2022-01-24, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Jo, vissa mätningar säger detta; att man planat ut. Men den nyheten är förtidig att sätta sig och runka till kära kalleochchokladfabriken. Vill du ha en prematur utlösning, så go for it! Jag å andra sidan ser ju att tråkigheter som pandemin fortsätter skapa huvudvärk. Men så fort restriktionerna lättar, då antar jag att kommunistlaget studsar upp i mätningarna igen. Och det ligger inte särskilt långt bort i tid. Vad det verkar i alla fall.

Ejakulation eller inte- jag har bara skrivit om att enligt Sifo så har S stagnerat under December-Januari, och sen jämfört med att se hur siffrorna såg ut för Löfven under början på hans tid som partiledare.

Det är klart att man kan uppleva 31% som högt, om vi jämför det med hur det såg ut under Löfvens sista år. Då är det högt, men inte i ett längre historiskt perspektiv. Varken jämfört med Löfven eller Juholt.

I allmänhetens ögon så företräder Magdalena en ny regering, sett till det och att hon just nu har en smekmånad så hade hon kunnat ligga avsevärt högre.
Citera
2022-01-24, 14:15
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Ejakulation eller inte- jag har bara skrivit om att enligt Sifo så har S stagnerat under December-Januari, och sen jämfört med att se hur siffrorna såg ut för Löfven under början på hans tid som partiledare.

Det är klart att man kan uppleva 31% som högt, om vi jämför det med hur det såg ut under Löfvens sista år. Då är det högt, men inte i ett längre historiskt perspektiv. Varken jämfört med Löfven eller Juholt.

I allmänhetens ögon så företräder Magdalena en ny regering, sett till det och att hon just nu har en smekmånad så hade hon kunnat ligga avsevärt högre.
Du tänker alltså inte på att det är en exceptionellt udda period vi går igenom?

Själv tycker jag det är något av ett styrketecken att inte sjunka i ett läge som nu. Men den iakttagelsen kan såklart vara helt off. Det medger jag. Särskilt när man tänker på allt som pandemin blottat.

Å andra sidan tänker jag att det är som när man spelar poker och slänger in sin bet i potten; och allteftersom högen i mitten växer, så inser jag samtidigt att det en kastat in på bordet inte längre är mitt, utan vad som egentligen är min styrka, det är vad man sitter och trycker på. (I det här fallet mest av alla.) Därför tycker jag det är ganska meningslöst att dilla som ett spån om vad historien berättar, efter ett par små mätningar, gjorda över kort tid inte minst.
Senast redigerad av Poor.Boy.Valentine 2022-01-24 kl. 14:19.
Citera
2022-01-24, 17:02
Medlem
Citat:
Du menar att det huserar fler smyg-SD:are inom M, som till antalet skulle väga upp för det enorma bortfall SD får se. Ja, det är ju också en teori, men min är nog sannolikast.

Även inom S finns det "smygSDare". SD har varit uppe i runt 26% innan sossarna efter
mycket om och men insåg att dom skulle splittra och destabilisera nationen samt förinta kulturarvet,
om dom inte bedrev en liknande politik som alla andra länder.
SD skulle omedelbart öka om S och M ändrade sin invandringspolitik.
Den radikala identitetspolitiken polariserar och skapar kall och dålig stämning i föreningar, utelivet
och sociala miljöer.
Sossarnas alla onödiga förbud försämrar kroglivet, tar bort känslan av frihet och sänker livskvaliteten.
Ni gör Sverige till ett tråkigt och löjligt land, som exporterar usel film, man kan inte besöka nordiska
grannländer längre utan att känna skam, och man måste förklara att man känner till hur vänsteraktivismen manipulerar och skadar för att som svensk inte bli sedd som idiot.

Sverige ansågs vara ett land som tillviss mån Norge såg upp till och producerade bra film och
musik i början av 2000 talet, nu pumpas det ut löjlig woke dynga som skämmer ut landet.
Till och med danskarna började att se Sverige som ett normalt land i början av 2000 talet innan
havirerat flyktingmotagande och coronahantering.
Våra grannländer kan se våra löjliga löjliga,billiga och ytliga PK tv kanaler och dom kopplar
vårat korkade beteende till vårat handlande under WW2.Tar du en öl i Danmark nu kan folk komma
och skälla ut dej för att du är svensk.

Risken för att utsättas för våld är lika stor i USA som Sydafrika därför säjer det inte mycket när
en amerikan ar artig och berömmer landet i SVT. Svenskarna är kända för att ha kall mentalitet
och polariserande feminism och brist på traditionell uppfostran är orsaken, jämför med Norge.
som präglas av nationella och konservativa familjevärderingar med Sverige och Danmark
som präglas mera av liberala värderingar och har mer självupptagen och ouppfostrad mentalitet.
Identitetspolitiken är skadlig och skapar otrevlig och kall stämning, studentstäder brukar vara
posetiva miljöer. Nu står ett metoo monument på torget i Umeå, snacka om elakt och självupptaget.

https://sverigesradio.se/artikel/7333325

Sedan flyttar vänstermänniskor till Skåne för att festa i Köpenhamn.
Citera
2022-01-24, 18:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Å andra sidan tänker jag att det är som när man spelar poker och slänger in sin bet i potten; och allteftersom högen i mitten växer, så inser jag samtidigt att det en kastat in på bordet inte längre är mitt, utan vad som egentligen är min styrka, det är vad man sitter och trycker på. (I det här fallet mest av alla.) Därför tycker jag det är ganska meningslöst att dilla som ett spån om vad historien berättar, efter ett par små mätningar, gjorda över kort tid inte minst.

