Citat:
Ursprungligen postat av
Eskulap
Ingen aning. Jag har inget behov av att sitta och hitta på som du gör. Det verkar inte vara tillräckligt många för att vården ska gå under. Det största problemet är att vårdpersonal omplacerats och att de uppmanas stanna hemma vid minsta snuva, inte för att omicron är megadödligt som du vill påskina.
...och nu skiftade hen fokus till vårdpersonalens omplaceringar.
Jag har inte sagt eller försökt påskina en enda gång att Omikron är megadödligt. Jag har tvärtom kallat det "allmänt kända fakta" att det är en mild sjukdom. Du har inte bara svårt att ta in läslig information - du förvanskar den dessutom. Classic antivaxxer.
Eftersom jag vet att CDC är en källa du betror så ska du få några uttalanden ifrån CDC om just immunitet:
Citat:
Protection against Delta was highest, however, among people who were both vaccinated and had survived a previous COVID infection, and lowest among those who had never been infected or vaccinated, the study found.
Så - eftersom immunitet är viktigt för dig (du har skrivit tiotals inlägg om detta) så bör du därför ta vaccinen då du just nu bär på covid-smitta. CDC (inte jag) pinpointar för dig att det är detta du bör göra, eller hur?
Citat:
Nevertheless, vaccination remains the safest strategy against COVID-19, according to the report published in U.S. Centers for Disease Control and Prevention (CDC) Morbidity and Mortality Weekly Report.
Kommentarer överflödiga kring vad CDC anser...
Citat:
"The evidence in this report does not change our vaccination recommendations," Dr. Ben Silk of the CDC. "We know that vaccination is still the safest way to protect yourself against COVID-19," he said.