2022-01-25, 16:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Ygeman blev totalt överkörd i gårdagens Aktuellt där han debatterade Åkesson i frågan om alla illegala invandrare som beräknas finnas i Sverige. Ygeman är verkligen en riktigt usel floskelmaskin, kanske den alla värsta i regernigen när det gäller att spotta ur sig förtränat strunt. Helt otroligt att inom sosse-kretsar anses han vara potentiellt partiledarmaterial. Förhoppningsvis tittade många av den gruppen av medelsvensson som gått från M/SD till S de senaste månaderna och plötsligt kom ihåg varför de en gång i tiden stödde SD eller M.
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Fast Ygeman blev nog inte övekörd i den typiske S-väljarens ögon. Det räcker att han talar lugnt och sävligt och har på sig slips och kostym för att fåren ska hålla sig kvar i fållan.
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Ja samt tiltar huvudet lite också. Har man lite koll i frågan gör Ygemans sätt bara en mer förbannad då man inser att hans översittande/arroganta sätt bara är för att kompensera för hans okunskap och dumhet.
Den typiska S-väljaren är redan fast i S och får tycka Ygeman är hur statsmannamässig och "koll på läget" som helst. Men de som liksom vandrar mellan SD, S och M och ändå har lite koll faller nog inte för sådana som Ygeman om han presterar som igår.

Precis vi måste åt de väljare som innan coronan röstade SD och inte S, när SD och S var jämnstora i OU. De där typiska S-väljarna UrgleGru menar är onåbara (22 %?). Riks spekulerar lite i om S ändrat taktik genom att hålla med SD och inte bara skrika rasist-nazist. https://www.youtube.com/watch?v=HsJ0RLRnlXc
Citera
2022-01-25, 16:50
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Känner du att du har övertygat någon, eller informerat någon, när du medvetet misstolkar andra genom att hänvisa till dina egna ointelligenta formuleringar? Vad uppnår du? Tycker du själv att du har "vunnit" på något sätt?
Vad gnäller du över nu? Är det för att du inte kan posta femtioelva ointelligenta inlägg själv här varje dag som stör dig?

Nja, någon storhjärna är du knappast och allt jag påpekat egentligen är att rörelserna är minimala, med ett stabilt vänsterövertag, som även förväntas hålla en bra bit in i framtiden, antagligen. Den positionen är stark givet förutsättningarna, anser jag. Och den insikten duger gott för mig.

Jag noterar även vilken svag argumentation ni kör med. Men jag antar att det inte blir bättre än så när populistiska storhjärnor som du förvillar bort sig i lika delar desinformation och genomfalska analyser. Fundamentet kan man säga, det är liksom inte starkt nog för att bära fram er eller era idéer. Och detta är om du inte noterat det än, drag som dessvärre era företrädare dras med. Hade jag haft fel så hade man sett att ni stigit i de sammanvägda mätningarna, men det gör ni ju icke. Ni står i princip still. Sen lång tid tillbaka. Trots alla magnifika insatser.
Citera
2022-01-25, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Vad gnäller du över nu? Är det för att du inte kan posta femtioelva ointelligenta inlägg själv här varje dag som stör dig?

Nja, någon storhjärna är du knappast och allt jag påpekat egentligen är att rörelserna är minimala, med ett stabilt vänsterövertag, som även förväntas hålla en bra bit in i framtiden, antagligen. Den positionen är stark givet förutsättningarna, anser jag. Och den insikten duger gott för mig.

Jag noterar även vilken svag argumentation ni kör med. Men jag antar att det inte blir bättre än så när populistiska storhjärnor som du förvillar bort sig i lika delar desinformation och genomfalska analyser. Fundamentet kan man säga, det är liksom inte starkt nog för att bära fram er eller era idéer. Och detta är om du inte noterat det än, drag som dessvärre era företrädare dras med. Hade jag haft fel så hade man sett att ni stigit i de sammanvägda mätningarna, men det gör ni ju icke. Ni står i princip still. Sen lång tid tillbaka. Trots alla magnifika insatser.

Det regeringsunderlag som grundar sig på KD, SD och M är uppe på runt 45%. 2014 hade SD dryga 12% och var isolerade. Om det hela går ut på att isolera SD, och hålla nere deras siffror så har ni ju inte direkt lyckats på lång/halvlång sikt.

Om ett regeringsunderlag väl är uppe på dryga 45% så ska det inte alls mycket till för att nå över 50. Det är tämligen små marginaler.

