2022-01-25, 23:26
Medlem
HeroNeros avatar
Ja så här det går med den sjukvård och handikappsvård vi har i Sverige idag samt en psykiatri i förfall...

Fy fan för barn mord!
Citera
2022-01-25, 23:26
Medlem
Dum fråga nu men hur får bebisar utlopp för närhet när de vårdas på sjukhus? Personalen kan ju knappast gå runt och bära på dom?

Får bara bilder i huvudet att han ligger där ensam och skriker typ hemskt är det.

Vill bara trösta och rädda honom.
Citera
2022-01-25, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroNero
Ja så här det går med den sjukvård och handikappsvård vi har i Sverige idag samt en psykiatri i förfall...

Fy fan för barn mord!

Mord?
Citera
2022-01-25, 23:28
Medlem
Att tro tex att barnet har blåmärken och dyl pga D vitamin brist 🙄 inget barn i Sverige lider av detta förutom om de har någon autoimmun sjukdom tex . Både bröstmjölk och ersättning har vitaminer i sig + D droppar . Barnet är född i December vad jag förstått och det är helt omöjligt inte ens en chans att ett så litet barn tillfogar några som helst skador själv . Ett sådant barn kan inte ramla ur en säng / skötbord för de kan inte förflytta sin kropp .. de bara ligger där de blir placerade . Och ang skador så ser läkarna direkt när det är spädbarn att dessa är gjord av någon annan . Hade barnet gamla skador är det vanligaste att det är revben el något annat benbrott som läkt .. små barn läker väldigt fort om tex en revben går sönder . Att skaka sitt barn ger inga benbrott ( ovanligt ) men då syns det oftast på en skall röntgen som visar ” röda blod bildningar el svullen hjärna dvs hjärn blödning . Vad som än har hänt så har föräldrarna ett svårt jobb framför sig att hitta på en anledning till att barnet är skadat ! Hade barnet varit några år gammal har alternativen varit flera …. För en kort stund innan rättsläkaren sagt sitt .
Citera
2022-01-25, 23:29
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Länken funkar inte.
Funkar den nu?

https://www.brinnforbarnen.se/2022/01/misshandlat-spadbarn-i-kalmar/
Citera
2022-01-25, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nallebear85
Om det är samma kille jag hittade på Instagram ser det ut som att paret har två barn. Är bara att söka på för och efternamn. Det var första sökresultatet jag fick upp och det ser ut som samma par. Två flickor. Yngsta blev nyligen 6 månader.

Tror det stod i tidningen att barnet föddes i December och var 6 veckor nu
Citera
2022-01-25, 23:32
Medlem
Citat:
Dum fråga nu men hur får bebisar utlopp för närhet när de vårdas på sjukhus? Personalen kan ju knappast gå runt och bära på dom?

Får bara bilder i huvudet att han ligger där ensam och skriker typ hemskt är det.

Soc är inkopplade och barnet lär ju redan nu fått en jourförälder.
Citera
2022-01-25, 23:34
Medlem
Det var läkare som slog larm till polisen att de i sin vård har ett spädbarn som behandlas för svåra skador.
Citera
2022-01-25, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hey19
Soc är inkopplade och barnet lär ju redan nu fått en jourförälder.

Menar på sjukhuset.. jag hoppas han överlever
Citera
2022-01-25, 23:36
Medlem
Citat:

Lita till att personalen på sjukhuset också vill trösta och rädda. De är erfarna, mår han bättre får han bo hos en jourfamilj genom socialtjänstens försorg om det inte finns anhöriga som kan erbjuda skydd och trygghet.
Citera
2022-01-25, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nallebear85
Man får väl ändå göra skillnad på att lägga en liten hand på kinden eller rycka tag i en arm lite lätt och på att misshandla. Barnet är ju grovt misshandlat står det ju och det beskrivs som hänsynslöst. Misshandel är inte barnuppfostran.

Nu är detta barn 6 veckor och man uppfostrar inte ett i princip nyfött barn !
Citera
2022-01-25, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Lita till att personalen på sjukhuset också vill trösta och rädda. De är erfarna, mår han bättre får han bo hos en jourfamilj genom socialtjänstens försorg om det inte finns anhöriga som kan erbjuda skydd och trygghet.

Ja jag får tänka så. Är så blödig när de gäller barn. Har själv två barn och de mitt allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in