2022-01-26, 14:23
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Fast frågan är väl hur formen kommer bli.
Charlotte fick ju jätteproblem förra säsongen efter sitt positiva prov.

Det var delta det. Det här är inte samma grejer men visst, en förkylning är aldrig bra för en längdåkare förstås.
Citera
2022-01-26, 14:27
Medlem
FNLSs avatar
Jag skulle ju bytt ut kalvå mot Haga. Weng skulle jag behållt, det finns inte så mycket kul att byta in ändå.

Just nu är stafettlaget Lotta, Johaug, fossesolm, Tiril. Med Haga flyttas Tiril till klassiskt istället för Lotta
Citera
2022-01-26, 14:29
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Det var delta det. Det här är inte samma grejer men visst, en förkylning är aldrig bra för en längdåkare förstås.
Det är ju inte förkylningen i sig enbart man tappar träningstid och höjdanpassningen minskar också och som slår mot form.
Citera
2022-01-26, 14:30
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Det är ju inte förkylningen i sig enbart man tappar träningstid och höjdanpassningen minskar också och som slår mot form.

Självklart är det så
Citera
2022-01-26, 14:31
Medlem
MuscleSharks avatar
Det finns ett säkrare sett att minska att bli smittad. Man skulle göra som puckelpistlandslaget och satsa på "supermasken" https://www.svt.se/sport/alpint/science-fiction-eller-os-uppladdning
Lite bökigt att sitta med den på i flera timmar. Men helt klart värt det i desperata stunder.
Citera
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Jag skulle ju bytt ut kalvå mot Haga. Weng skulle jag behållt, det finns inte så mycket kul att byta in ändå.

Just nu är stafettlaget Lotta, Johaug, fossesolm, Tiril. Med Haga flyttas Tiril till klassiskt istället för Lotta
Vurderte å skrive noe av det samme tidligere idag.
Er altså i det vesentlige enig.
Men tør ledelsen å bytte ut bare en av de to med påvist Covid - begrunnelsen er jo Covid?
Citera
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS

Ja, Lotta skrämmer ingen denna säsong. Haga är ju ojämn men känns ibland lite orättvist bedömd i vårt grannland.
Citera
2022-01-26, 14:33
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Vurderte å skrive noe av det samme tidligere idag.
Er altså i det vesentlige enig.
Men tør ledelsen å bytte ut bare en av de to med påvist Covid - begrunnelsen er jo Covid?
Fast risken är väl mycket stor att flera till är smittade och bl a Fredrik Aukland vill ju att man kallar in reserver mycket snabbt.
Citera
2022-01-26, 14:37
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Fast risken är väl mycket stor att flera till är smittade och bl avFredrik Aukland vill ju att man kallar in reserver mycket snabbt.
Ja, du har selvfølgelig rett i at risikoen for ytterligere spredning i troppen er stor.
I verste fall får Norge ingen medaljekandidater igjen etter en smittespredning hos både mannlige og kvinnelige løpere.

Men forutsatt status quo situasjon, er den beskrevne ombyttingen beste løsning.
Citera
2022-01-26, 16:26
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Fast risken är väl mycket stor att flera till är smittade och bl a Fredrik Aukland vill ju att man kallar in reserver mycket snabbt.
Fast det är väl en väldig skillnad på dam och herrsidan? På herrsidan har man väl typ tio åkare per distans som kan ta medalj om de har ”dagen” så även om man tvingas byta ut hela truppen lär det bli 2 - 5 medaljer.
På damsidan så finns det inte så många reserver som håller internationellt. Även om alla utom Weng och Kalvå kan åka så är det ju inte självklart att de tar medalj och med undantag av Haga och kanske nån sprinter har väl en enda norska utanför OS-truppen potential att ta en topp tio placering om övriga länder kan ställa upp med sina bästa. Dvs ett rent reservlag kommer inte ta en enda medalj (närmast skräll blir nog team sprint om de hamnar i första semifinalen)
Citera
2022-01-26, 16:37
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:

Jag har lite svårt att se att åkare som inte har varit i Italien i realiteten skulle klara sig bättre än de som är varit där i Seiser Alm. Antalet nysmittade räknas ju snarast i 100.000-tal i Norge och det är väl ur den smältdegeln man skall hämta reserver. Taskigt läge.

Tyvärr tror jag vi får räkna med svenska fall ganska snart. Inte minst när det skall ta sig från Italien, via Sverige och sedan till Kina.
Citera
2022-01-26, 16:50
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Jag har lite svårt att se att åkare som inte har varit i Italien i realiteten skulle klara sig bättre än de som är varit där i Seiser Alm. Antalet nysmittade räknas ju snarast i 100.000-tal i Norge och det är väl ur den smältdegeln man skall hämta reserver. Taskigt läge.

Tyvärr tror jag vi får räkna med svenska fall ganska snart. Inte minst när det skall ta sig från Italien, via Sverige och sedan till Kina.

Nu så åker de inte från Italien via Sverige till Kina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in