2022-01-25, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Även om jag vet att du personligen är för mer COVID restriktioner tror jag det var strategiskt mycket smart av L att sätta ner foten. Kan mycket väl ha varit det som räddar kvar L om de kan fortsätta kapitalisera på kritiken mot restriktionerna ett tag till.
Citera
2022-01-25, 20:57
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamer007
Jag är inte fårvånad att sossarna går frammåt. Maggan är både mer intelligent och bättre på att prata än svetsaren, så det skulle vara konstigt om sossarna inte ökade.

Jo fast tyvärr är det samma politik. De drar nog nytta av att MP hoppade av. De skrämde många väljare.
I jämförelse kan vem som helst framstå som begåvad om man tävlar med "Vi såg det inte komma" Löfven.
Jag ser också smal ut om jag ställer mig bredvid Edvard Blom, i jämförelse alltså.
Citera
2022-01-25, 21:05
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamer007
Jag är inte fårvånad att sossarna går frammåt. Maggan är både mer intelligent och bättre på att prata än svetsaren, så det skulle vara konstigt om sossarna inte ökade.

Dom kan inte öka bland villaägare
Räkningar på +5000:- - +8000 :- per månad utöver den normala elräkningen med Socialdemokraternas energipolitik.
En endast +400:- per månad för en pensionär.

Hur intelligent krävs det att Maggan är för att få dessa väljare att inte överge partiet?
Eller är de som röstat Socialdemokraterna så pass ointelligenta att dom inte kan dra slutsatsen av elräkningen + energipolitiken?
Citera
2022-01-25, 21:08
Medlem
Grevelesevis avatar
Centerns nedåtspiral i opinionen skakar nog om en del i partiet.
"De rekordhöga bränslepriserna slår hårt mot landsbygden och Centerpartiet måste agera för att sänka priserna. Det anser en grupp på 25 partiföreträdare i Västerbotten.

Och de backas upp av tunga röster i riksdagsgruppen."

Stureplanscentern vs verkligheten ute i landet behöver hanteras av fru Lööf.

https://www.di.se/nyheter/uppror-i-c-om-branslepriserna-det-ar-ett-rop-pa-hjalp/
Citera
2022-01-25, 21:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Ipsos (Heltal) https://www.dn.se/sverige/dn-ipsos-socialdemokraterna-okar-mp-under-sparren/
Socialdemokraterna: 31 procent (29) WTF!!
Moderaterna: 21 procent (20)
Sverigedemokraterna: 18 procent (20) Tappar mest
Vänsterpartiet: 10 procent (10)
Centerpartiet: 6 procent (7) Blir mindre och mindre..
Kristdemokraterna 6 procent (5)
Liberalerna 4 procent, avrundat uppåt (3) De tar sig.
Miljöpartiet 3 procent, avrundat nedåt (4) Nu minst
Så genomfördes mätningen
1 600 personer har under perioden 11–24 januari svarat på frågan: Om det var val till riksdagen i dag, vilket parti skulle du då rösta på?
351 slumpmässigt utvalda har svarat via telefon och 486 via sms-länk till en webbenkät. 763 digitala intervjuer har gjorts utifrån ett kvoturval, vilket gör att felmarginaler inte kan beräknas på traditionellt vis.
14 procent var osäkra.

Skriver de avrundat upp och avrundat ned i artikeln?
Citera
2022-01-25, 21:25
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Tror du centerpartister som tröttnat på Annie och sossarna går till L?
Citera
2022-01-25, 21:28
Medlem
Citat:
Ipsos (Heltal) https://www.dn.se/sverige/dn-ipsos-socialdemokraterna-okar-mp-under-sparren/

Socialdemokraterna: 31 procent (29) WTF!!

Moderaterna: 21 procent (20)

Sverigedemokraterna: 18 procent (20) Tappar mest

Vänsterpartiet: 10 procent (10)

Centerpartiet: 6 procent (7) Blir mindre och mindre..

Kristdemokraterna 6 procent (5)

Liberalerna 4 procent, avrundat uppåt (3) De tar sig.

Miljöpartiet 3 procent, avrundat nedåt (4) Nu minst

Så genomfördes mätningen
1 600 personer har under perioden 11–24 januari svarat på frågan: Om det var val till riksdagen i dag, vilket parti skulle du då rösta på?

351 slumpmässigt utvalda har svarat via telefon och 486 via sms-länk till en webbenkät. 763 digitala intervjuer har gjorts utifrån ett kvoturval, vilket gör att felmarginaler inte kan beräknas på traditionellt vis.

14 procent var osäkra.

En bra mätning. De rödgröna minskar sitt övertag från 50-48 till 50-49, MP fortsätter krisa under spärren och C noterar sin sämsta siffra hos Ipsos på över fem år.
Citera
2022-01-25, 21:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Centerns nedåtspiral i opinionen skakar nog om en del i partiet.
"De rekordhöga bränslepriserna slår hårt mot landsbygden och Centerpartiet måste agera för att sänka priserna. Det anser en grupp på 25 partiföreträdare i Västerbotten.
Och de backas upp av tunga röster i riksdagsgruppen."
Stureplanscentern vs verkligheten ute i landet behöver hanteras av fru Lööf.
https://www.di.se/nyheter/uppror-i-c-om-branslepriserna-det-ar-ett-rop-pa-hjalp/

Annie har varit partiledare i 10 år redan, kanske ett bra tillfälle att byta ut henne?
Citera
2022-01-25, 21:30
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Räkningar på +5000:- - +8000 :- per månad utöver den normala elräkningen med Socialdemokraternas energipolitik.

Hur intelligent krävs det att Maggan är för att få dessa väljare att inte överge partiet?
Eller är de som röstat Socialdemokraterna så pass ointelligenta att dom inte kan dra slutsatsen av elräkningen + energipolitiken?

Socialdemokraterna dödar dessutom jämställdheten i Sverige eftersom de importerar islam.
Citera
2022-01-25, 21:31
Medlem
Reimers avatar
Som sagt tidigare, det är ingen ko på isen än, S ligger runt 31% trots att de blivit av med det där djävka sänket Löfvén och MP, jag ser ingen Magdalena-effekt, bara en lättnad över att slippa de där två cementsänkena.

Hade S börjat ligga runt 35% då hade jag blivit orolig.
Citera
2022-01-25, 21:36
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Skriver de avrundat upp och avrundat ned i artikeln?

Copy pastade från Omni. Detaljerade siffror kommer väl snart.
Vet inte varför de ska envisas med heltal om de ändå släpper decimaler lite senare.
Citera
2022-01-25, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety

Jag har tidigare röstat på AFS men kommer nästa gång rösta på S efter att fått 2000kr i månaden dec-feb.
Ja jag är villaägare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in