2022-01-26, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nja, den statistiken finns faktiskt direkt. Cirka 1800 personer ligger nu inlagda i Sverige med Covid19 som huvuddiagnos.

1800 personer ligger inlagda med covid, deras huvuddiagnos framgår inte.
Citera
2022-01-26, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Jag har infektion nu. Det är inte värre än en förkylning. Men du kanske råkar vara fet och flottig och inte klarar en förkylning så du får väl köra Pfizerdropp då.

Och du har helt uppenbar inte läst hela studien. Ta och gör det innan du uttalar dig.

Jag har också haft covid men även vaccinerat mig och den sistnämnda utgjorde ingen fara för min hälsa.

Jag uttalar mig om vad jag vill, speciellt till den otrevligaste personen i denna tråd.
Citera
2022-01-26, 18:05
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Jag har infektion nu. Det är inte värre än en förkylning. Men du kanske råkar vara fet och flottig och inte klarar en förkylning så du får väl köra Pfizerdropp då.

Och du har helt uppenbar inte läst hela studien. Ta och gör det innan du uttalar dig.

Citat:
The study was conducted before booster doses were widely available, and before the emergence of the Omicron variant, which now accounts for more than 99 per cent of new cases in the US.
Åh neeeeej, pulveriserade vi precis dina tiotals inlägg om "6 gånger högre skydd av naturlig immunitet"? Aj. Aj. Aj.
6 gånger högre skydd om du råkar vara den 1%'en som KANSKE har delta
Citera
2022-01-26, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Du har visat mycket tydligt att immunitet är något som är mycket viktigt för dig, eller hur?
CDC berättar för dig att om du vill ha hög immunitet så ska du
1: Överleva en infektion och
2: Vaccinera dig.
Du kan ju inte kriga som en idiot om immunitet men samtidigt inte vilja höja din egen immunitet?
Menar du att du krigar som en idiot å riskgrupperna och de gamlas vägnar? Inte en chans, du är ju narcissist. Oss lurar du inte.
Och - än en gång - det är CDC som uppmanar dig att ta vaccinet för att höja din immunitet, inte jag.

Så hur hög är dödligheten i Omicron för en frisk 20 åring din dumma apa? 0.0002%? Högre än att få en helikopter i skallen när man är ute och promenerar? Varför vill du tvinga på andra vaccin och medicinska experiment. Är du nazist? Dr Mengeles barnbarn?
Citera
2022-01-26, 18:06
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
1800 personer ligger inlagda med covid, deras huvuddiagnos framgår inte.
Vore intressant om någon kunde hitta siffror på huvuddiagnos faktiskt.
Men 50% av patienterna i NU-sjukvården med covid är inlagda FÖR covid.
Siffran tycktes vara 57% på Karolinska.
Citera
2022-01-26, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Finns det någon intressant update hur det går med Omikronska Spelen i Kina?

Händer inte så mycket där ännu eftersom planerna står fast att genomföra det. Alla deltagarna är fullt upptagna med att skydda sig och testa sig så mycket det går nu inför spelen.

Det är inte så dramatiskt om det är någon som blir smittad i dagsläget för det finns gott om tid att tillfriskna och vara redo att delta i spelen. Men det kan ju bli några rubriker om någon stackare blir smittad precis innan avresa eller när de precis ska tävla.
Citera
2022-01-26, 18:07
Medlem
Citat:
Vore intressant om någon kunde hitta siffror på huvuddiagnos faktiskt.
Men 50% av patienterna i NU-sjukvården med covid är inlagda FÖR covid.

Lögn igen. Noterar, ingen källa.

Citat:
Siffran tycktes vara 57% på Karolinska.

Tycks? Haha idiot. Källa? Herregud, vilken nivå alltså.
Citera
2022-01-26, 18:08
Medlem
Citat:

Åh neeeeej, pulveriserade vi precis dina tiotals inlägg om "6 gånger högre skydd av naturlig immunitet"? Aj. Aj. Aj.
6 gånger högre skydd om du råkar vara den 1%'en som KANSKE har delta

Tur då att Omicron är en snuva och att bara de mest extrema äckliga fettona som du blir sjuka. Ingen förlust.
Citera
2022-01-26, 18:12
Medlem
Citat:
Ja, håll käften då med att försöka sprida din vaccinpropaganda till mig. Jag är inget flottigt fetto som du och klarar en jävla förkylning. Gå ut och träna och rör på dig så slipper du bli beroende av Pfizer.

Jag vaccinerade mig med Moderna och tränar 3 gånger i veckan. Dina övriga förolämpningar förtjänar ingen kommentar.
Citera
2022-01-26, 18:14
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Lögn igen. Noterar, ingen källa.

Tycks? Haha idiot. Källa? Herregud, vilken nivå alltså.
Nejdå, NU-sjukvårdens källa publicerades för 2-3 dagar sedan. Jag kan leta upp den om det inneburit att du förstått att det var sanning och att du lärde dig något av den.

Här får du källa från Karolinska i alla fall:
https://www.karolinska.se/om-oss/centrala-nyheter/2022/01/farre-patienter-har-covid-19-som-huvuddiagnos/
Citat:
57 procent av patienterna som vårdats på Karolinska i januari månad hade covid-19 som huvuddiagnos. Detta kan jämföras med helåret 2021, då andelen var 80 procent.
Var jag ingen idiot längre eftersom du fick källan? Foliehatt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag vaccinerade mig med Moderna och tränar 3 gånger i veckan. Dina övriga förolämpningar förtjänar ingen kommentar.

Haha alltså, hur vet du att vaccinet spelat någon jävla betydelse överhuvudtaget? Såg vi massdöd av unga friska människor innan vaccinet kom ut på marknaden?
Citera
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Tur då att Omicron är en snuva och att bara de mest extrema äckliga fettona som du blir sjuka. Ingen förlust.
Vad skönt att du bekräftade att studien du använt var värdelös. Det är inte ofta du erkänner dina brister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in