Jag har faktiskt full förståelse att såna som du slänger dig med sådana epitet, det är väll typ det enda som finns kvar efter man har misslyckats kapitalt med att isolera SD det senaste decenniet.
Citera
2022-01-25, 18:45
Medlem
Citat:
Precis vi måste åt de väljare som innan coronan röstade SD och inte S, när SD och S var jämnstora i OU. De där typiska S-väljarna UrgleGru menar är onåbara (22 %?). Riks spekulerar lite i om S ändrat taktik genom att hålla med SD och inte bara skrika rasist-nazist. https://www.youtube.com/watch?v=HsJ0RLRnlXc

Ni har helt rätt. Det är marginalväljarna som är de kritiska och som kan påverkas. Mitt inlägg ska nog mer som ett uttryck för frustration över att det finns så otroligt många korkade väljare som går på Ygemans idiotretorik.
Citera
2022-01-25, 20:02
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:

Är det inte dags för Åkesson att stödja demonstrationen mot vaccinpass? Det är bara ungdomsförbundet som kritiserar vaccinpass, plus Roger Rischtoff i riksdagen. Men Åkesson är tyst. Varför?
Citera
2022-01-25, 20:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Är det inte dags för Åkesson att stödja demonstrationen mot vaccinpass? Det är bara ungdomsförbundet som kritiserar vaccinpass, plus Roger Rischtoff i riksdagen. Men Åkesson är tyst. Varför?

Jag tror partiet är splittrat i frågan, de tillät ju bara en kortare förlängning av den lagen nu. Men finns det vaccinpass? Jag har aldrig behövt visa något?

Det är nog på väg bort ändå, fler ifrågasätter nyttan med det.
Citera
2022-01-25, 20:15
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jag tror partiet är splittrat i frågan, de tillät ju bara en kortare förlängning av den lagen nu. Men finns det vaccinpass? Jag har aldrig behövt visa något?

Det är nog på väg bort ändå, fler ifrågasätter nyttan med det.

Jag slutade följa meskanalen Riks eftersom de inte tar upp vaccinet eller djupa staten.
Citera
2022-01-25, 20:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag slutade följa meskanalen Riks eftersom de inte tar upp vaccinet eller djupa staten.

Man får inte kritisera corona-saker på YT, det var det som fick SwebbTV utestängda. Därför visade Riks demon i direktsändning men helt utan kommentarer, där går tydlige gränsen för vad man får göra. Den har 84 000 visningar nu. Jag tror Riks har kommunikation med YT om var gränsen går för att de skall få vara kvar, de har t.o.m. reklamintäkter.
Citera
2022-01-25, 20:24
Medlem
Grevelesevis avatar
Ipsos (Heltal) https://www.dn.se/sverige/dn-ipsos-socialdemokraterna-okar-mp-under-sparren/

Socialdemokraterna: 31 procent (29) WTF!!

Moderaterna: 21 procent (20)

Sverigedemokraterna: 18 procent (20) Tappar mest

Vänsterpartiet: 10 procent (10)

Centerpartiet: 6 procent (7) Blir mindre och mindre..

Kristdemokraterna 6 procent (5)

Liberalerna 4 procent, avrundat uppåt (3) De tar sig.

Miljöpartiet 3 procent, avrundat nedåt (4) Nu minst

Så genomfördes mätningen
1 600 personer har under perioden 11–24 januari svarat på frågan: Om det var val till riksdagen i dag, vilket parti skulle du då rösta på?

351 slumpmässigt utvalda har svarat via telefon och 486 via sms-länk till en webbenkät. 763 digitala intervjuer har gjorts utifrån ett kvoturval, vilket gör att felmarginaler inte kan beräknas på traditionellt vis.

14 procent var osäkra.
Citera
2022-01-25, 20:46
Medlem
Jag är inte fårvånad att sossarna går frammåt. Maggan är både mer intelligent och bättre på att prata än svetsaren, så det skulle vara konstigt om sossarna inte ökade.
Citera
2022-01-25, 20:46
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Liberalerna 4 procent, avrundat uppåt (3) De tar sig.

Miljöpartiet 3 procent, avrundat nedåt (4) Nu minst

Citera
2022-01-25, 20:48
Medlem
S kanabaliserar fullt ut inom det egna blocket. KD upp, kan det vara utspelet rörande bränslepriser? MP lägsta någonsin i IPSOS?

Förhoppningsvis och med lite tur får all den negativa publiciteten rörande S snart effekt med resultatet att S stagnerar eller till och med tappar 2-3 procent till M/SD/KD.

Det absolut bästa scenariot i valet 2022 vore ett S som snor väljare från vänsterpartierna där MP åker ut, V hamnar på samma nivå som 2018 och C minskar. Samtidigt tar SD och däelvis även M och KD väljare från S.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in