2022-01-26, 17:50
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Du kan ju börja med att svara på mina frågor din tomte. Varför skulle jag svara på din fråga när du inte ens vill svara på min. Och flockimmunitet är vi redan på god väg att få då i princip hela Sveriges befolkning smittas just nu. Bra att vaccinerna inte är så effektiva faktiskt.
Du har själv inte svarat på en stor mängd frågor jag ställt. Jag har dessutom utlovat svar (ifrån svar jag redan givit din imbecil), så du kan väl besvara:
Är immunitet mot omikron viktigt?
Citera
2022-01-26, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
50% av patienterna hos NU-sjukvården med covid är inlagda pga covid.
Jag kan absolut leta upp källan (sjukhusdirektör Jan), men jag finner inte det relevant eftersom du är resistent mot fakta.

Hahahaha. Du kan inte leta upp källan Dr Janne Kom igen, bättre kan du. Var är de officiella siffrorna på att 50% av alla inlagda ligger inne pga covid och inte med haha. Idiot alltså.
Citera
2022-01-26, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Stämmer inte? Jag har ju länkat till officiella källor. Så hur många anser du att det vårdas på våra sjukhus för Covid19 nu då?

Ingen aning. Jag har inget behov av att sitta och hitta på som du gör. Det verkar inte vara tillräckligt många för att vården ska gå under. Det största problemet är att vårdpersonal omplacerats och att de uppmanas stanna hemma vid minsta snuva, inte för att omicron är megadödligt som du vill påskina.
Citera
2022-01-26, 17:53
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Möjligt. Svårt att säga i nuläget. Influensa underrapporteras också ska man komma ihåg och 2016 hade vi en riktigt jävlig influensasäsong i Sverige.

6 promille dödlighet trodde FHM på tidigare om Wuhan-varianten. Nu ligger vi på ca 7,5 promille dödlighet för hela pandemin. Men det kommer nog att sjunka till 4 promille, tack vare Omikron. Vanlig influensa ligger väl, maximalt på 2 promille. Omikron ligger väl då någonstans mellan 2 och 3 promille, men är väldigt smittsam.
Citera
2022-01-26, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
6 promille dödlighet trodde FHM på tidigare om Wuhan-varianten. Nu ligger vi på ca 7,5 promille dödlighet för hela pandemin. Men det kommer nog att sjunka till 4 promille, tack vare Omikron. Vanlig influensa ligger väl, maximalt på 2 promille. Omikron ligger väl då någonstans mellan 2 och 3 promille, men är väldigt smittsam.

Låter rimligt. Tack för info kompis
Citera
2022-01-26, 17:57
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ingen aning. Jag har inget behov av att sitta och hitta på som du gör. Det verkar inte vara tillräckligt många för att vården ska gå under. Det största problemet är att vårdpersonal omplacerats och att de uppmanas stanna hemma vid minsta snuva, inte för att omicron är megadödligt som du vill påskina.
...och nu skiftade hen fokus till vårdpersonalens omplaceringar.
Jag har inte sagt eller försökt påskina en enda gång att Omikron är megadödligt. Jag har tvärtom kallat det "allmänt kända fakta" att det är en mild sjukdom. Du har inte bara svårt att ta in läslig information - du förvanskar den dessutom. Classic antivaxxer.
Eftersom jag vet att CDC är en källa du betror så ska du få några uttalanden ifrån CDC om just immunitet:
Citat:
Protection against Delta was highest, however, among people who were both vaccinated and had survived a previous COVID infection, and lowest among those who had never been infected or vaccinated, the study found.
Så - eftersom immunitet är viktigt för dig (du har skrivit tiotals inlägg om detta) så bör du därför ta vaccinen då du just nu bär på covid-smitta. CDC (inte jag) pinpointar för dig att det är detta du bör göra, eller hur?
Citat:
Nevertheless, vaccination remains the safest strategy against COVID-19, according to the report published in U.S. Centers for Disease Control and Prevention (CDC) Morbidity and Mortality Weekly Report.
Kommentarer överflödiga kring vad CDC anser...
Citat:
"The evidence in this report does not change our vaccination recommendations," Dr. Ben Silk of the CDC. "We know that vaccination is still the safest way to protect yourself against COVID-19," he said.
Citera
2022-01-26, 17:59
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Upplever inte att jag försöker flytta några målstolpar. Tvärtom har jag i otaliga inlägg ifrågasatt varför man har denna ständiga fascination för just IVA och inte resten av corona-vården som typ utgör 99% av den. Jag känner flera personer som varit mycket svårt sjuka i corona och tvingats ligga veckor på sjukhus med andningsvårigheter, bröstsmärtor, dålig syresättning osv, utan att de för den sakens skulle placerats i respirator. Det är ju här vi har den stora vårdbelastningen. Om folk inte blir så sjuka att de behöver intensivvård är det väl jättebra, men det betyder inte att det är lugnt, eller att infektion bara betyder en "snuva".

