2022-01-25, 17:21
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iKILL
Varför debatterar alltid högerincels som dig?

Du ger dig inte va? Trots att du borde stängt igen käften och rullat vidare

Jag får knulla långt mer än du ens mäktar drömma om - även i dina återkommande mardrömmar. Att anklaga mig för incel är att dumförklara sig själv grönjävligt. Men du skäms inte för att hänga ut dig själv som idiot.

På vad sätt utläser du att jag är "höger"?
Citera
2022-01-25, 18:17
Medlem
slidsekret88s avatar
Japp, godhetsknarkare är så in i helvete dumma. Jag har full förståelse för att man kan tycka att prostitution är smutsigt och att dom som besöker dom är tragiska och äckliga MEN att vara för ett förbud är så jävla korkat.

Ta Thailand som ett exempel. Landet hade varit så ofantligt mycket fattigare utan sexturism. Kvinnorna som säljer sig i Thailand hade enkelt kunnat jobba på risfälten eller som städare istället och haft mat för dagen men VÄLJER att fnaska. Hade dessa "världsförbättrare" fått sin vilja igenom och lyckats stoppa all världens prostitution imorgon så hade dessa kvinnors liv blivit ofantligt mycket fattigare och sämre. Bortskämda västerländska medelklasskvinnor som är totalt oförmögna att reflektera över andra människors situation och livsval. Jag, jag, jag. Världens ska vara precis så rosafluffigt god som JAG vill.
Citera
2022-01-25, 18:24
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Det är bra att du talar över kvinnors huvuden och berättar hur de mår. De är för dumma för att föra sin egen talan

Ah okej, du verkar vara påläst
Fast ändå inte

https://www.folkhalsomyndigheten.se/livsvillkor-levnadsvanor/andts/utveckling-inom-andts-anvandning-och-ohalsa/skadeverkningar/alkoholens-skadeverkningar/

"Alkohol är en av de främsta riskfaktorerna för sjukdom och tidig död. I Sverige orsakade alkohol fem procent av den samlade sjukdomsbördan"

"Den alkoholrelaterade sjukdomsbördan utgörs till 76 procent av icke smittsamma sjukdomar, 21 procent av skador och 3 procent av smittsamma sjukdomar"

"Bland ungdomar 15–19 år i Sverige är alkoholkonsumtion den riskfaktor som orsakar flest förlorade friska levnadsår och därmed bidrar mest till sjukdomsbördan"

"Enligt alkoholindex orsakades 2 058 dödsfall av alkoholdiagnoser 2020, vilket motsvarar 24 dödsfall per 100 000 invånare 15 år och äldre."

Men det är som du säger, är ju trots allt uppvägt mot hur "gott det är med alkohol"

Tur för dig att det inte är brottsligt att vara genomborrat korkad

Du gillar horor men inte öl?
Saudi kanske skulle passa dig.

Safe Travels!
Citera
2022-01-25, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slidsekret88
Japp, godhetsknarkare är så in i helvete dumma. Jag har full förståelse för att man kan tycka att prostitution är smutsigt och att dom som besöker dom är tragiska och äckliga MEN att vara för ett förbud är så jävla korkat.

Ta Thailand som ett exempel. Landet hade varit så ofantligt mycket fattigare utan sexturism. Kvinnorna som säljer sig i Thailand hade enkelt kunnat jobba på risfälten eller som städare istället och haft mat för dagen men VÄLJER att fnaska. Hade dessa "världsförbättrare" fått sin vilja igenom och lyckats stoppa all världens prostitution imorgon så hade dessa kvinnors liv blivit ofantligt mycket fattigare och sämre. Bortskämda västerländska medelklasskvinnor som är totalt oförmögna att reflektera över andra människors situation och livsval. Jag, jag, jag. Världens ska vara precis så rosafluffigt god som JAG vill.
Det är inget fel med att vara en enkel risbonde.
Vilken amerikansk kvinna tror du är lyckligare? Kvinnan som lever bland amishfolket och är självförsörjande jordbrukare eller en sekulär kvinna som knullar runt.
Citera
2022-01-25, 18:35
Medlem
slidsekret88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leon.Czolgosz
Det är inget fel med att vara en enkel risbonde.
Vilken amerikansk kvinna tror du är lyckligare? Kvinnan som lever bland amishfolket och är självförsörjande jordbrukare eller en sekulär kvinna som knullar runt.

Nej, det är absolut inget fel på att vara risbonde. Leva ett enkelt liv nära naturen. Men det är heller inget fel att tacka nej till det livet, bege sig till storstan, ligga med västerlänningar och tjäna större pengar. Låt människor leva sitt eget liv helt enkelt. Så länge det är ett fritt val. Människor måste sluta utgå från sig själva när dom dömer andras livsval.
Citera
2022-01-25, 18:35
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Det är inte möjligt att köpa sex utan att allvarligt göra illa en människa och dess anhöriga.
Du kan inte presentera dina personliga åsikter som odiskutabla faktum.
Citera
2022-01-25, 18:43
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Du kan inte presentera dina personliga åsikter som odiskutabla faktum.

