2022-01-26, 11:08
Medlem
Taggads avatar
Den ospecifiserade tiden för den förmodade synnerligen grova misshandeln är 2021-12-10 -- 2022-01-21.
Det är hela barnets levnad vilket indikerar flera skador än den som föranledde akutbesöket och anmälan.

Noteras bör att ett av motiven till häktningarna är risk för brottslig verksamhet vilket väl är märkligt såtilvida dom emotionellt ofärdiga föräldrarna inte har fler barn att misshandla?

X 3. Det finns risk för att den misstänkte fortsätter sin brottsliga verksamhet.

https://www.docdroid.net/isPqPVA/kalmar-tr-b-282-22-aktbil-5-pdf
https://www.docdroid.net/WwHwaHM/kalmar-tr-b-282-22-aktbil-6-pdf
Senast redigerad av Taggad 2022-01-26 kl. 11:14.
Citera
2022-01-26, 11:13
Medlem
Har någon häktningsbeskedet för A?
Citera
2022-01-26, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Den ospecifiserade tiden för den förmodade synnerligen grova misshandeln är 2021-12-10 -- 2022-01-21.
Som är barnets hela levnad vilket indikerar flera skador än den som föranledde akutbesöket och anmälan.

Noteras bör att ett av motiven till häktningarna är risk för brottslig verksamhet vilket väl är märkligt såtilvida dom emotionellt ofärdiga föräldrarna inte har fler barn att misshandla?

X 3. Det finns risk för att den misstänkte fortsätter sin brottsliga verksamhet.

https://www.docdroid.net/isPqPVA/kalmar-tr-b-282-22-aktbil-5-pdf
https://www.docdroid.net/WwHwaHM/kalmar-tr-b-282-22-aktbil-6-pdf

Oj vad märkligt
Citera
2022-01-26, 11:17
Medlem
BoISarens avatar
Tänk på regel 1.06
1.06. Användarnas anonymitet
Citat:
Att på forumet (via inlägg eller i PM) eftersöka, posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information som kan avslöja en annan användares identitet är förbjudet, med undantag för sådana uppgifter som användaren själv publicerat i forumet. Att sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbplatser är förbjudet

//Mod
Senast redigerad av BoISaren 2022-01-26 kl. 11:28.
Citera
2022-01-26, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Svagbegåvad kan du vara själv. Undra om någon åtminstone försökt gjort något för att skydda barnet? Det verkar som många inte tycker att de verkar vara stabila föräldrar.
Orosanmälan?
Hade vi levt i ett välfungerande samhället kan man fånga upp sånt här innan det hinner hända.

Det är du och jag som är samhället. Så det är omgivningen och samhället som har ansvar för att R och A inte kan garantera att sitt SEX VECKOR GAMLA BARN inte råkar ut för benbrott? Fakta är också att båda två just nu är häktade för SYNNERLIGEN GROV MISSHANDEL jag bokstaverar med stora bokstäver åt dig ibland för att du ska förstå
Citera
2022-01-26, 11:22
Medlem
Fadern är väll som vilken lågintelligent bortskämd och.söndercurlad förälder som helst.
Och tatueringar som täcker armveck är supersuspekt i min värld,
Säkert van med att slå sönder saker om han inte får som han vill, och ambulans rings ut endast av att han / dom blir rädda själva.
Citera
2022-01-26, 11:29
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klocksyndrom
Det är du och jag som är samhället. Så det är omgivningen och samhället som har ansvar för att R och A inte kan garantera att sitt SEX VECKOR GAMLA BARN inte råkar ut för benbrott? Fakta är också att båda två just nu är häktade för SYNNERLIGEN GROV MISSHANDEL jag bokstaverar med stora bokstäver åt dig ibland för att du ska förstå

Såklart är man skyldig till sina egna handlingar, väldigt sorgligt och tragiskt att ingen kunde skydda barnet i tid.
Citera
2022-01-26, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det skulle kunna förklara varför han såg så mager ut på en del bilder - "glömt att äta" - något jag trodde berodde på tjack (men, kanske tog han av hennes Concerta?).

Generellt sett så uppfattas missbruk ofta av omgivningen som mano deppresivitet.
Citera
2022-01-26, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Såklart är man skyldig till sina egna handlingar, väldigt sorgligt och tragiskt att ingen kunde skydda barnet i tid.
Fattar inte vem du är som skulle ha kunnat göra något annorlunda just nu. Barnet är 6 veckor. Det är ganska kort tid och R sitter redan frihetsberövad? R ska nu få en rättslig prövning om vad som hänt. Det är ganska sjukt snabbt om man ser på hur lång tid det brukar ta från att ett brott begås till att det upptäcks och att det blir lagfört. Det är detta jag menar när jag säger att du är både underbegåvad och förmodligen har en ganska låg tankeförmåga.
Citera
2022-01-26, 11:38
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Vi vet alldeles för lite för att kunna skapa en bild av vad som hänt.

Finns massor av fall där man misstänkt våld mot spädbarn som senare visat sig inte stämma.
Uppdrag granskning hade ett skrämmande reportage där ett ungt par fick båda sina barn
omhändertagna på helt falska grunder från vården.

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/varden-orsakade-blamarket-pa-deras-son-polisen-informerades-inte

Fler fall:

https://www.svt.se/nyheter/amne/skakv%C3%A5ld
Det var väl alltför väl att några inte misshandlat sin baby.

Var det spädbarnet T*re (o) som började slåss först kanske?
Citera
2022-01-26, 11:41
Medlem
Har själv en dotter på snart ett år. Och kan vittna om att då det skriks konstant och det ska tjuras så tänder man till nåt enormt, men då är det verkligen en spärr som sätter stopp. Barn under halvåret kan inte kommunicera på annat vis än gråt i princip. Att misshandla ett spädbarn som inte ens har muskler i nacken genom skakning eller annan form av misshandel är ju rent utav bara sinnessjukt. Fy fan för såna här föräldrar.
Var ju nyss mitt barn var så där gammal, helvete.
Citera
2022-01-26, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaltochHumle
”Du vill inte ha det så” LOL. Skiter fullständigt i vad du vill eller inte..

Har ett barn på cirka 2 månader skador så är det förälderns ansvar OAVSETT vad som hänt.. Har en kråka brutit sig in och puttat ner SPÄDbarnet från skötbädden, deras ansvar.. Har SPÄD barnet ramlat ner från soffan, deras ansvar. Vi pratar om spädbarn.. Här ingår man ett stort ansvar när du skaffar barn. Bedömer en läkare att barnet har grova skador och måste ligga på behandling, då dessa ”föräldrar” brustit i det åtagande de själva gett sig in på. Punkt slut..

Så bra skrivet!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in