Men, vad ska vi ta oss till ? Vaccinet har upphört att fungera mot Omikron och booster 1&2 är nästintill verkningslösa, som den Israeliska professorn i Immunologi och ansvarig för Israels vaccinprogram redan konstaterade veckor sedan.

Vad vi ser är både vaccinerade och ovaccinerade som behöver sjukhusvård med Omikron. Vi har inget krut mer, är det så svårt att acceptera ? Naturen har tillfälligtvis dragit ett schack matt drag ...
Citera
2022-01-26, 17:59
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Det är som att diskutera med en femåring, Jag böjar nästan tycka synd om dig. Undrar om du ens har åldern inne. Du har inte lyckats presentera en enda källa en enda gång och när du ställs mot väggen så vägrar du att svara och kräver att andra svarar dig. Du har ljugit hela dagen och fått utbrott i den här tråden och andra trådar på Flashback. Förstår varför du kallar dig själv troll.
Unge herr Ekuslap, du för "böja" hur mycket du vill. Jag har presenterat en stor mängd källor - har du antikällglasögonen på?
Du har ej heller lyckats ställa mig mot väggen utan att fått svar på tal - med belägg.
Jag har inte ljugit.
Jag har inte fått ett enda utbrott mot dig.
Här hade du alltså 4 lögner i ett enda inlägg.
Vem här är mest lik ett skämt?
Citera
2022-01-26, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
...och nu skiftade hen fokus till vårdpersonalens omplaceringar.
Jag har inte sagt eller försökt påskina en enda gång att Omikron är megadödligt. Jag har tvärtom kallat det "allmänt kända fakta" att det är en mild sjukdom. Du har inte bara svårt att ta in läslig information - du förvanskar den dessutom. Classic antivaxxer.
Eftersom jag vet att CDC är en källa du betror så ska du få några uttalanden ifrån CDC om just immunitet:

Så - eftersom immunitet är viktigt för dig (du har skrivit tiotals inlägg om detta) så bör du därför ta vaccinen då du just nu bär på covid-smitta. CDC (inte jag) pinpointar för dig att det är detta du bör göra, eller hur?

Kommentarer överflödiga kring vad CDC anser...

Ja? Vad är det du försöker påskina. Studien och artikeln öppnar klart och tydligt upp med:

Citat:
Natural immunity against COVID lowered risk more than vaccines against Delta variant, new study says

Varför ska jag vaccinera mig? Ge mig ett enda bra skäl till varför friska människor utanför riskgruppen ska vaccinera sig mot en förkylning med i princip 0% dödlighet för alla utom riskgruppen. Ge mig ett din lilla sektistiska vaccinnazist.
Citera
2022-01-26, 18:00
Medlem
Madagascars avatar
Finns det någon intressant update hur det går med Omikronska Spelen i Kina?
Citera
2022-01-26, 18:01
Medlem
Citat:
Ja det har jag. Studien kommer från Amerikanska CDC.

https://www.euronews.com/next/2022/01/20/natural-immunity-against-covid-lowered-risk-more-than-vaccines-against-delta-variant-new-s

Står inget om att skyddet är sex gånger större vilket din idol "doctor" Campell hävdar.

Bäst skydd får du av både infektion och vaccinering om du promt vill ha en infektion.
Citera
2022-01-26, 18:03
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ja? Vad är det du försöker påskina. Studien och artikeln öppnar klart och tydligt upp med:

Varför ska jag vaccinera mig? Ge mig ett enda bra skäl till varför friska människor utanför riskgruppen ska vaccinera sig mot en förkylning med i princip 0% dödlighet för alla utom riskgruppen. Ge mig ett din lilla sektistiska vaccinnazist.
Du har visat mycket tydligt att immunitet är något som är mycket viktigt för dig, eller hur?
CDC berättar för dig att om du vill ha hög immunitet så ska du
1: Överleva en infektion och
2: Vaccinera dig.
Du kan ju inte kriga som en idiot om immunitet men samtidigt inte vilja höja din egen immunitet?
Menar du att du krigar som en idiot å riskgrupperna och de gamlas vägnar? Inte en chans, du är ju narcissist. Oss lurar du inte.
Och - än en gång - det är CDC som uppmanar dig att ta vaccinet för att höja din immunitet, inte jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in