, när du känner dig redo knallar du över och säger några väl utvalda ord.
Citera
2022-01-26, 18:28
Medlem
Sesuss avatar
-
Vilken mardröm.
Jag tror inte att jag skulle gett mig in i ett ljud krig eller någon annan psykologisk terror det kommer bara äta upp dig inifrån.

3 val.
1. Ta ett snack med dem och kom fram till en deal
2. Flytta
3. Bränn ner skiten
Citera
2022-01-26, 18:43
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch

Flashbackare, vad göra?
Sådana här människor gör du bäst i att bara nonchalera. Låt dom pyssla med det dom gör, till slut tröttnar dom, deras största önskan är just att du ska reagera verbalt eller fysiskt.

Snackar dom skit och larvar sig framför dig, titta bara på dom och passera och säg ingenting.

Jag hade en granne som höll på med ungefär samma saker som jag totalt nonchalerade. Nu håller den grannen tyst när vi möts och tittar knappt på mig.

Behandla dom som luft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in