Den här tråden går faktiskt ganska mycket ut på just det.
Citera
2022-01-24, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Den här tråden går faktiskt ganska mycket ut på just det.
Det är runt valdagen det räknas. Eller?
Citera
2022-01-24, 20:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
Det är runt valdagen det räknas. Eller?

Är tråden bara till för "runt valdagen"?
Citera
2022-01-24, 22:58
Medlem
Citat:
Du tänker alltså inte på att det är en exceptionellt udda period vi går igenom?

Själv tycker jag det är något av ett styrketecken att inte sjunka i ett läge som nu. Men den iakttagelsen kan såklart vara helt off. Det medger jag. Särskilt när man tänker på allt som pandemin blottat.

Det är ju vad själva tråden går ut på, att diskutera ändringar i opinionsläget.

Ja, det är en speciell tid vi är inne i. Och tvärtemot vad du påstår så tenderar alltid såna här händelser, dvs nationella kriser, att gynna den rådande makten. Precis som vi har märkt sen covid-19 slog till så har det gynnat S i opinionen, kombinera det med partiledarbytet så har dom nått upp till 31%. Vi får se om det fortsätter uppåt.

Sett till vilket statsbärande parti S har varit i Sverige under modern tid, och rådande förutsättningar, så hade det kunnat vara avsevärt högre än 31%.

Å andra sidan, om man inte har kvar självbilden att vara ett 40-45% parti så kanske man är nöjda.

Är förövrigt ganska säker på att det ger mer att jämföra nuvarande partiledare, med föregångare, än att dra pokerparaller. Det ena tillhör tråden, det andra gör det inte.
Senast redigerad av kalleochchokladfabriken 2022-01-24 kl. 23:06.
Citera
2022-01-25, 01:41
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ja, det är en speciell tid vi är inne i. Och tvärtemot vad du påstår så tenderar [alltid] såna här händelser, dvs nationella kriser, att gynna den rådande makten.
Hur gick det för Trump i USA? Eller ï det norska och tyska valet?

Citat:
Sett till vilket statsbärande parti S har varit i Sverige under modern tid, och rådande förutsättningar, så hade det kunnat vara avsevärt högre än 31%.
100% är taket, så visst, nog finns det en massa rum att växa.

Citat:
Å andra sidan, om man inte har kvar självbilden att vara ett 40-45% parti så kanske man är nöjda.
Får småtting-partierna gå från maktsfären efter valet så är 40% fullt möjligt att nå.

Citat:
Är förövrigt ganska säker på att det ger mer att jämföra nuvarande partiledare, med föregångare, än att dra pokerparaller. Det ena tillhör tråden, det andra gör det inte.
Analogin var inte perfekt, vilket jag sa, men att sitta i en styrkeposition är inte vad ni tror; en dålig sak.
Citera
2022-01-25, 11:08
Medlem
Ygeman blev totalt överkörd i gårdagens Aktuellt där han debatterade Åkesson i frågan om alla illegala invandrare som beräknas finnas i Sverige. Ygeman är verkligen en riktigt usel floskelmaskin, kanske den alla värsta i regernigen när det gäller att spotta ur sig förtränat strunt. Helt otroligt att inom sosse-kretsar anses han vara potentiellt partiledarmaterial.

Förhoppningsvis tittade många av den gruppen av medelsvensson som gått från M/SD till S de senaste månaderna och plötsligt kom ihåg varför de en gång i tiden stödde SD eller M.
Citera
2022-01-25, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Ygeman blev totalt överkörd i gårdagens Aktuellt där han debatterade Åkesson i frågan om alla illegala invandrare som beräknas finnas i Sverige. Ygeman är verkligen en riktigt usel floskelmaskin, kanske den alla värsta i regernigen när det gäller att spotta ur sig förtränat strunt. Helt otroligt att inom sosse-kretsar anses han vara potentiellt partiledarmaterial.

Förhoppningsvis tittade många av den gruppen av medelsvensson som gått från M/SD till S de senaste månaderna och plötsligt kom ihåg varför de en gång i tiden stödde SD eller M.

Förhoppningvis så ställs regeringen inför väggen vid fler tillfällen nu under våren och sommaren. Det är lite öppet mål faktiskt för oppositionen. Enda problemet oppositionen har är att själva vara trovärdiga då eftersom de var med och bidrog till problemen under sina 8 regeringsår dessförinnan och även är djupt splittrade inom sina egna partier, vilket ger lite dubbla och vaga budskap som väljaren kan ha svårt att ta ställning till eller tro på.

Undantaget är då SD som ju alltid protesterat mot den utveckling som vi nu ser konsekvenserna av.

Svårt läge och än sålänge har ju enda möjligheten att undslippa att ta ansvar och slippa lyssna på kritiken och slippa att ta ansvar varit att man slänger upp det röda nazist, fascist och extremist och terroristkortet.
Citera
2022-01-25, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten

Fast Ygeman blev nog inte övekörd i den typiske S-väljarens ögon. Det räcker att han talar lugnt och sävligt och har på sig slips och kostym för att fåren ska hålla sig kvar i fållan.
Citera
2022-01-25, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Fast Ygeman blev nog inte övekörd i den typiske S-väljarens ögon. Det räcker att han talar lugnt och sävligt och har på sig slips och kostym för att fåren ska hålla sig kvar i fållan.
Ja samt tiltar huvudet lite också. Har man lite koll i frågan gör Ygemans sätt bara en mer förbannad då man inser att hans översittande/arroganta sätt bara är för att kompensera för hans okunskap och dumhet.

Den typiska S-väljaren är redan fast i S och får tycka Ygeman är hur statsmannamässig och "koll på läget" som helst. Men de som liksom vandrar mellan SD, S och M och ändå har lite koll faller nog inte för sådana som Ygeman om han presterar som igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in