2022-01-26, 09:33
Medlem
Kommer man få reda på vilka skador barnet hade?
Citera
2022-01-26, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Har aldrig varit med om något hembesök från BVC och då har jag två barn som är yngre än 15

Jag fick mitt barn nu under ”Corona-tiden” och vi hade hembesök när barnet var nyfött.
Citera
2022-01-26, 09:38
Medlem
Har det framkommit hur barnet kom till sjukhus? Tog föräldrarna det dit, var det ett inplanerat besök?
Citera
2022-01-26, 09:41
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mali09
Jag fick mitt barn nu under ”Corona-tiden” och vi hade hembesök när barnet var nyfött.
Det bedöms nog lite från fall till fall om det anses nödvändigt - sannolikt prioriteras förstagångsföräldrar och unga. Min granne tvärs över gatan fick också barn under pandemin, och till dem kom en bror duktig-sköterska med näsan i vädret tassandes var och varannan dag. Kanske för att paret fick en hybrid (kanske var det veterinären som kom? ). Paret har nu separerat och flyttat, helt utan mord inblandat.

I aktuellt fall kan hembesök eller inte spelat kvitta - han blev ju ursinnig på kvälls-/nattetid, har jag för mig...
Citera
2022-01-26, 09:44
Medlem
Jag har två barn under 15 och BVC-sköterska kom på hembesök första veckan efter båda födslarna.

https://familjen.trygghansa.se/bebis/nybliven-foralder/hemma-och-pa-bvc
Citera
2022-01-26, 09:58
Medlem
Sjukt om detta stämmer. Två föräldrar till en liten bebis, hur jobbigt kan det va?? De har bara ett barn att ta hand om, dessutom en liten bebis som bara behöver näring och närhet, de har varandra o kan hjälpas åt, kanske familj som kan stötta, BVC..sjukt bortskämt, det finns de som är själva med två eller fler barn, då fattar jag att det kan va jobbigt, även om inget ursäktar misshandel oavsett.
Citera
2022-01-26, 10:05
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tycker du? Tycker han ser störd ut på flera bilder. Och mamman har ADHD enligt någon. Vilken härlig kombo.
Personer med dessa funktionsnedsättningar borde steriliseras, brutalt men nödvändigt.. Sett det gå illa allt för många gånger och det är barnen som blir lidande, oftast för att föräldrarna inte slutar sätta sig själva i första hand
Citera
2022-01-26, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
I den mån personalen har tid går någon in och tröstar, lägger handen på, bär och gullar, så närhet ger man.
En 6 veckors bebis sover fortfarande det mesta av dygnet, en svårt skadad bebis lär få mängder av smärtstillande och lugnande och sova i stort sett hela tiden och hanteras så lite som möjligt så att mer smärta inte uppstår
Citera
2022-01-26, 10:07
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
En 6 veckors bebis sover fortfarande det mesta av dygnet, en svårt skadad bebis lär få mängder av smärtstillande och lugnande och sova i stort sett hela tiden och hanteras så lite som möjligt så att mer smärta inte uppstår
Ja, så är det såklart, men jag garanterar att en varm hand läggs på barnet så ofta det bara går.
Citera
2022-01-26, 10:12
Medlem
Hur mår barnet??? De skriver ju knappt ingenting i tidningarna
Citera
2022-01-26, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, så är det såklart, men jag garanterar att en varm hand läggs på barnet så ofta det bara går.

Min son var sjuk när han föddes och en natt när jag behövde sova på sjukhuset så tog de och vaggade honom på natten när han var ledsen så nog är de väldigt omhändertagande.
De låter inte en liten ligga och skrika iallafall.

Angående tiden för misshandeln, är datum sagt från barnets födelse för att de är osäkra på när skadorna kom till eller för att de faktiskt upptäck gamla skador också?
Med tanke på att de sökt vård akut så borde skadan de sökte för kunna tidsbestämmas och då inte behöva sättas något datum längre bak i tiden?
Citera
2022-01-26, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenoe
Har det framkommit hur barnet kom till sjukhus? Tog föräldrarna det dit, var det ett inplanerat besök?

Om jag förstår rätt så sökte de vård på lördagen. Så antar de tagit barnet dit. Varför är oklart. Kanske hellre söka vård för barnet än riskera åka dit för mord om de inte tagit barnet till sjukhus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in