Det är riktigt att det är min uppfattning.
Och det är väl det vi gör här, diskuterar?
Citera
2022-01-25, 18:46
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Det är riktigt att det är min uppfattning.
Och det är väl det vi gör här, diskuterar?
När man diskutera så är det viktigt att man presenterar åsikter som åsikter och fakta som fakta. "Det är inte möjligt att köpa sex utan att allvarligt göra illa en människa och dess anhöriga." är ingen åsikt så som det är formulerat, utan en de facto sanning. Det antyder att det inte är någon som helst idé att diskutera med dig för du har redan bestämt din sanning.
Citera
2022-01-25, 18:49
Medlem
slidsekret88s avatar
Citat:
Alla som säljer sex är per se horor. Det som definierar en hora är att de är sexsäljande.

Du kan köpa en burgare på McD utan att allvarligt skada en människa.
Det är inte möjligt att köpa sex utan att allvarligt göra illa en människa och dess anhöriga.

Hahaha. "Dess anhöriga". Vad lever du i för rosa fluff fluff värld? Kvinnor har i alla tider bytt sexuella tjänster mot mäns tillgångar. Ibland kallas det prostitution och ibland kallas det äktenskap. Det kommer aldrig förändras. Värna om den fria viljan istället för löjliga moralkakor.
Citera
2022-01-25, 19:09
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slidsekret88
Hahaha. "Dess anhöriga". Vad lever du i för rosa fluff fluff värld? Kvinnor har i alla tider bytt sexuella tjänster mot mäns tillgångar. Ibland kallas det prostitution och ibland kallas det äktenskap. Det kommer aldrig förändras. Värna om den fria viljan istället för löjliga moralkakor.

Det verkar typiskt dåligt att sälja sexuella tjänster.
Men du får såklart tycka vad som passar dig bäst!
Citera
2022-01-26, 00:51
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Tänk ett varv till!
Det är inte jämförbart att sälja sin kropp med att vända burgare.

- Inget att berätta på släktmiddag och att du har fått gubbkuk i stjärten för 3000 kronor.
- Inget vidare CV
- Ingen vidare social status
- Inget bra psykiskt mående
Jämförbart?
Båda är sätt att tjäna sitt levebröd.
Det andra ger en massa shoppingutrymme, lyxliv osv också och har du riktigt bra förutsättningar kan du trygga resten av ditt liv ekonomiskt.

-Män som säljer får inte lika bra betalt och de är fler i Sverige. De riktiga proffsen säljer inte för 3k utan du får lägga på en nolla. Ibland två.
-Man behöver inget CV som ekonomiskt oberoende. Har man kunder med yacht i Monaco behöver man inte bekymra sig alls över ett CV. Duktiga sossar behöver CV. Proffs går på kontakter.
-Socialt status? Haha, nu generaliserar och projicerar du nog lite väl mycket över Malmskillnadsgatan, Järntorget eller andra gatuprostituerade.
Du skulle nog bli överraskad över vilka det är som säljer sex i den riktiga världen. Visst, Sverige är väldigt stigmatiserat på det härområdet. En radikal, i grunden kristen skamsyn har förmedlats av Kvinnoförbunden, men sexarbetarna och de är långt ifrån överens om vad som är bäst för dem själva. De är så osams att Human Rights Watch och Amnesty International fördömer den svenska sexköpslagen. Om sanningen ska fram, finns den bara för att sparka det sk patriarkatet på pungen. De skiter väl i sexarbetarna, vilket även RFSU har upptäckt och nu också fördömer sexköpslagen. Den är inte baserad på verklig fakta. Bara på manshat.
-Social status? På de flesta fester med äckligt rika, är dessa tjejer de riktiga divorna. Kungligheter och de mest framgångsrika Hollywoodmagnaterna och världens rikaste människor flög gärna Lolita Express när Epstein fortfarande levde.
Tror du att de slutat knulla nu?
-Du vet ingenting om deras psykiska mående. Det finns folk i varje bransch som hatar sina jobb, men få om något ger lika bra betalt för lika lite "arbete".

Du får börja lyssna på dem själva i stället för dem som pratar över huvudet på dem.
De har en helt egen agenda.
Citera
2022-01-26, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iKILL
Jesus vilket raljerande. Är diskussionen horors vara eller icke varande? Vad menar du? För varje tjej som funderar att sälja sig finns det 100 0000 gubb äckelpäckel som vill betala för det.
Vilket forvirrat politikersnack. Man buys inte en vuxen hora och stoppar in det i frysen utan du hyr en tilldragande kropp en slitsam stund efter oftast en kort forhandling du villigt betalar by time. Sluta att manipulera din sjalvgodhet med spraket din dolda arga svan. Typisk torr moral stinn sjalvgod fascist med tyckasyndom syndrom! Allt fattar sitt beslut aven min dator. Naja, ingen skada skedd om du inte soker det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in